Citat:
Ursprungligen postat av
Weezl
Värsta är alla som kommenterar i hennes lives - ”han utnyttjar dig!”, ”han hör bara av sig när han behöver hjälp eller tjänster!”
…Men eller hur.
Enligt Pia så är de flesta som tittar på hennes lajvs o kommenterar, Miniorer. Barn, alltså. Så barn reagerar väl på det viset, antar jag.
Och de ger Pia det hon vill höra...när folk inte duttar med henne, blir hon förbannad o ger dem en spottloska. "Det här är vad jag tycker om er!" Eller vad det nu var för charmigt uttalande hon gjorde om folk.
Har kollat upp på skoj det senaste hostelet hon nu ankrat upp på. Sunkigt ställe med heltäckningsmattor i princip på alla ställen där det går att lägga in en sådan.
(Personligen är jag ytterst misstänksam mot heltäckningsmattor på ställen där mycket folk rör sig. Och nu i sovsalar. Yeck!)
Byggnaden är ju en gammal kontorsbyggnad?, så antagligen har snåljåparna som införskaffat sunkhaket, helt enkelt låtit mycket av den gamla inredningen(det som följde med när
Gra(n)d tog över.
Pia ljuger som vanligt...finns massor av elurtag i princip överallt. Kanske inte direkt vid den krubba hon nu hyrt, men finns, finns det.
Reglerna är spännande: För människor med social kompetens o hyggligt folkvett, är de inte ett dugg svåra att följa, men för en Pia Pissfitta som ska diktera sina egna regler, så kan jag tänka mig att det är som att bestiga ett berg i simfötter o snorkel:
Våra regler
Vi har
nolltolerans mot:
• Alla typer av våld
• Användning av droger
•
Konsumtion av alkohol
• Ta in obehöriga
• Rökning inomhus, utanför eller nära entrén
•
Om du är för högljudd inom eller utanför hotellet
•
Pratar i telefon inne i rummen (tyst zon)
•
Det ska vara tyst på hotellet mellan 22:00 och 08:00
• Tar mat från kylen som inte är din
•
Diskar inte efter dig i köket
•
Bra hygien måste upprätthållas
Jag har markerat de regler jag tror kommer vara väldigt svårt för Pia att ta till sig...kanske därför hon gick o duschade direkt efter hon hade ankrat upp i sin krubba?
Hon har bokat 6 nätter från idag. Hade hon inte bokat 6 nätter även på Suris-stället? För att nu checka ut efter 2.
Någon som tror att hon blir boendes 6 nätter från i dag på Gra(n)d? Med sitt behov av TT o att kolka vin?