2024-12-27, 12:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det är ju du som kallar Jönsson för lögnare så vi har bett dig att komma med fem tydliga exempel på att så är fallet. Samtidigt som du kräver att Jönsson ska vara perfekt så ska vi ha överseende med eventuella fel som SVT gör. 🤡 Sen kommer du med påståenden som att jag säger att Jönsson aldrig har ljugit så jag anmäler dina inlägg som trams från och med nu. Trist att ni inte kan bättre än att bli rabiata och aggressiva, ljuga och lägga ord i munnen. Ni måste verkligen frukta fria opinionsbildare som har mage att kritisera ert älskade Public service. Idiot.
Det blir så komiskt när högerextrema ska komma till skademinimeringsundsättning och den klassiska där kompartmentalisering sker och vi vill veta exakt/tydligt exempel.

Ja, det är ju så enkelt att SVT/SR redan gjort jobbet för oss, och samma sak sker här och HJ kan aldrig göra några fel och nu pratar vi om nivån inte alls.

Intressant du försöker likställa HJ desinformation och lögner och med att SVT/SR i få enskilda fall inte är fullständigt opartiska och pga de glömde av en vinkel i sin opartiskhet.
Så redan där blir det fel för dig, då senaste jag kolla så har desinformation och lögner som HJ ger inget med att göra om opartiskhet, för en sak är säker, opartisk är inte HJ och inte ens nära.

Och vad ska man med fria opinionsbildare som ljuger och desinformerar?
Ja, en sak är säker, inte för en saklig och faktabaserad verklighet är helt klart.
Vad är det som gör att du försvarar en person som HJ, som ljuger och desinformerar för?

Jag inser du trillat ned i ett kaninhål och där viss fakta inte får existera och som tex att din fria opinionsbildare ljuger och desinformerar.

Och SVT/SR fel i jämförelsen med HJ, är oerhört få och med tanke på du får först räkna alla reportage de har på SVT/SR och sen dela med det som är opartiskt.
Och det bästa av allt, de tär att du avgör inte vad som inte är opartiskt på SVT/SR, utan det gör partier som SD tex och det är inte många per år alls.

Och HJ, har jag inte sett allt av eller ens nära, men varje gång jag tex i Familjelivs energitråd och HJ kommer, så vet man det alltid innehåller många fel i form av rena lögner och försök till desinformera.
Det är så illa att man vet när en postar en HJ länk, så vet man att nu kommer lögnerna igen.

Förstår du har det jobbigt att HJ är en värdelös lögnare och deformationist.
Citera
2024-12-27, 13:26
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det blir så komiskt när högerextrema ska komma till skademinimeringsundsättning och den klassiska där kompartmentalisering sker och vi vill veta exakt/tydligt exempel.

Ja, det är ju så enkelt att SVT/SR redan gjort jobbet för oss, och samma sak sker här och HJ kan aldrig göra några fel och nu pratar vi om nivån inte alls.

Intressant du försöker likställa HJ desinformation och lögner och med att SVT/SR i få enskilda fall inte är fullständigt opartiska och pga de glömde av en vinkel i sin opartiskhet.
Så redan där blir det fel för dig, då senaste jag kolla så har desinformation och lögner som HJ ger inget med att göra om opartiskhet, för en sak är säker, opartisk är inte HJ och inte ens nära.

Och vad ska man med fria opinionsbildare som ljuger och desinformerar?
Ja, en sak är säker, inte för en saklig och faktabaserad verklighet är helt klart.
Vad är det som gör att du försvarar en person som HJ, som ljuger och desinformerar för?

Jag inser du trillat ned i ett kaninhål och där viss fakta inte får existera och som tex att din fria opinionsbildare ljuger och desinformerar.

Och SVT/SR fel i jämförelsen med HJ, är oerhört få och med tanke på du får först räkna alla reportage de har på SVT/SR och sen dela med det som är opartiskt.
Och det bästa av allt, de tär att du avgör inte vad som inte är opartiskt på SVT/SR, utan det gör partier som SD tex och det är inte många per år alls.

Och HJ, har jag inte sett allt av eller ens nära, men varje gång jag tex i Familjelivs energitråd och HJ kommer, så vet man det alltid innehåller många fel i form av rena lögner och försök till desinformera.
Det är så illa att man vet när en postar en HJ länk, så vet man att nu kommer lögnerna igen.

Förstår du har det jobbigt att HJ är en värdelös lögnare och deformationist.
Högerextrema? Du har fått flera tillfällen att svara på hur Jönsson ljuger och desinformerar. Nu blir det trams-och offtopic-knappen på dig för du är mest intresserad av att kasta sand.
Citera
2024-12-27, 13:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Högerextrema? Du har fått flera tillfällen att svara på hur Jönsson ljuger och desinformerar. Nu blir det trams-och offtopic-knappen på dig för du är mest intresserad av att kasta sand.
Så du försöker låtsas bort SVT/SR faktainslag om, HJ och den intervjun, så bekvämt av dig.
Och ja, högerextrema och de som är på G att trilla ned i kaninhålet, det är de som gillar HJ och för de inte har den intellektuella förmågan att se igenom när HJ ljuger och desinformerar.

Och SVT/SR är opartiskhet personifierad, och det berättar allt vi behöver veta om HJ.(Som jag i och för sig redan visste på om långt innan SVT/SR utsökta och ingående intervju med HJ och exponera hur oärlig "opinionsbildare" HJ är.)
Citera
2024-12-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
OK, ditt ursprungliga påstående om att ”trassla in sig i mera lögner” var alltså helt grundlöst. Vidare har han erkänt att han gjorde fel och tagit bort klippet (men det betyder som påpekas ovan inte att det är fel i sak). Vidare är videon som diskuteras och massor av andra videor fulla av citat som visar att medierna brister i saklighet och opartiskhet.

Du har verkligen avslöjat dig själv som såväl totalt okunnig i vad saken handlar om som genuint ohederlig i dina inlägg. Okunnig och ohederlig – det är symtomatiskt för personer av ditt slag.
Henrik säger i SVT intervjun att det inte är specifikt SVT han menar. Anders kommenterar då med att Henrik skulle ha sagt" så här uttrycker sig förment oberoende SVT" innan ful
klippet.
Visst vi kan väl filosofera i vad man ska kalla hans slingrande för. Vi kan väl kalla det något
annat än lögner då. Jag får intrycket av att du inte har sett intervjun med Anders Holmberg.
Huruvida Henrik Jönssons ljuger i andra sammanhang vet jag inte. Och det har jag heller aldrig
påstått
Senast redigerad av mangne 2024-12-27 kl. 14:40.
Citera
2024-12-27, 14:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Så du försöker låtsas bort SVT/SR faktainslag om, HJ och den intervjun, så bekvämt av dig.
Och ja, högerextrema och de som är på G att trilla ned i kaninhålet, det är de som gillar HJ och för de inte har den intellektuella förmågan att se igenom när HJ ljuger och desinformerar.

Och SVT/SR är opartiskhet personifierad, och det berättar allt vi behöver veta om HJ.(Som jag i och för sig redan visste på om långt innan SVT/SR utsökta och ingående intervju med HJ och exponera hur oärlig "opinionsbildare" HJ är.)
Återkom när du kan komma med konkreta exempel på att Jönsson ”ljuger och desinformerar” istället för att skriva textmassa med irrelevant skit.
Citera
2024-12-27, 14:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Återkom när du kan komma med konkreta exempel på att Jönsson ”ljuger och desinformerar” istället för att skriva textmassa med irrelevant skit.
DU kan titta på SVT/SR och där Hj är med, så får du svaren du efterfrågar.

Ingen går till HJ för att få opartiskt och faktabaserade saker.

Här får du källa och allt som behövs i det du efterfrågar.
https://www.svtplay.se/video/jVwPYM4/30-minuter/henrik-jonsson
Senast redigerad av klyban 2024-12-27 kl. 14:39.
Citera
2024-12-27, 14:40
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
DU kan titta på SVT/SR och där Hj är med, så får du svaren du efterfrågar.

Ingen går till HJ för att få opartiskt och faktabaserade saker.
Jaha i princip ingenting alltså.
Jag var ingen större följare av Jönsson innan men som Agnes Wold säger i sin sågning av SVT/Holmberg att deras åsiktsdomstol för att cansla folk är väldigt olämplig. Tyvärr kan jag inte bojkotta SVT mer än jag redan gör men mycket väl arbeta för att skitens budget ska bantas ner ordentligt.
Citera
2024-12-27, 14:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jaha i princip ingenting alltså.
Jag var ingen större följare av Jönsson innan men som Agnes Wold säger i sin sågning av SVT/Holmberg att deras åsiktsdomstol för att cansla folk är väldigt olämplig. Tyvärr kan jag inte bojkotta SVT mer än jag redan gör men mycket väl arbeta för att skitens budget ska bantas ner ordentligt.
Det är bara för att du försöker låtsas om att kritiken inte existerar, att du försöker inbilla dig är inget.

Ingen tittar på skräp som HJ och om man verkligen veta hur saker ligger till.
Citera
2024-12-27, 15:36
Medlem
Citat:

Det är vad de har lärt sig av SVT att göra.
SVT förstör hjärnan på folk.
Citera
2024-12-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Walk over således.
Hade varit kul annars om det kunnat bli lite konkret.
Tagit del av men inte förstått . . . . .

Om du har sett programmet kan du se hur fanskapet vrider och vänder sig när han beslås med lögn, som den orm han är.

Du är tamejfan patetisk.
Citera
2024-12-27, 17:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är bara för att du försöker låtsas om att kritiken inte existerar, att du försöker inbilla dig är inget.

Det du håller på med i tråden är givetvis bara rent trams i kombination med olika argumentationsfel som ad hominem och cirkelresonemang. Det är ett typiskt troll-beteende:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Ditt beteende är dock intressant för tråden eftersom det tydligt visar symbiosen mellan MSM (i detta fall SVT) och deras svans av försvarare och troll. Det är ett ofog som har pågått länge.

Efter ”intervjun” med HJ så dyker sådana som du upp på olika plattformar och bidrar till att sprida en alltmer förvriden nidbild av honom. Det är en sjuk samverkan där public service och övriga MSM enkelt kan starta drev mot misshagliga personer.

Några verkliga skräckexempel är drevet mot Granskning Sverige och den av MSM hyllade totalitära mobbargruppen JagÄrHär.

När det gäller HJ hoppas och tror jag att SVT:s försök kommer att misslyckas totalt och att det istället leder till att fler människor börjar förstå hur sjuk MSM egentligen är.
Citera
2024-12-27, 17:50
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Men vad fint då. Således inget för dig att gå i taket över.

Lyssnade idag för övrigt på podden God ton som fullständigt sågar SVT i Jönsson-gate och tar upp bra exempel på hur SVT behandlar olika presidentkandidater olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in