2024-12-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Som förväntat hade du ingenting konkret att komma med.

För att återgå till tråden så förtjänar Hj:s återkoppling till SVT att lyftas fram:
SVT vs JÖNSSON - så inleddes de gamla mediernas SISTA STRID
https://www.youtube.com/watch?v=XIbkRNrw4pc

Har du några synpunkter?

Ja, du missförstår mig. Jönsson har en funktion som är oerhört viktig, även för mig, men han måste sköta den uppgiften bättre. Måste vara förberedd när kan han kommer till en intervju med Holmberg på SVT. Vad trodde han att det skulle handla om?
Sitta där och slänga sig med fina ord? Nej, för fan. Tala till folket, var förberedd. Hans klantiga missar i tidigare YT-klipp (2 st räknade jag till) hade han ju kunde ha räknat ut skulle hela 30 minuter handla om. Kunde han ha flyttat fokus? Svårt kanske, men med rätt förberedelse kanske. Men det hade ju varit bättre om han inte gjort misstagen tidigare. Bjerström kan man exempelvis kritisera utan att kapa hennes inslag från USA. Jag skulle nog göre det enklare. Och Holmberg kan man också kapa ganska lätt. Bakgrundskolla alla som ska fråga ut dig. Gäller alltid.

Mvh/ MB
Citera
2024-12-27, 23:33
Medlem
Citat:
Det hjälper inte att vara smart om de som lyssnar är dårar. Ditt resonemang visar att du gnäller utan att ha en aning om vad HJ egentligen har gjort. Med tillräckligt många okunniga dårar av ditt slag kan ett land inte längre fungera. Det är vad som händer i Sverige. HJ är en hjälte men du fattar ingenting.

Jo, jag fattar. Finns ett annat svar till dig Totius här.
Citera
2024-12-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, han är typisk övre medelklass. Du är inte det. Därav din irritation.

Haha, Enterprise!
Jag tror jag är åtminstone något över medelklass. Ingenjör och egen företagare. Och inte det minsta irriterad. Tycker bara att HJ inte håller måttet som en bra förespråkare för att bättre Sverige än det nuvarande.
Mvh/ MB
Citera
2024-12-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det blir så komiskt när högerextrema ska komma till skademinimeringsundsättning och den klassiska där kompartmentalisering sker och vi vill veta exakt/tydligt exempel.
...

För tydlighetens skull, så vi får en bild av din tankevärld:
1. Är Henrik Jönsson högerextrem enligt ditt synsätt således?
2. Är alla vi som (i varierande grad och på olika sätt) försvarar Jönssons fulklippning högerextrema?
3. Vad krävs för att det skall vara fastställt för dig att en postare på Flashback är högerextrem?
Citera
2024-12-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
DU kan titta på SVT/SR och där Hj är med, så får du svaren du efterfrågar.

Ingen går till HJ för att få opartiskt och faktabaserade saker.

Här får du källa och allt som behövs i det du efterfrågar.
https://www.svtplay.se/video/jVwPYM4/30-minuter/henrik-jonsson

Nej, det stämmer bra. Han säger ju själv att han är opinionsbildare.
Men det betyder inte att all fakta i hans filmer är påhittad.

Har du följt hans rapportering om Northvolt och Hybritstollerierna t.ex? Tycker du det är dåligt och irrelevant eller rentav lögn?

Har SR/SVT haft mer rätt i sin rapportering kring Northvolt fram till haveriet var ett faktum? T.ex. Cammilla Kvartofts fjäskintervju med Northvoltbedragarna som lurat av dig dina skattepengar?

Avstår du att svara är det också ett svar.
Senast redigerad av Varglig 2024-12-28 kl. 11:19.
Citera
2024-12-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jaha i princip ingenting alltså.
Jag var ingen större följare av Jönsson innan men som Agnes Wold säger i sin sågning av SVT/Holmberg att deras åsiktsdomstol för att cansla folk är väldigt olämplig. Tyvärr kan jag inte bojkotta SVT mer än jag redan gör men mycket väl arbeta för att skitens budget ska bantas ner ordentligt.

För sakens skull. SVT/SR gör bra grejer också. Dan Josefssons nya dokumentär om Da Costa med intervjuer av båda de drabbade är t.ex. mycket bra användande av skattepengarna. Tyvärr behöver det ju tas upp på agendan med jämna mellanrum.
Senast redigerad av Varglig 2024-12-28 kl. 11:20.
Citera
2024-12-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Tagit del av men inte förstått . . . . .

Om du har sett programmet kan du se hur fanskapet vrider och vänder sig när han beslås med lögn, som den orm han är.

Du är tamejfan patetisk.

Ah, du missade min fråga:
Vilket avsnitt var det du ville diskutera? Ange gärna tidkoden.
Citera
2024-12-28, 11:12
Medlem
Citat:
...
När det gäller HJ hoppas och tror jag att SVT:s försök kommer att misslyckas totalt och att det istället leder till att fler människor börjar förstå hur sjuk MSM egentligen är.

Det är en storm i ett vattenglas (vilket HJ också i princip säger, illustrerat med just ett vattenglas), det spelar ingen som helst roll för Henriks Jönssons framtida rapportering.

Hade de kunnat rada upp massvis med exempel som är avgörande för innehållet i hans resonemang hade det varit en helt annan sak.
Citera
2024-12-28, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Ja, du missförstår mig. Jönsson har en funktion som är oerhört viktig, även för mig, men han måste sköta den uppgiften bättre. Måste vara förberedd när kan han kommer till en intervju med Holmberg på SVT. Vad trodde han att det skulle handla om?
Sitta där och slänga sig med fina ord? Nej, för fan. Tala till folket, var förberedd. Hans klantiga missar i tidigare YT-klipp (2 st räknade jag till) hade han ju kunde ha räknat ut skulle hela 30 minuter handla om. Kunde han ha flyttat fokus? Svårt kanske, men med rätt förberedelse kanske. Men det hade ju varit bättre om han inte gjort misstagen tidigare. Bjerström kan man exempelvis kritisera utan att kapa hennes inslag från USA. Jag skulle nog göre det enklare. Och Holmberg kan man också kapa ganska lätt. Bakgrundskolla alla som ska fråga ut dig. Gäller alltid.

Mvh/ MB

Tyvärr lätt att inbilla sig när man sitter hemma i sin fåtölj att det är lätt att förbereda sig för sådant. Det är det inte och Jönsson har mycket lite direktsändningsvana. Bland annat gestikulerade han för mycket.

Vad gäller just detta hade det ideala varit om han haft citatet i Journalisten redo, plockat fram det och sagt något i stil med: "Ja, det var egentligen taget ur sitt sammanhang men det är relevant eftersom Erika också sade såhär i Journalisten [läser upp avsnittet om Trump]".

Vilka är de andra två klantiga missarna han gjort? Ren nyfikenhet alltså.
Senast redigerad av Varglig 2024-12-28 kl. 11:21.
Citera
2024-12-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ah, du missade min fråga:
Vilket avsnitt var det du ville diskutera? Ange gärna tidkoden.
Jag menar det avsnitt av "30 minuter" där Jönsson medverkar.
Citera
2024-12-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Jag menar det avsnitt av "30 minuter" där Jönsson medverkar.

Du antydde att jag inte sett programmen på ett sätt som gjorde att jag trodde du menade att där fanns mer avgörande uttalanden från HJ som borde få mig att tycka som du.

Men det var bara det alltså? Det som vi redan diskuterat på 88 sidor på olika sätt. Du måste ju komma med något konkret för att föra diskussionen framåt.
Citera
2024-12-28, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Du antydde att jag inte sett programmen på ett sätt som gjorde att jag trodde du menade att där fanns mer avgörande uttalanden från HJ som borde få mig att tycka som du.

Men det var bara det alltså? Det som vi redan diskuterat på 88 sidor på olika sätt. Du måste ju komma med något konkret för att föra diskussionen framåt.
Ja. Alla kan se hur fanskapet vrider och vänder sig när han blir beslagen med lön.

ALLA som inte är störda ser tydligt att han inser att hans bluff är synad.

Men fortsätt gärna försvara dåren, det gör dig bara ännu mer patetisk.

Citera mig inte mer, ja kommer i alla fall inte att svara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in