Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Tack men ibland är det faktiskt svårt att försöka uttolka vad du skriver. Du talar liksom med kluven tunga från tid till annan.
Du skrev trots allt tidigare att avsaknaden av DNA på handduken inte uteslöt dem? Har du ändrat åsikt nu helt plötsligt vad gäller just detta?
Du menar alltså att andra skribenter har missförstått dig när du skrev att avsaknaden av hårstrån i sig inte utesluter läkarna?
Borgnäs å andra sidan verkar ha uttryckt det hela på ett mer lättfattligt sätt när han sa att frånvaron av DNA kan rimligen inte fria någon? Det är inte friande för någon person enligt honom.
Du kan kanske lära dig lite av Borgnäs så slipper det uppstå
missförstånd i fortsättningen?
Jag fetade de två nykelorden och hoppas att det ska underlätta för dig. Jag tror inte att någon i tråden anser att det handduken ensamt skulle kunna avgöra hela fallet.
Det är när du lägger på fler saker som talar emot läkarna som gärningsmän som det ganska snabbt blir helt osannolikt att de har något med saken att göra. Att läkarna frivilligt anmälde sig att testas mot hårstråna på handduken anser jag till exempel stärker antagandet att de är oskyldiga. Annars hade de tagit en oerhörd risk då DNA-tekniken inte användes 1984 och läkarna allså knappast medvetet hade undvikit att lämna hårstrån på handduken. Man måste ha varit omänskligt iskall om man hade hanterat handduken och ändå anmält som frivillig för DNA-testning på ren chans att man inte lämnat spår efter sig.
Förutom handduken så har du naturligtvis alla andra saker som helt enkelt inte går ihop med läkarna som gärningsmän.
Fult av dig att få det jag skrev till att jag tvivlade på läkarnas skuld.
3+7+2+1+5+9+osv blir till slut 1000.