2024-12-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Utrolig dårlig av utenfilter å ikke vise klokkeslett for første publisering og siste revisjon i artiklene sine.

Alle seriøse sider har det lett tilgjengelig.

Venter fortsatt spent på linken mellom GM og BO 😇

Er det noen BO i denne saken? Mediene skriver ikke om det i såfall, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Citera
2024-12-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerStrike
Det må jo være noe rus/psykiatri inni bildet her. Rus er min hovedteori ihvertfall.
Syns synd på hans pårørende, men politimannen og hans pårørende er de "ekte" ofrene her.

Hvorfor er rus hovedteorien?

Det er jo ikke logisk. Han har lovlig våpen. Rent rulleblad.
Han er god til å skyte, hvis han er ruset så klarer han kanske ikke å sikte så godt osv.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du og så mange "svartmaler" rusmidler så fort det er noe som skjer?

Rusmidler får ikke folk til å drepe andre, ikke psykiatri heller. Det er en kompleks sak.
Citera
2024-12-28, 19:33
Medlem
Dette sier naboene om gjerningsmannen. Som nå er død.
Naboer Aftenposten har snakket med, sier de har vært sperret inne siden de våknet i dag, men at nabolaget ellers er veldig rolig. De forteller at den mistenkte bodde alene og hadde lite besøk.

– Han kjørte drosje. Vi har stort sett hilst på ham når han har satte seg inn i drosjen eller gikk ut av den. Vi har ikke lagt merke til noe uvanlig, forteller de.

En annen nabo karakteriserer mannen som hyggelig, rolig, avbalansert og tilbaketrukken.

– Han var ar ofte ute og syklet. Det var ingenting som skulle tilsi noe som dette, sier han.

Mannen bodde rett ved den nå avdøde gjerningspersonen, men kjente ikke til at han hadde våpen.

– Han virket litt preget av å bo alene i lang tid. Moren kom og vasket hos ham, og han sperret av hele hagen, sier naboen, som ønsker å være anonym.
Ingenting som tilsa at GM skulle ha blitt nektet å ha våpen.
Ifølge NRK var den mistenkte en aktiv skytter i en pistolklubb i Rogaland. Ifølge dem skal mannen ha hatt tillatelse til å ha eget våpen. Våpentillatelser gis av politiet.

– Han var godt likt og har oppført seg 100 prosent korrekt på enhver trening og konkurranse hos oss. Så det som har skjedd, var en veldig stor overraskelse, sier klubblederen til NRK.
En slags stille psykiatri. Mannen har aldri vært utagerende og virket helt vanlig og normal. Før det klikket fullstendig for han.

Noen som vet hvem gisselet er?

Kilde Aftenposten. https://www.aftenposten.no/norge/i/0...ehull-i-veggen
Citera
2024-12-28, 19:35
Medlem
Lurer på om det er samme G*ir H*dne som er omtalt i denne artikkelen.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/...-noe-kriminelt

Edit: Nei, det kan jo ikke gå med tanke på alder. Men belastet navn da.
Senast redigerad av exitevolve 2024-12-28 kl. 19:39.
Citera
2024-12-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Naboer Aftenposten har snakket med, sier de har vært sperret inne siden de våknet i dag, men at nabolaget ellers er veldig rolig. De forteller at den mistenkte bodde alene og hadde lite besøk.

– Han kjørte drosje. Vi har stort sett hilst på ham når han har satte seg inn i drosjen eller gikk ut av den. Vi har ikke lagt merke til noe uvanlig, forteller de.

En annen nabo karakteriserer mannen som hyggelig, rolig, avbalansert og tilbaketrukken.

– Han var ar ofte ute og syklet. Det var ingenting som skulle tilsi noe som dette, sier han.

Mannen bodde rett ved den nå avdøde gjerningspersonen, men kjente ikke til at han hadde våpen.

– Han virket litt preget av å bo alene i lang tid. Moren kom og vasket hos ham, og han sperret av hele hagen, sier naboen, som ønsker å være anonym.
Ifølge NRK var den mistenkte en aktiv skytter i en pistolklubb i Rogaland. Ifølge dem skal mannen ha hatt tillatelse til å ha eget våpen. Våpentillatelser gis av politiet.

– Han var godt likt og har oppført seg 100 prosent korrekt på enhver trening og konkurranse hos oss. Så det som har skjedd, var en veldig stor overraskelse, sier klubblederen til NRK.
En slags stille psykiatri. Mannen har aldri vært utagerende og virket helt vanlig og normal. Før det klikket fullstendig for han.

Hvor får du gissel fra? Jeg forstår ikke spekuleringen, eller overser jeg noe?
Citera
2024-12-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Citera
2024-12-28, 19:40
Medlem
Otto Flicks avatar
Så, om jag förstått det hela rätt:

Polisen blir varse om en hotfull situation med en namngiven person. Man beger sig mot platsen och stoppar en bil i vilken det färdas två personer. Det uppstår skottlossning där föraren av den stoppade bilen samt en ung polisman dör. Den andra polismannen blir skjuten i benet.

Undrar vem som kontaktade polisen, vem som färdades med Ge*r och vad den initiala "trusselsituationen" var för något.
Citera
2024-12-28, 19:46
Medlem
Norrbaggar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBee
Er det noen BO i denne saken? Mediene skriver ikke om det i såfall, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
«Trusselsituasjon» får meg til å tenke at passasjeren i bilen var blitt tatt som gissel, men media har ikke konkretisert dette foreløbig.
Citera
2024-12-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBee

Ikke noe gissel. Iflg NRK Dagsrevyen var det en akutt trussel mot en konkret person som politiet hadde fått nyss om, og derfor var politiet på leting etter GM. Personen trusselen var rettet mot er ikke den samme som var med GM i bilen. Hvem denne personen er, og hvem personen trusselen var rettet mot er, er jo interessant å få vite.
Citera
2024-12-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadermedmera
Insatsstyrkor, som finns både centralt och lokalt, är givetvis alltid beväpnade.

Nei, ikke i Norge.
Citera
2024-12-28, 19:54
Medlem
Skruel0ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbaggar1
«Trusselsituasjon» får meg til å tenke at passasjeren i bilen var blitt tatt som gissel, men media har ikke konkretisert dette foreløbig.

Det ble sagt på NRK nyhetene nå i kveld, at passasjeren ikke var et gissel. Men at h*n skulle være med på operasjonen. GM var ute etter å ta en spesifikk person, og politiet prøvde å avverge det. Var slik jeg oppfattet det i hvertfall.
Citera
2024-12-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muflipin
Nei, ikke i Norge.

Joda, det er de nok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto