2024-12-29, 16:10
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Alla anhöriga och arbetsgivare, barnens kompisar mfl för veta när någon döms till fängelse för våldtäkt av barn
Så skadan är redan skedd och ja det är gäddan som på helt eget bevåg har skadat sina nära.
Och flera kommer ju trots att de är rädda att det är dumpen.
Så de bryr sig ju uppenbarligen om sina anhöriga för fem öre
Så nej det är inte synd om gäddan någonstans
Jag kommer ju inte få nåt svar men var skrev den du citerade att det är synd om gäddan? Det är just det det du inte verkar fatta, ingen skyddar pedofiler eller våldtäktsmän här. Förstår du inte att att det blir knasigt i ditt huvud när du klistrar olika osanna epitet på de som försöker förklara för dig. Det blir som ett argt barn som inte får vara uppe tillräckligt länge på kvällarna.

Vad vet inte vad jag kan ge dig för råd förutom att utgå ifrån att alla i din omgivning har ett intellektuellt överläge? Tänker att du skulle få lära dig mycket mer och bli bättre bemött.
Citera
2024-12-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Nån som vet vad fiskarna tjänar, för det är väl inte volontärer nu med AB?

Det mesta som kommer in på Saras konto norpar Kronofogden innan det hinner gå till traumavård för barn. Det är också ett jävla sätt att betala av sina skulder på. Är du nån favorit-fiskare i Saras ögon så kanske hon ger dig ett ciggpaket under bordet om du har tur.

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Aha snyggt skött som vanligt!

Javisst och klassiskt Dumpens sätt att sköta ekonomin. Hade jag varit fiskare så hade jag också vänt mig till Impulskollen för att få pröjs, räkningarna måste ju liksom betalas.
Citera
2024-12-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dumpen har publicerat flera gäddor som inte bestämt träff med barn men som ändå suttit o sexchattat med barn

Denna är den jag kommer på på rak arm men det finns fler
https://dumpen.se/2023/10/01/magisterk-napp-286-sundsvall/

Ja just det Dumpen började med att göra hembesök hos chatt-runkare för att dryga ut när det råder brist på efterblivna som dyker upp på en avtalat mötesplats.

Hoppas lille Bertil förstår att detta kan missbrukas deluxe och oskyldiga hängas ut?
Har du en bild på nån du inte gillar så dra i gång ett runkkonto så dyker Dumpen upp som ett brev med posten. Personen lär bli chockad när Sara skriker i brevlådan men då är skadan redan skedd och han är uthängd pedofil inför storpublik.
Citera
2024-12-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Varför är det inte okey med brottsprovokation, vad är problemet med det, varför är inte det ok.
Polisen bör sköta detta, helt klart, även med brottsprovokation men de gör ju inte det, de gör inte mycket alls.
Dumpen begår inga brott, varför är ni så angelägna att kritisera Dumpen, det finns ju ingen annan som gör deras jobb, de gör ju ett jättebra jobb, de skyddar ju verkligen utsatta barn, tycker ni att förövarna står över barnen, förövarna är viktigare än barnen, jag kan inte förstå resonemanget, är det juridiska teknikaliteter ni faller tillbaka på men juridiken kommer att ändras snart så det blir olagligt att kontakta barn i sexuellt syfte, vad kommer ni då att invända emot, blir det lagen som är felaktig, när tycker ni det okey att skydda barn, när tycker ni det är färdigt med att skydda pedofiler, är det bara juridiska teknikaliteter ni låser er vid.

Citat:
Det dumpen främst förespråkar är att ändra lagen så polisen kan ägna sig åt bevisprovokation genom att göra det olagligt att kontakta barn i sexuellt syfte även om barnet är fiktivt

Alltså att polisen fiskar med en ai-genererad bild på ett barn, där dom låter gäddorna vara den drivande parten

Sen frågan om brottsprovokation ska tillåtas eller ej blir i så fall något som får tas ställning till i framtiden ifall det behövs

Citat:
Jag ser inga problem med att använda brottsprovokation
Det är inte så svårt att säga nej tack när det står 14 år eller om man erbjuds något annat som är olagligt.

Alla medel är tillåtna när man ska få fast barnknullare.
Inte lite skrattretande när barnknullare pratar om att de bryr sig om barnknullares barn

Nu har ju lite politiker börjat att prata om problemet.
Så man kan ju hoppas på att de verkligen gör något för en ggn skull

Brottsprovokation är inte okej utav flera anledningar och skulle behöva en hel avhandling för att gå igenom allting.
Men bland annat så är det för att det inte anses tryck och säkert eller rätt att provocera fram ett brott.
Att någon potentiellt skulle kunna begå ett brott om rätt förutsättning hamnar i deras knä. Är inte olagligt.
Det som blir farligt med just att provocera fram ett brott som kanske inte skulle ske utan provokationen, är just att det kan användas på felaktiga sätt mot personer som ev kan vara lite jobbiga. Men detta är såklart inte det enda som gör det problematiskt.

Alla är vi samma inför lagen. Alla har samma rättigheter och skyldigheter. Det är en grundpelare i vårat rättssamhälle. Att oavsett vilket brott du eventuellt kan begå eller vilket brott du har begått, så ska du stå lika inför lagen.

Hur skyddar dumpen några barn?

Jag tvivlar starkt på att lagen skulle ändras så att polisen får syssla med provokation.
Likaså att sprida bilder, även AI, då detta kan anses som bp. Det behöver inte vara en riktig person bakom för att det ska klassas som bp.

Jag har inget emot om man skulle få till en ändring i lagen så att det blir förbjudet att söka barn i sexuellt syfte.
Men det ändrar inte min inställning till att det dumpen sysslar med i dag är fruktansvärt illa.
Två fel blir inte ett rätt. Det får man lära sig tidigt.

Det arbetsätt som dom arbetar utefter i dag är inte ett okej sätt att arbeta på.
Eftersom dom inte bryr sig om vad som händer dom anhöriga. Och ni kan tycka hur mycket ni vill att det inte är dumpens problem. Att den uthängda får stå för den skammen också.
Men faktum är att deras metoder straffar helt oskyldiga människor.
Personer som inte har någonting alls med "brottet" att göra.

Oavsett hur mycket man hatar någon så ska man inte straffa oskyldiga.
Det är mitt största problem med deras arbetsätt.
Att uthängdas anhöriga och barn far illa. Mer pga uthängningarna än utan.

Dom flesta av er påstår att ni tycker polisen ska sköta jobbet att jaga förövare som bryter mot lagen. Låt dom göra det då. Varför stödja en organisation som dels försvårar saken för polisen. Men framförallt försvårar rehabilitering och vård för anhöriga. Och ja även förövaren.

Och för er som använder er av mantrat att om lagen skulle ändras så skulle dumpen läggas ner. Det kan ni helt glömma.
Skulle dom få tillfälle att även kunna lagföra alla så hade dom fortsatt sitt korståg.

Jag ser inte hur dessa individer på dumpen räddar någon. Dom utsätter anhöriga för onödigt lidande. Inget annat.

Lidande anhöriga (lågt räknat) = 1000 personer.
Räddade barn = 0

Men snälla övertyga mig gärna om att byta sida och få mig att tycka att dom skyddar någon.
Citera
2024-12-29, 17:12
Medlem
Citat:
Det finns ingen normal människa som bryr sig om att barnknullare blir ”orättvist”. behandlade.

De svarade ju på absolut ingenting av de jag skrev, råkade du säga något som inte är sanktionerat från sekteriet så de blev dags för fokusförflyttning?

Utveckla gärna hur du tänker när du säger att du inte tycker du är i behov av att veta vad någon från Örkelljunga har gjort och hur det rimmar med trohetseden du svurit att försvara dumpen? För som jag gissar att du märkte så ställde du dig precis på "gäddornas sida" och gick emot en av dumpens grundpelare.
Citera
2024-12-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Som per definition är brottsprovokation eftersom brottet inte har begåtts innan polisen börjar fiska.

Det blir en tolkningsfråga som kräver ett prejudikat för att avgöra

I Storbritannien verkar det fungera alldeles utmärkt
Citera
2024-12-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Jag tvivlar starkt på att lagen skulle ändras så att polisen får syssla med provokation.
Likaså att sprida bilder, även AI, då detta kan anses som bp. Det behöver inte vara en riktig person bakom för att det ska klassas som bp.

AI bilderna ska självklart inte avbilda nakna barn
Dumpen själva sprider inte sådant vad jag vet
Citera
2024-12-29, 19:13
Medlem
Citat:
Det blir en tolkningsfråga som kräver ett prejudikat för att avgöra

I Storbritannien verkar det fungera alldeles utmärkt
Svammel.

Hur tänker du att polisens decoy ska provocera fram ett bevis innan brottet begåtts?
Citera
2024-12-29, 19:55
Medlem
Citat:

Nej det hoppas jag inte att dom gör.
Men det behöver inte vara en naken bild.
Det räcker med att bilden kan tolkas som sexualiserande.
Det i samband med den form av konversation som hålls kan den därför räknas som bp.

Alltså om du chattar med någon som säger sig vara under 18. Ber personen om en bild på hennes rumpa eller bröst. Med tanke på att ni i det fallet har en konversation om sex och hennes bild i det fallet är till för att hetsa upp dig så kan den klassas som bp.

Det spelar då ingen roll om det är en AI bild eller en bild från semestern på Mallorca när personen under 18 har på sig bikini.
Om bildens syfte är att hetsa upp någon annan och den personen på bilden är under 18 så är bilden olaglig i sammanhanget.
Citera
2024-12-29, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja just det Dumpen började med att göra hembesök hos chatt-runkare för att dryga ut när det råder brist på efterblivna som dyker upp på en avtalat mötesplats.

Hoppas lille Bertil förstår att detta kan missbrukas deluxe och oskyldiga hängas ut?
Har du en bild på nån du inte gillar så dra i gång ett runkkonto så dyker Dumpen upp som ett brev med posten. Personen lär bli chockad när Sara skriker i brevlådan men då är skadan redan skedd och han är uthängd pedofil inför storpublik.

100%. Allt du behöver för att få en annan person uthängd är någon slags selfie på personen, sedan så använder du appar för att göra om den till en livebild och skickar. Att det är en livebild räcker för Dumpen som bevis på identiteten. Kanske lägger dom ut bilden på hemsidan som dom gör ibland och frågar svenska folket för att få hjälp om personens namn.

Men folk som älskar Dumpen verkar inte kunna begripa det jag skriver ovan.
Senast redigerad av HallonAppleR 2024-12-29 kl. 20:11.
Citera
2024-12-29, 20:10
Medlem
Citat:

De vet du visst att dom gör, de har även redan visats i tråden belägg för att dom gör det. Vem försöker du lura?
Citera
2024-12-29, 20:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det dumpen främst förespråkar är att ändra lagen så polisen kan ägna sig åt bevisprovokation genom att göra det olagligt att kontakta barn i sexuellt syfte även om barnet är fiktivt

Alltså att polisen fiskar med en ai-genererad bild på ett barn, där dom låter gäddorna vara den drivande parten

Sen frågan om brottsprovokation ska tillåtas eller ej blir i så fall något som får tas ställning till i framtiden ifall det behövs
För att fiskande från polis ska kunna godkännas så får det inte vara ett fiskande, utan hela initiativet måste komma från den anklagade. Några bilder kan inte polis skicka, då blir det inte neutralt. Patrik kommer bli enormt besviken, av den anledningen kommer det inte bli någon lag, politikerna kommer få problem hur de än gör. De kommer dock inte få problem med Sara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in