Citat:
Ursprungligen postat av
Herceg
Ja, man kan också ha inkomst av kapital på andra sätt. Ska man ha inkomst genom att äga aktier så lär man upp i många miljoner innan det är någon kapitalinkomst att prata om.
Inkomst av tjänst pratar jag om. Det är det som avses som inkomst i folkmun om ingenting annat sägs, vilket det inte gjorde i denna tråd...
Ja man måste ha mycket pengar i aktier för att via utdelning komma upp i juste årsinkomst motsvarane vettigt heltidsarbete
Citat:
Ursprungligen postat av
glajarn
Tror du klarar det galant. Det är aldrig försent att börja spara men tycker du ska ha ett separat konto för oförutsedda utgifter så du inte nallar av spar pengarna. Jag spar 27000 kr i månaden men då har jag inga lån eller skulder överhuvudtaget.
Huset är betalt så jag bor billigt och har låga utgifter. Lycka till.
Hur lever du annars - fru barn - juste bil
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaustiksodan
Det är lite olika. Jag har köpt de som gått bra över tid så det är lite blandat.
HSBC GIF Frontier Markets
Schroder ISF Global Energy,
SEB Asset Selection
Franklin Natural Resources
Sen handlat lite guld och så också. Jag brukar antingen köpa helt nya varje månad eller fylla på de som går bra. Men kanske ska ha lite aktier också framöver.
Vad o hur köper du guld
Jag lever nog lite annorlunda - har bil som jag räknar med räcker i 10 år - har bostad jag är nöjd med om än dyr o relativt sett ännu dyrare garageplats - så jag gör av med som jag känner för o hoppas att det blir pengar över när året är slut - om inte nämnvärt över hoppas jag att mina värden ökar - om inget blir över o värdena ökar är det ju ingen katastrof - men om inget blir över bufferten minskar o värdena ovanpå alla annan skit minskar ja då är det katastrof.
Så hur juste lever ni sparare annars