Citat:
Ursprungligen postat av
MannishBoy
Ja, du missförstår mig. Jönsson har en funktion som är oerhört viktig, även för mig, men han måste sköta den uppgiften bättre. Måste vara förberedd när kan han kommer till en intervju med Holmberg på SVT. Vad trodde han att det skulle handla om?
Sitta där och slänga sig med fina ord? Nej, för fan. Tala till folket, var förberedd. Hans klantiga missar i tidigare YT-klipp (2 st räknade jag till) hade han ju kunde ha räknat ut skulle hela 30 minuter handla om. Kunde han ha flyttat fokus? Svårt kanske, men med rätt förberedelse kanske. Men det hade ju varit bättre om han inte gjort misstagen tidigare. Bjerström kan man exempelvis kritisera utan att kapa hennes inslag från USA. Jag skulle nog göre det enklare. Och Holmberg kan man också kapa ganska lätt. Bakgrundskolla alla som ska fråga ut dig. Gäller alltid.
Mvh/ MB
Tyvärr lätt att inbilla sig när man sitter hemma i sin fåtölj att det är lätt att förbereda sig för sådant. Det är det inte och Jönsson har mycket lite direktsändningsvana. Bland annat gestikulerade han för mycket.
Vad gäller just detta hade det ideala varit om han haft citatet i Journalisten redo, plockat fram det och sagt något i stil med: "Ja, det var egentligen taget ur sitt sammanhang men det är relevant eftersom Erika också sade såhär i Journalisten [läser upp avsnittet om Trump]".
Vilka är de andra två klantiga missarna han gjort? Ren nyfikenhet alltså.