2024-12-28, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Följt Pia länge. Utan tvekan mår hon dåligt och har problem. Men ni i tråden är ju totalt vidriga. De flesta som blir hemlösa blir det av samma anledning som Pia: de går inte att lita på, de sviker sina barn, de har beroenden som går före allt, de har skulder etc. Det är liksom människor som fått många chanser men som skiter i att te dem. Människor som hellre lever i misär än tar emot hjälp. Ändå tycker man synd om dem. Förutom Pia då. För med henne får ni se precis hur det går till. Hon livesänder tragedin. Tragiskt. Ni i tråden som spyr galla på en psykiskt sjuk och alkoholiserad kvinna borde skämmas. Hon behöver hjälp.

Intressant med amatörpsykiatriker. Hur vet du med så övertygad text, att Gräddfilen är psykiskt sjuk? Det vore säkert av intresse för fakulteten, hur endast livesändning via internet, får dig att komma fram till den konklusionen? Mig veterligen behövs en medicinsk väl underbyggd analys, där någon träffar en potentiell patient och gör en utredning när kameran är släckt, för att komma fram till sådana slutsatser. Hon kan vara det. Men såvida du inte träffat henne och har de kunskaper som krävs för sådan utredning, kan du inte så kategoriskt bestämma dagordningen. Det är ren populism. Hon kan också vara en empatistörd personlighet, som agerar helt utifrån jaget och dess behov och betydelse. Den dagen hon stänger av kameran och slutar sända sitt loserliv för allmän beskådan, kanske hon kommer till någon sorts vägs ände och uppvaknande. Då hon inte livesänt hela sitt liv tidigare. Tills dess kommer hon fortsätta kränka åtskilliga av helt oskyldiga människor och det dessutom i det offentligas ljus.
Citera
2024-12-28, 08:55
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Pungus
Intressant med amatörpsykiatriker. Hur vet du med så övertygad text, att Gräddfilen är psykiskt sjuk? Det vore säkert av intresse för fakulteten, hur endast livesändning via internet, får dig att komma fram till den konklusionen? Mig veterligen behövs en medicinsk väl underbyggd analys, där någon träffar en potentiell patient och gör en utredning när kameran är släckt, för att komma fram till sådana slutsatser. Hon kan vara det. Men såvida du inte träffat henne och har de kunskaper som krävs för sådan utredning, kan du inte så kategoriskt bestämma dagordningen. Det är ren populism. Hon kan också vara en empatistörd personlighet, som agerar helt utifrån jaget och dess behov och betydelse. Den dagen hon stänger av kameran och slutar sända sitt loserliv för allmän beskådan, kanske hon kommer till någon sorts vägs ände och uppvaknande. Då hon inte livesänt hela sitt liv tidigare. Tills dess kommer hon fortsätta kränka åtskilliga av helt oskyldiga människor och det dessutom i det offentligas ljus.

Efter att ha läst kommentarer till alla de filmer som Marcus de Morte lagt upp den senaste veckan över Pia Pissfittas bravader, så verka det som att folk anmält hennes, nu nedsläckta TT-konto, just för hennes frenesi att filma o kränka oskyldiga människor. Folk tröttnar på att lyssna på ett vider som krafsar sig i håret o slänger obsceniteter omkring sig.
Kvinnan iscensättr att hon är en labil spillra...vilket är hennes syfte, då hon älskar den "berömmelse" hon tror sig förtjäna, pga sin oförmåga att inse att hennes persona inte kommer att funka.

Pia är inte så slut i kolan som hon försöker få folk att tro...hon är psykopat o det vi ser är hennes personlighet...hon älskar att spotta o fräsa på folk. Att alkoholen förstärker hennes personlighet är hon medveten om...och hon går all-in...jag har genomskådat kadavret...

Har hon bytt hostel än?
Citera
2024-12-28, 09:28
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Pungus

Du skriver att hon ”kan vara en empatistörd personlighet”. Det håller jag inte med om, jag har sett henne visa empati många gånger. Men du förstår väl att hon inte mår bra? Man behöver inte vara psykolog för att förstå att en arbetslös person som mist vårdnaden om sina barn, blivit vräkt och hemlös och saknar socialt nätverk mår dåligt? Dessutom missbrukar hon alkohol. Hon behöver hjälp och vård.

Du däremot verkar vara empatistörd på riktigt.
Citera
2024-12-28, 09:33
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Det är precis så även jag anser om Pia, ändå fortsätter folk i tråden att missförstå mig...

Jag tycker inte att Pia gör rätt i allt, verkligen inte, och det har jag även tidigare skrivit, men det är all denna hånfullhet som uttrycks här jag vänder mig emot...
Man behöver inte skriva så fult och elakt, utan visa lite medmänsklighet...

Pia är ju så intrasslad i problem att hon bildligt slåss för sitt liv, hånar folk tillbaka för att hon inte kan något annat...

Ja, det är tragik, stor tragik...

Även samhället sviker, för Pia skulle behöva att någon myndighet tar över nu, hon behöver tvingas till vård...
Det heter ju att tvångsvård ska tillämpas när man är en fara för sig själv eller annan...
Som jag ser det så är Pia en fara för sig själv, så långt som det nu gått...

Man säger i tråden att det inte skulle ha varit bra för hennes söner att få vara tillsammans med Pia, ja, kanske sant, men inte heller mindre sant, att det helt säkert inte var bra för Pia att mista vårdnaden om dem...

Jag tillhör också de som följer Pia och undrar hur allt ska utveckla sig, men jag ser det verkligen inte, som många andra tycks göra, som en spännande livesänd show...

Tvångsvård lär inte vara aktuellt utefter det man ser när hon lajvar. Det finns massor av människor som behöver det och blir förbisedda, Pia är inte en av dem.
Citera
2024-12-28, 09:35
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Du skriver att hon ”kan vara en empatistörd personlighet”. Det håller jag inte med om, jag har sett henne visa empati många gånger. Men du förstår väl att hon inte mår bra? Man behöver inte vara psykolog för att förstå att en arbetslös person som mist vårdnaden om sina barn, blivit vräkt och hemlös och saknar socialt nätverk mår dåligt? Dessutom missbrukar hon alkohol. Hon behöver hjälp och vård.

Dessutom missbrukar hon alkohol….?
Alkoholen är ju problemet och så länge en alkoholist vill dricka så går det inte att hjälpa.

Hon säger själv att hon oftast är glad, så vilken diagnos vill du sätta på henne när du nu skriver ”Dessutom missbrukar hon alkohol…”?

Vilken hjälp och vilken vård?

Hon har pengar som kan användas för att ge henne ett tryggare liv.
Citera
2024-12-28, 09:41
Medlem
Citat:

När har du sett Pia visat tecken på empati? När hon tycker synd om sig själv..är inte empati. När hon bränner sin familj för att hon vill utforska sin sexualitet?
Eller när hon köper nudlar till sina pissmyror till ungar och lägger ut dom på TikTok?
Citera
2024-12-28, 09:42
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:

Snälla ge mig några exempel på alla "många gånger" du sett henne visa empati för andra än sig själv.
Citera
2024-12-28, 09:49
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Snälla ge mig några exempel på alla "många gånger" du sett henne visa empati för andra än sig själv.

Jag vill oxå veta!!! *viftar med handen o studsar upp-o-ner i förväntan*

Hur går det med det senaste hostelet, tro? Dag ett avklarad. Sedan den 25/12 inne på hostel 2. Hur många kommer det att bli till den 1/1-25?
Senast redigerad av MaeWest 2024-12-28 kl. 09:53.
Citera
2024-12-28, 09:50
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest

Detta eviga spel om att vara offer för yttre omständigheter. HON är helt utan skuld i sin situation. Andra har gjort så att hon inte fick jobb, pengar, eller hyran betald, och elen gick åt helvete. Andra har triggat henne till att tvingas dricka alkohol. Dessutom ska folk hålla käften om hur hon sköter sitt liv. Sluta ät godis, ni blir feta o sockerberoende...så håll käften, för fan om Pia dricker vin, hon är värd det, men ni med ert jävla godis, ni blir feta, beroende o förresten...hur jävla speciella är ni själva, då...enligt Pia Pissfitta.

Det märks att Pia själv ser sig som jävligt smart, med sitt trasiga resonemang. Det märks, att hon anser andra vara idioter. HON har problem...för att ANDRA inte vill lösa dem åt henne så hon kan leva sitt liv som hon vill.
HON ska fan inte förändra sig. Varför då? Andra får fixa så hon mår bättre. Det är ANDRAS fel att hon nu (åter) sliter asfalt. HUR SVÅRT kan det vara att bara ställa upp på att betala för Pias leverne...hennes egna pengar ska räcka läääänge. Vin, snus och vad mer?

Hon är textbook-exempel på en narcissist. En diagnos omöjlig att bli frisk från.
Citera
2024-12-28, 09:54
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
När har du sett Pia visat tecken på empati? När hon tycker synd om sig själv..är inte empati. När hon bränner sin familj för att hon vill utforska sin sexualitet?
Eller när hon köper nudlar till sina pissmyror till ungar och lägger ut dom på TikTok?

Du menar hennes "Pissfittor" till barn? Pissmyra kallar hon tydligen de hon gillar. Hasan fick ju oxå heta "Pissmyra".
Citera
2024-12-28, 09:59
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra

Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Jag vill oxå veta!!! *viftar med handen o studsar upp-o-ner i förväntan*

Hur går det med det senaste hostelet, tro? Dag ett avklarad. Sedan den 25/12 inne på hostel 2. Hur många kommer det att bli till den 1/1-25?

Ställer mig också i kö över detta "jag har sett henne visa empati många gånger."

Hamsterboll, du tycks ha en förmåga som ytterst få i tråden har, med din psykiatriska expertis, så kan du se saker som ingen annan. Kan du även se in i framtiden?
Kan du överhuvudtaget ge några konkreta exempel, gärna länkade videos med tidsangivelse när Pia visar empati?
Citera
2024-12-28, 10:20
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badrumsbadkar
Är detta anledningen till att hon nu väljer hostels?

Både och. Pia är narcissist och narcissister är snåla som in i helvete. Det absolut enda hon lägger pengar på är hennes missbruk alkoholen, inte ens en tandborste kan hon bekosta sig. Hotell väljer också sina gäster med omsorg. Det är ingen rättighet att få bo på ett hotell bara för att man har råd. Men tror Pia med den naricisstiska typiska snålheten som sagt väljer hostels utav just den anledningen. Narcissister trivs heller inte längre stunder ensamma, för de står inte ut med att vara själva. Trots deras grandiosa, utåt sett självgoda och stolta attityd hatar de egentligen innerst inne sig sjävla. Utöver det kan hon på ett hostel få utlopp för en narcissists absolut främsta paradgren och största lycka -att göra andras liv till helvete. Tycker synd om de stackare som måste dela rum med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in