2024-12-29, 01:10
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Följer man bara spelbolagens regler så det lugnt. Jag har spelat sen slutet av 90-talet och haft 100-tals konto, aldrig problem. Förutom då med Pointbet för typ 15 år sen, men de snodde allas pengar och drog.
Antar att du bara kört på sidor med typ svensk licens? curacao och crypto sidor är enda alternativet för många efter ett tag. Då åker man på en och en annan mina. Men LCS limited som har Malta licens har även fuckat mig.. Så ingen är egentligen safe.
Citera
2024-12-29, 01:15
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yourworstenemy
Man är ingen rebell för att man vägrar visa sina bankutdrag för någon sketen bookmaker. Det är bara vanligt sunt förnuft...

Citerar här från Spelinspektionen.

"Om spelbolaget avslutar ditt spelkonto ska du informeras. Denna information ska lämnas skriftligen och det ska framgå varför ditt konto har avslutats. Spelbolaget ska inom fem vardagar efter det att spelkontot har avslutats betala ut pengarna till dig.

Om spelbolaget har avslutat ditt konto på grund av att du lämnat felaktiga uppgifter eller om du stängts av på grund av misskötsamhet riskerar du att bara det som återstår av dina insättningar betalas ut. Misskötsamhet kan till exempel vara överträdelser av spelregler eller befogad misstanke om bedrägeri eller annan brottslighet.

Upplysning om varför ett spelkonto har avslutats ska lämnas så långt det är möjligt med hänsyn till den tystnadsplikt som kan gälla vid misstanke om brott. Det betyder att en spelare inte får underrättas om eventuella misstankar eller att information lämnats vidare till polis eller åklagare."

Att vägra lämna ut sina bankuppgifter är varken "lämnat felaktiga uppgifter" eller någon "misskötsamhet" och givetvis inte heller " överträdelse av spelregler".
Såvida han inte undanhåller oss något så ska han meddela Hajper att han ämnar att avsluta kontot självmant (som de tillfälligt själva har stängt i väntan på dokument) och då ska han alltså ha rätt att få ut sina pengar inom fem dagar.

Får han inte det så ska han förstås bombardera Spelinspektionen varenda jäkla dag så att de tar tag i saken...

Kan lova dig att sidor rent utav ljuger om anklagelser och skiter i o visa bevis och belägg om du frågar om detta i många fall och då kan de bara låsa ute dig tills de fått in det de vill ha från dig. finns inget Spelinspektionen kan göra åt dig egentligen i ett specifikt fall utan de hänvisar dig till ARN...
men jag hade nog hellre gått till askgamblers, går snabbare.
Citera
2024-12-29, 01:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av babobaa
Kan lova dig att sidor rent utav ljuger om anklagelser och skiter i o visa bevis och belägg om du frågar om detta i många fall och då kan de bara låsa ute dig tills de fått in det de vill ha från dig. finns inget Spelinspektionen kan göra åt dig egentligen i ett specifikt fall utan de hänvisar dig till ARN...

Förklara gärna vad Askgamblers kan göra för jag är genuint intresserad. Menar du att de skriver om det och spelbolaget då skiter på sig och pröjsar ut av rädsla för dålig publicitet?
Alla spelbolag verkar skita i dålig publicitet, det är ju bara att kolla omdömerna på Trustpilot där nästan alla spelbolag har typ 1.3 av 5 i betyg...
Citera
2024-12-29, 01:23
Avslutad
Citat:

Förresten vad hjälper det då att skicka in en massa saker om spelbolagen ljuger om anklagelser?
De ljuger i så fall då för att blåsa kunden på pengar, men om han plötsligt skickar in ett fucking bankutdrag så vill de inte blåsa honom längre?
Citera
2024-12-29, 01:24
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Förklara gärna vad Askgamblers kan göra för jag är genuint intresserad. Menar du att de skriver om det och spelbolaget då skiter på sig och pröjsar ut av rädsla för dålig publicitet?
Alla spelbolag verkar skita i dålig publicitet, det är ju bara att kolla omdömerna på Trustpilot där nästan alla spelbolag har typ 1.3 av 5 i betyg...
Det är den enda chansen du har. Alternativt att du vänder dig till MADRE om sidan har malta licens, vilket många av de svenska sidorna faktiskt har.
Men ja askgamblers får sidorna att skicka bevis direkt till dom som mellanhand och så avgör de om det är tillräckligt eller inte ( och ja askgamblers är korrupt i vissa fall, speciellt när det gäller vissa sidor.) men eftersom de hjälpt mig tidigare vid 2 tillfällen så är det värt ett försök. ARN tar en massa extra tid men följer du statistiken så följer sidorna till 90% av gångerna ARNs beslut. så tar de din sida så lär du få pengarna utbetalda. Och ja många sidor bryr sig om ratings.. även fast de har usla betyg på trustpilot.
Senast redigerad av babobaa 2024-12-29 kl. 01:28.
Citera
2024-12-29, 01:25
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Förresten vad hjälper det då att skicka in en massa saker om spelbolagen ljuger om anklagelser?
De ljuger i så fall då för att blåsa kunden på pengar, men om han plötsligt skickar in ett fucking bankutdrag så vill de inte blåsa honom längre?
har o göra med stalling tactics. Jag kan lova dig att jag e expert på det området.. finns sidor som missbrukar detta till en brutal nivå.. att bara skicka in ngt kontoutdrag etc e inget i jämförelse.
Citera
2024-12-29, 01:33
Avslutad
Citat:
har o göra med stalling tactics. Jag kan lova dig att jag e expert på det området.. finns sidor som missbrukar detta till en brutal nivå.. att bara skicka in ngt kontoutdrag etc e inget i jämförelse.

Stalling i väntan på vad? Om det är för att kunden ska avbryta uttaget och istället förlora sina pengar så kan jag förstå det men i fallet med vinnande spelare som de först har limiterat och sen vill bli av med så förstår jag inte riktigt vad poängen skulle vara?
Att kunden bara ska ge upp sina pengar?

Vad tjänar förresten Askgamblers på att hjälpa gamblers mot spelbolag? Att öka sin trovärdighet eller?
Det är nog väldigt få speltorskar som ens har hört talas om Askgamblers. Dit vänder sig nog kunder som spelbolagen ändå vill bli av med skulle jag tro...
Citera
2024-12-29, 01:38
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Stalling i väntan på vad? Om det är för att kunden ska avbryta uttaget och istället förlora sina pengar så kan jag förstå det men i fallet med vinnande spelare som de först har limiterat och sen vill bli av med så förstår jag inte riktigt vad poängen skulle vara?
Att kunden bara ska ge upp sina pengar?

Vad tjänar förresten Askgamblers på att hjälpa gamblers mot spelbolag? Att öka sin trovärdighet eller?
Det är nog väldigt få speltorskar som ens har hört talas om Askgamblers. Dit vänder sig nog kunder som spelbolagen ändå vill bli av med skulle jag tro...
Kan va av alla möjliga anledningar, oftast för att trötta ut kunder som vinner och vill göra uttag med sina vinstpengar och då spelar de bort de under tiden de väntar, för så är ofta fallet då de flesta inte är disciplinerade vinnare. I detta fallet så kan det va bra också för att få TS att ge upp eller att då spela på att många inte vill ge ut kontoutdrag av integritetsskäl.
Citera
2024-12-29, 01:48
Avslutad
Citat:
Kan va av alla möjliga anledningar, oftast för att trötta ut kunder som vinner och vill göra uttag med sina vinstpengar och då spelar de bort de under tiden de väntar, för så är ofta fallet då de flesta inte är disciplinerade vinnare. I detta fallet så kan det va bra också för att få TS att ge upp eller att då spela på att många inte vill ge ut kontoutdrag av integritetsskäl.

Så en vinnande spelare förvandlas plötsligt till en speltorsk om han inte kan ta ut sina pengar?

Att vägra ge ut sitt kontoutdrag är inget brott, således ska kunden självmant välja att avsluta sitt konto och då ha rätt att få ut sina pengar inom fem dagar.
Det är förresten lite löjligt att du sätter Askgamblers före Spelinspektionen.
Spelinspektionen sitter på all makt, det är nämligen de som delar ut licenser. Annulerar de Hajpers licens så är det tack och adjö för ashålen på Hajper.

Man måste dock sätta lite eld i baken på idioterna på Spelinspektionen, de gör nämligen inget av egen fri vilja för att hjälpa någon enskild privatperson...
Citera
2024-12-29, 02:03
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Så en vinnande spelare förvandlas plötsligt till en speltorsk om han inte kan ta ut sina pengar?

Att vägra ge ut sitt kontoutdrag är inget brott, således ska kunden självmant välja att avsluta sitt konto och då ha rätt att få ut sina pengar inom fem dagar.
Det är förresten lite löjligt att du sätter Askgamblers före Spelinspektionen.
Spelinspektionen sitter på all makt, det är nämligen de som delar ut licenser. Annulerar de Hajpers licens så är det tack och adjö för ashålen på Hajper.

Man måste dock sätta lite eld i baken på idioterna på Spelinspektionen, de gör nämligen inget av egen fri vilja för att hjälpa någon enskild privatperson...
Suck.. Ja man kan vinna av ren tur med. Många som gör uttag gör detta och spelbolagen vill hålla kvar dessa kunder för de vet att de vinner över dessa långsiktigt och många är benägna att spela upp sitt saldo under tiden de väntar på uttag... Nu har jag väldigt lång erfarenhet av att spela på över 100 olika sidor själv samt har väldigt mycket info ang om hur det går till från insidan på en del av dessa.

Eftersom jag pratat med spelinspektionen samt ARN MADRE Askgamblers och andra så vet jag själv bäst vad jag hade rekommenderat och varför.
Lycka till TS!

Im out
Senast redigerad av babobaa 2024-12-29 kl. 02:06.
Citera
2024-12-29, 03:36
Bannlyst
Spelinspektionen är horor och skyddar spelbolagen, ring och terra dom varje dag och anmäl spelbolaget.
Sen fattar jag inte varför folk spelar på spelbolag som är skit, och framför allt inte varför man sätter in större summor?
Testa alltid nya spelbolag genom att göra flera uttag innan man sätter in större summor.
Jag håller mig till ATG och svenska spel, inget krångel där inte.
Bojkotta alla mindre oseriösa spelbolag.
Citera
2024-12-29, 04:01
Avslutad
Citat:
Suck.. Ja man kan vinna av ren tur med. Många som gör uttag gör detta och spelbolagen vill hålla kvar dessa kunder för de vet att de vinner över dessa långsiktigt och många är benägna att spela upp sitt saldo under tiden de väntar på uttag... Nu har jag väldigt lång erfarenhet av att spela på över 100 olika sidor själv samt har väldigt mycket info ang om hur det går till från insidan på en del av dessa.

Eftersom jag pratat med spelinspektionen samt ARN MADRE Askgamblers och andra så vet jag själv bäst vad jag hade rekommenderat och varför.
Lycka till TS!

Im out

Ja du är KUNGEN för att du har spelat på 100 olika sidor...
Själv har jag haft vett att avstå från att spela på vilka skitsajter som helst bara för att tjäna någon tusenlapp till och i bästa fall få hem de också...
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Spelinspektionen är horor och skyddar spelbolagen, ring och terra dom varje dag och anmäl spelbolaget.
Sen fattar jag inte varför folk spelar på spelbolag som är skit, och framför allt inte varför man sätter in större summor?
Testa alltid nya spelbolag genom att göra flera uttag innan man sätter in större summor.
Jag håller mig till ATG och svenska spel, inget krångel där inte.
Bojkotta alla mindre oseriösa spelbolag.

Ännu konstigare att de sen dessutom skryter om att de minsann har spelat på över hundra olika sidor, så om det var någon jävla bedrift...
Eftersom alla bolag är rent skit som inte tillåter vinnare så ska man endast hålla sig spelbolag som åtminstone med säkerthet betalar ut ens vinster.
Jag avstår hellre från att vinna några tusen än att hålla på böna några jävla Askgamblers hjälpa mig mot några idioter som jag har varit dum nog att spela hos.
Sunt förnuft kallas det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in