2024-12-26, 13:26
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Allts r det verkligen freml fr trden? Klart man inte runkar (destruktivt) nr man r ihop med en nymfomanisk tjej?

Hade ett frhllande tidigare i r, och d hade jag kttsr p baksidan av penis!

Skulle hon och jag varit ett freml nu, och framgent, s skulle jag kunna skriva upp mig p att inte runka p x antal r!
NoFap = inte runka. S lnge man uppfyller den grundpremissen uppmuntras man att vara med. Sen har det alltid varit s att alla har olika frutsttningar.
Citera
2024-12-26, 19:41
Medlem
Jag r med!
Citera
2024-12-27, 01:30
Medlem
Skriv upp mig, jag r med!

Lyckades inte s bra frra ret, men 2025 blir det skillnad!! Om jag avstr runk hela januari lr jag nog glida p en rkmacka resten av ret. Har ingen partner eller dylikt s blir ju semenretention ocks, men skulle mjligheten komma (haha) s blir det bara nofap, men det fr framtiden bertta!
Citera
2024-12-27, 01:32
Medlem
Tjuvstartar redan nu fr att f en bild av hur utmanande det kommer bli. Har anvnt porr och runkat ganska mycket i mina dar, ven fast jag endast e 22, men det r fan dags att sluta nu. Eller tminstone dra ner p det, och det antar jag att nofap kan hjlpa till med!
Citera
2024-12-27, 11:49
Medlem
Jag skriver upp mig, har varit med tv r tidigare men inte klarat mnga veckorna. Ska frska att hrda ut desto lngre denna gng.
Ingen hna s det blir total avhllsamhet, frhoppningsvis fr man till det framver d det av tidigare erfarenheter leder till att man tar tag i dejtandet istllet fr den enkla vgen tillsammans med hgern.

Sign me up
Citera
2024-12-28, 12:02
Medlem
Jag r med. Har varit med typ 5 r innan och Max har jag klarat 1, 2 veckor. Mlet detta ret r att klara 1 vecka. Men primrt att sluta med porr.
Varje gng jag har misslyckats har det varit fr att jag edgat, s ett tips r att inte gra det.

Att inte f utlsning alls r jag inte det minsta sld p. Penis, stnd, nervtrdar och utlsning r ju muskler, svllkroppar och funktioner som behver underhll likt allt annat i kroppen. Use it or loose it. Det sger vl sig sjlv att det r bra fr dessa funktioner att f aktiveras ibland? Dessutom ska regelbundna utlsningar motverka cancer i de regionerna.
Rtta mig om jag har fel.

Sen r jag helt med p att porr r skadligt och att en utlsning som kommer via sex med en tjej man har ervrat r betydligt mer hlsosamt fr sjlen n slentrianrunkar.
Citera
2024-12-28, 12:42
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle122
Jag r med!
Toppen!
Citat:
Ursprungligen postat av SpackelSpacklarn
Skriv upp mig, jag r med!

Lyckades inte s bra frra ret, men 2025 blir det skillnad!! Om jag avstr runk hela januari lr jag nog glida p en rkmacka resten av ret. Har ingen partner eller dylikt s blir ju semenretention ocks, men skulle mjligheten komma (haha) s blir det bara nofap, men det fr framtiden bertta!
D r vi tv Ja det gller att passa sig frsta perioden.
Citat:
Ursprungligen postat av SpackelSpacklarn
Tjuvstartar redan nu fr att f en bild av hur utmanande det kommer bli. Har anvnt porr och runkat ganska mycket i mina dar, ven fast jag endast e 22, men det r fan dags att sluta nu. Eller tminstone dra ner p det, och det antar jag att nofap kan hjlpa till med!
Bra att starta redan som ung! Hller man sig borta frn porr (och lttkldda damer p sociala medier) s r redan hlften vunnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Milliondollarsmile
Jag skriver upp mig, har varit med tv r tidigare men inte klarat mnga veckorna. Ska frska att hrda ut desto lngre denna gng.
Ingen hna s det blir total avhllsamhet, frhoppningsvis fr man till det framver d det av tidigare erfarenheter leder till att man tar tag i dejtandet istllet fr den enkla vgen tillsammans med hgern.

Sign me up
Perfekt. Det hr blir vrt r!
Citera
2024-12-28, 13:42
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvatt
Jag r med. Har varit med typ 5 r innan och Max har jag klarat 1, 2 veckor. Mlet detta ret r att klara 1 vecka. Men primrt att sluta med porr.
Varje gng jag har misslyckats har det varit fr att jag edgat, s ett tips r att inte gra det.

Att inte f utlsning alls r jag inte det minsta sld p. Penis, stnd, nervtrdar och utlsning r ju muskler, svllkroppar och funktioner som behver underhll likt allt annat i kroppen. Use it or loose it. Det sger vl sig sjlv att det r bra fr dessa funktioner att f aktiveras ibland? Dessutom ska regelbundna utlsningar motverka cancer i de regionerna.
Rtta mig om jag har fel.

Sen r jag helt med p att porr r skadligt och att en utlsning som kommer via sex med en tjej man har ervrat r betydligt mer hlsosamt fr sjlen n slentrianrunkar.
Vlkommen! Du r nu anmld

Har faktiskt skt en del p detta men det tycks inte finnas ngra skadliga bieffekter av att inte runka. Magasinet health.com skriver att "There are no known negative side effects of not ejaculating" (https://www.health.com/side-effects-...g-time-8635002). Kroppen smrjer och renhller slemhinnor och sdesledare sjlv, utan att skott behver avfyras. Sen absorberas sperman av kroppen igen ca 3 mnader efter att den producerats. Mnga svr tillochmed vid att det r d de stora frdelarna intrffar av Semen retention.

Huvudargumentet mnga runkfresprkare brukar komma med (pun intended) r att vissa studier pekar p en minskad risk fr prostatacancer. Den som ofta tas upp r en frn 2016 dr deltagarna hade en 20% minskad risk fr prostatacancer om de runkade mer n 21 gnger i mnanden. "The researchers found that guys who did it the most (at least 21 times a month) had about a 20% lower chance of prostate cancer" (https://www.webmd.com/prostate-cance...te-cancer-risk). Orsaken r inte helt klarlagd, men frmodligen r det s att skadliga mnen frn t.ex rkning och tobak ansamlas i sperman, och att det r d bttre att spruta ut dessa. S orsaken till prostatacancer r inte NoFap och Semen retention i sig utan snarare hur hlsosamt man lever i vrigt.

Resultaten verkar inte heller vara entydiga "Not all studies have found a benefit. [...] A few even found that some men, specifically younger men, who masturbated more had slightly higher chances of prostate cancer".
Senast redigerad av Tjuren-Ferdinand 2024-12-28 kl. 13:45.
Citera
2024-12-28, 14:02
Medlem
Gudpappsens avatar
Frick it, I'm in. Vi kr hardmode
Citera
2024-12-28, 14:08
Bannlyst
Jag skriver upp mig p NF delen!
Mlet r att f mer motivation till att engagera mig i det sociala.
Och knulla mer.
Citera
2024-12-28, 16:12
Medlem
#skrivupp

Krde en del Nofap i perioder innan det var ett begrepp som gemene man knde till. Nr Nofap-rrelsen/forumet var nystartat. Ser det som en vldigt positiv utveckling att det sedan dess har spridit sig genom en massa andra kanaler. Framfrallt porr r skadligt fr hjrnan och hmmar dopaminreceptorerna extremt negativt. Porr r knark.

Hade velat kra hardmode fr att ha ett strre ml men har brud s blir den mildare varianten. Blir en vlkommen kickstart p det nya ret detta
Citera
2024-12-29, 03:39
Medlem
TrueDevils avatar
Anmler mig till NoFap 2025

Senaste gngen jag krde klarade jag mig nstan 3 mnader. Det r mitt personliga rekord, mdde fantastiskt under den perioden.

Det jag lskar med NoFap r de helt sjuka levande drmmarna man fr efter ca 4-7 veckor samt sjlvfrtroende och Gym motivation som aldrig frr.

Frsta 4 veckorna r vrst!
Klarar ni det s kommer ni mrka stor skillnad p mnga stt.

HARDCORE fr mig:
Ingen runk, porr eller fitta.

Tack till TS som tar initiativet att rodda detta fr 2025.

LETS GO!
Senast redigerad av TrueDevil 2024-12-29 kl. 04:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in