Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Folk fuskar för de har ingen moral och för de kan, många har upptäckt att det går att fuska och då sätter de det i system. Varför i helvete skall mina skattepengar gå till folk som fuskar? De stjäl, först stjäl staten mina pengar och sedan stjäl någon som fuskar pengar från staten så staten börjar stjäla mer pengar från mig?!?! Sätt dit de som fuskat 10tals år tillbaka med betalningsplan plus ränta!
Bästa vore om alla betalade sitt, inga jävla skatter alls!
Svenskar vill i regel göra rätt för sig.
Men de har antagligen inget alternativ än att fuska för att det går inte ihop annars, eller så är det invandrare som utnyttjar systemet.
Det är småpengar för staten, men betyder hela världen för vanliga svenskar som kämpar med alla utgifter som bara blir dyrare och dyrare utan att lönen höjs.
Dina skattepengar går till bra mkt värre grejer än den här lilla posten, detta är ingenting. Det är knappt som en 50-öring jämfört med din egna ekonomin.
Det gör ingen skillnad, mkt mer hamnar i byråkraters, direktörers och politikers fickor.
Ja om staten stjäl från dig så hitta sätt att stjäla tillbaka!
Du blir bara arg för att du själv inte kunde utnyttja det systemet, hade du haft barn så hade du förstått.
Jag själv har barn men har aldrig fuskat, bara pga att jag inte visste att man kunde. Och nu är det för sent...
Håller helt med om det sista, fast det är orealistiskt utan skatter.