2024-12-28, 15:12
Medlem
KalleBoll33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Haha, du lever i en förortsthriller din lilla bögnörd. Skytten körde Google Maps och var ute på E4an 3 minuter efter att sista skottet ljöd. Inga spejare delaktiga.
Kalo var med och samlade in potten på Gaboros huvud, dvs hans egna hade ett finger i spelet.
Han tror sig veta bäst härinne. Han är en solklar narcissist.
Citera
2024-12-28, 15:13
Medlem
KalleBoll33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Får de ens sina pengar?
Tänker att när skytten kommer till beställaren är det ju enkelt för beställaren att säga nej. Vad ska skytten göra åt saken? Ringa polisen? Många måste ju bli blåsta, efter de utfört ett sånt här mord..
Tror det kommer fram rätt snabbt att vissa uppdragsgivare blåser sina utförare. Då blir det nog inte lika poppis att jobba åt den uppdragsgivaren..
Citera
2024-12-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SavedbyChrist
det stämmer att det var mycket röda dagar o sånt men tänker det är ju ändå 2024, görs inte mycket av sånt av AI?

Tror inte det blivit så automatiserat än. Kanske enklare skattebeslut kan automatiseras. Tror de gärna vill att en människa får dubbelkolla dödsbesked innan det reggas.
Citera
2024-12-28, 15:19
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltaFerrari
Som i det flesta andra gängrelaterade mord i Sverige så brukar ens egna ha ett finger med i spelet. Vad jag diskuterar och lägger min teori om är dock skyttens tillvägagångssätt. Har du något att tillägga om just det?
Av Gaboros reaktion att döma så var skytten en nära vän han stämt träff med, läskburken på biltaket förklarar detta också. Han stod vid sin bil och väntade in någon och det naturligaste är därför att placera drycken på taket. Skytten är skicklig, kylig och har gjort det tidigare. Ifall där finns några lokala torpeder från Norrköping borde de vara lätträknade, kan således inte vara en omöjlighet att räkna ut vem GM är. Jag tror han har god lokalkännedom, att han under flyktens gång inte lämnade några spår öht intygar detta. Jag tror man ska rikta blickarna åt Kalo.
Funderar förövrigt över hur mycket Gaboro han dricka av energidrycken. Hade den varit urdrucken hade han haft större möjligheter att löpa snabbare ifrån skotten. Jag tror också det hårda benpasset strax innan skjutningen gjorde sitt.
Citera
2024-12-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
11 skott avlossades inte 10

12 skott
Citera
2024-12-28, 15:24
Medlem
laddsteffes avatar
Polisen tackade och bockade för mitt tips att de skulle kolla igenom parkeringshusets databas för att se vilka bilar som reggats i närtid med skjutningen. GM har en saftig P-bot och ett långrandigt fängelsestraff att invänta. Goda förhoppningar om att GM grips i dagarna.
Nu åker buset dit, tack vare mitt tips.
Citera
2024-12-28, 15:29
Medlem
Citat:
Polisen tackade och bockade för mitt tips att de skulle kolla igenom parkeringshusets databas för att se vilka bilar som reggats i närtid med skjutningen. GM har en saftig P-bot och ett långrandigt fängelsestraff att invänta. Goda förhoppningar om att GM grips i dagarna.
Nu åker buset dit, tack vare mitt tips.

Du tror inte dom kollar det redan?
Citera
2024-12-28, 15:29
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Av Gaboros reaktion att döma så var skytten en nära vän han stämt träff med, läskburken på biltaket förklarar detta också. Han stod vid sin bil och väntade in någon och det naturligaste är därför att placera drycken på taket. Skytten är skicklig, kylig och har gjort det tidigare. Ifall där finns några lokala torpeder från Norrköping borde de vara lätträknade, kan således inte vara en omöjlighet att räkna ut vem GM är. Jag tror han har god lokalkännedom, att han under flyktens gång inte lämnade några spår öht intygar detta. Jag tror man ska rikta blickarna åt Kalo.
Funderar förövrigt över hur mycket Gaboro han dricka av energidrycken. Hade den varit urdrucken hade han haft större möjligheter att löpa snabbare ifrån skotten. Jag tror också det hårda benpasset strax innan skjutningen gjorde sitt.

För din sinnesro: Han körde axlar och rygg pass.
Förutom det så åkte gaboro upp till fjärde våningen, gick mot sin bil, lyckades inte få upp sina nycklar till bilen då han i ena handen har noccon och i andra sin lur.
Därför placerar han noccon på taket.
Sen smäller det.
Citera
2024-12-28, 15:39
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
För din sinnesro: Han körde axlar och rygg pass.
Förutom det så åkte gaboro upp till fjärde våningen, gick mot sin bil, lyckades inte få upp sina nycklar till bilen då han i ena handen har noccon och i andra sin lur.
Därför placerar han noccon på taket.
Sen smäller det.
Enl vittnen från gymmet körde han ben. Ska dessutom ha slagit PB. Det tror jag bara är skitsnack ifs, men är övertygad om att det hårda benpasset var en bidragande faktor till hans död.
Vad tror du om Tradera-spåret? Det sägs på stan att Gaboro befann sig i P-huset p.g.a. en annons på Tradera där han skulle sälja elektronik, att han hade stämt träff med köparen från Tradera där som sedan visade sig vara skytten.
Ett liknande mord i Norrköping genomfördes på samma vis för inte alls länge sedan.
Citera
2024-12-28, 15:56
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Enl vittnen från gymmet körde han ben. Ska dessutom ha slagit PB. Det tror jag bara är skitsnack ifs, men är övertygad om att det hårda benpasset var en bidragande faktor till hans död.
Vad tror du om Tradera-spåret? Det sägs på stan att Gaboro befann sig i P-huset p.g.a. en annons på Tradera där han skulle sälja elektronik, att han hade stämt träff med köparen från Tradera där som sedan visade sig vara skytten.
Ett liknande mord i Norrköping genomfördes på samma vis för inte alls länge sedan.

Då får du tro på ben om du vill. Jag gymmade samma tid som honom
Citera
2024-12-28, 16:03
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Då får du tro på ben om du vill. Jag gymmade samma tid som honom
Hur länge befann sig BO på gymmet? Varför köpte han Nocco efter avslutat gympass, vore väl rimligare att dricka den för att få i sig energi innan passet?
Citera
2024-12-28, 16:11
Medlem
KalleBoll33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Innehöll hans texter nåt av ”nej bror jag ber dig” typ av rädsla eller handlade de mest om att skjuta andra?
Han sjöng mest om att sätta kulor i knäskålarna på andra. Undrar hur han kände där i det kalla p-garaget när han själv fick smaka på sin medicin och käka bly till kvällsmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in