Citat:
Ursprungligen postat av
SaltaFerrari
Som i det flesta andra gängrelaterade mord i Sverige så brukar ens egna ha ett finger med i spelet. Vad jag diskuterar och lägger min teori om är dock skyttens tillvägagångssätt. Har du något att tillägga om just det?
Av Gaboros reaktion att döma så var skytten en nära vän han stämt träff med, läskburken på biltaket förklarar detta också. Han stod vid sin bil och väntade in någon och det naturligaste är därför att placera drycken på taket. Skytten är skicklig, kylig och har gjort det tidigare. Ifall där finns några lokala torpeder från Norrköping borde de vara lätträknade, kan således inte vara en omöjlighet att räkna ut vem GM är. Jag tror han har god lokalkännedom, att han under flyktens gång inte lämnade några spår öht intygar detta. Jag tror man ska rikta blickarna åt Kalo.
Funderar förövrigt över hur mycket Gaboro han dricka av energidrycken. Hade den varit urdrucken hade han haft större möjligheter att löpa snabbare ifrån skotten. Jag tror också det hårda benpasset strax innan skjutningen gjorde sitt.