2024-12-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Om polisen hade gjort dumpens jobb och om de hade blivit dömda för försökt till våldtäkt av barn så hade inte dumpen behövts.
Men där vi inte ännu, så vi får hoppas på att man ändrar lagarna

Nu lagförs och döms ca 1000 verkliga förövare per år och dumpen fångar ca 100 låtsasförövare per år. Inte så imponerande i mina ögon.
Citera
2024-12-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Nu lagförs och döms ca 1000 verkliga förövare per år och dumpen fångar ca 100 låtsasförövare per år. Inte så imponerande i mina ögon.

Nu har de ju själva bevisat att de är beredda att utföra en våldtäkt av barn.
Så det är bra att de hängs ut då det tycker inte är olagligt än-så-länge

Det är inte så många som de tar, men det är bra att så många som möjligt åker fast.
Och de skapar en debatt kring ämnet och det är positivt
Citera
2024-12-29, 14:04
Medlem
Citat:
Nu har de ju själva bevisat att de är beredda att utföra en våldtäkt av barn.
Så det är bra att de hängs ut då det tycker inte är olagligt än-så-länge

Det är inte så många som de tar, men det är bra att så många som möjligt åker fast.
Och de skapar en debatt kring ämnet och det är positivt

Debatt är definitivt positivt och kan i slutändan föra utvecklingen framåt, men då krävs väl underbyggda argument med någon som helst faktabaserad bakgrund och inte en massa känslomässiga svingar.
Bra att de hängs ut , men om polisen tar över hängs ingen ut. Kan du bestämma dig!
Citera
2024-12-29, 14:09
Medlem
Jag tycker att det är bra att Dumpen följer upp återfalls-barnvåldtäktsmän som exempelvis Hakuna Matata. Jag anser dock att de borde bredda utbudet något och även publicera trots att psykona inte har bestämt fysisk träff och blivit konfronterade IRL. Det måste finnas många som de inser aldrig kommer dyka upp IRL, men som de vet till 100% identiteten på. Ett exempel skulle kunna vara han på System Verification som arbetar för podden Haveristerna, jag tror inte den barnvåldtäktsmannen skulle våga möta upp ett barn han chattat med på Kik men det är uteslutet att han inte skulle ha varit i kontakt med flertalet av Dumpens fiktiva barn. Det var därför Henko helt out-of-the -blue blev så mån om att trakassera Patrik och Sara, så fort peddot förtvivlat skvallrade till Henko att han hade råkat skickat bilder på sin kuk till Dumpen-barnen.

Förhoppningsvis sparar de alla dessa "halvstekta" gäddor till en gigantisk uthängning i framtiden.
Citera
2024-12-29, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Jag tycker att det är bra att Dumpen följer upp återfalls-barnvåldtäktsmän som exempelvis Hakuna Matata. Jag anser dock att de borde bredda utbudet något och även publicera trots att psykona inte har bestämt fysisk träff och blivit konfronterade IRL. Det måste finnas många som de inser aldrig kommer dyka upp IRL, men som de vet till 100% identiteten på. Ett exempel skulle kunna vara han på System Verification som arbetar för podden Haveristerna, jag tror inte den barnvåldtäktsmannen skulle våga möta upp ett barn han chattat med på Kik men det är uteslutet att han inte skulle ha varit i kontakt med flertalet av Dumpens fiktiva barn. Det var därför Henko helt out-of-the -blue blev så mån om att trakassera Patrik och Sara, så fort peddot förtvivlat skvallrade till Henko att han hade råkat skickat bilder på sin kuk till Dumpen-barnen.

Förhoppningsvis sparar de alla dessa "halvstekta" gäddor till en gigantisk uthängning i framtiden.

Du kanske skall återkomma när du är nykter och redigera texten så den blir begriplig.
Citera
2024-12-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko

Dumpen har publicerat flera gäddor som inte bestämt träff med barn men som ändå suttit o sexchattat med barn

Denna är den jag kommer på på rak arm men det finns fler
https://dumpen.se/2023/10/01/magisterk-napp-286-sundsvall/
Citera
2024-12-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dumpen har publicerat flera gäddor som inte bestämt träff med barn men som ändå suttit o sexchattat med barn

Denna är den jag kommer på på rak arm men det finns fler
https://dumpen.se/2023/10/01/magisterk-napp-286-sundsvall/

Intressant. Förmodligen prioriterat case p.g.a. yrkesverksam inom barnskola, de fick i alla fall till en telefonkonfrontation efter att gräv-teamet hittat hans identitet.

Gissningsvis sitter Dumpen på mängder av liknande gränsfall, som de överväger om psykfallen är värda en publicering eller inte. Kan tänka mig att skola i kombination med telefon-konfrontationen avgjorde denna publicering.

Önskvärt vore om de släpper en komplett batch på samtliga gränsfall genom åren, som en present till alla tacksamma supporters i hela landet. Även såna som identiteten inte är helt fastställd på - så får externa intressenter chansen att göra sitt bästa att lista ut vilka äcklena är.
Citera
2024-12-29, 14:56
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det kan vara det också men troligtvis mest den urusla lönen Sara betalar ut. Som fiskare skall du vara i toppform efter ditt 9-17-jobb och göra exakt vad Sara säger och nån kvalitetstid med dina barn är det inte tal om utan du ska vara inloggad och ragga på gubbarna.
Vid rättslig prövning gäller offentlighetsprincipen och din identitet ryker. Prutt-Sara har sin sekretessmarkering att falla tillbaka på.

Sara har nog avverkat några fiskare på vägen mot något men Dumpen och pedofili gifter sig så bra i samma mening.
Nån som vet vad fiskarna tjänar, för det är väl inte volontärer nu med AB?
Citera
2024-12-29, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Nån som vet vad fiskarna tjänar, för det är väl inte volontärer nu med AB?

När IK blomstrade kunde tydligen en del fiskare göra sig en redig hacka. Var tydligen till viss del provisionsbaserat. 15K har jag hört för en saftig välgödd gädda med stort kapital.

Sedan verkar SnålSara och Snömoset lovat lite väl mycket till praktikanterna. Det ledde tydligen till revolt och myteri bland en del fiskare. Glitchdrottningen var ett lysande exempel på hur en fiskare beter sig som fick i efterhand höra att "fiskeriet är enbart volontärarbete".
Citera
2024-12-29, 15:33
Medlem
Citat:
Nä precis, man kan inte straffa någon övht med gäddvurmarnas resonemang
Det är helt obegripligt att de inte fattar att det alltid är förövaren som är ansvarig till att han och anhöriga blir lidande
Så länge du kallar de som inte tycker som du för gäddvurmare blir det svårt att få ut nåt av ”deras” resonemang. Det är uppenbart att det är en del saker som du inte förstår. Det handlar alltså inte om att man kan tycka olika, om saker. Jag tror det är därför tråden är så pass långvarig som den är. Jag fascineras själv av närkontakt med ”svenska folket” som har svårt att kunna sätta egna upplevelse vid sidan, om än för en kort stund, för att diskutera problematiken med två människor utan grundskoleutbildning tjänar pengar på att leverera underhållning till folket, finansierad av frivilliga bidrag och inte sällan på bekostnad av de barn som de säger sig värna.

Vi kan säkert alla hålla en bättre ton i tråden, men det är de som drar pedofilkortet som skulle tjäna mest på det eftersom det uppenbarligen finns stora luckor i era resonemang. Ingen har bett dumpen om detta, att många förförs av dessa filmade uthängningar, gör inget annat att grumla till incitamenten för det samma.

Ni tror att vi försvarar pedofiler.
Vi tror att ni behöver förstå vikten av en rättsstat och att det är fel att med hjälp av ett stigma straffa snuskgubbar med deras familjer.

Hur har ett stigma någonsin hjälpt någon till bättring?

Förnekar ni att det råder stigmatisering vuxna som söker sig till minderåriga?

Skulle dumpen kunna funka i dess nuvarande form utan pedofilstigmat?
Citera
2024-12-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
När IK blomstrade kunde tydligen en del fiskare göra sig en redig hacka. Var tydligen till viss del provisionsbaserat. 15K har jag hört för en saftig välgödd gädda med stort kapital.

Sedan verkar SnålSara och Snömoset lovat lite väl mycket till praktikanterna. Det ledde tydligen till revolt och myteri bland en del fiskare. Glitchdrottningen var ett lysande exempel på hur en fiskare beter sig som fick i efterhand höra att "fiskeriet är enbart volontärarbete".
Aha snyggt skött som vanligt!
Citera
2024-12-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det dumpen främst förespråkar är att ändra lagen så polisen kan ägna sig åt bevisprovokation genom att göra det olagligt att kontakta barn i sexuellt syfte även om barnet är fiktivt

Alltså att polisen fiskar med en ai-genererad bild på ett barn, där dom låter gäddorna vara den drivande parten

Sen frågan om brottsprovokation ska tillåtas eller ej blir i så fall något som får tas ställning till i framtiden ifall det behövs
Som per definition är brottsprovokation eftersom brottet inte har begåtts innan polisen börjar fiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in