Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2024-12-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WorkSmartNotHard
Bara för mig som Youtube buffrar satan idag? Jag har rensat historiken och installera om webläsaren och alla sidor fungerar bra förutom youtube. Måste kolla i 144p för att videon inte ska stanna hela tiden.
Nix, kollar 4k just nu utan problem, Brave browser.
Citera
2024-12-27, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Nix, kollar 4k just nu utan problem, Brave browser.

Jag har också Brave. Märkligt.
Citera
2024-12-30, 12:16
Avslutad
Kan inte titta på Youtube längre

Förstår inte. Jag är en storkonsument av Youtube men senaste dagarna har det inte gått att se videor på grund av ett evigt buffrande. Kvalitén ställs automatiskt in på det sämsta, alltså 144p och då buffrar det hyfsat bra men att kolla i 720p, glöm det.

Jag har såklart rensat all historik och cache, återinstallerat Brave och för två dagar sedan återställde jag hela datorn till fabriksinställningar, inget hjälpte. Det är bara Youtube som laggar, alla andra sidor fungerar bra.

VARFÖR är det så helt plötsligt?

Jag sitter på en ASUS Laptop med Windows 11. Fråga gärna om det behövs ytterligare specifikationer.
Citera
2024-12-30, 12:21
Medlem
Citat:
Förstår inte. Jag är en storkonsument av Youtube men senaste dagarna har det inte gått att se videor på grund av ett evigt buffrande. Kvalitén ställs automatiskt in på det sämsta, alltså 144p och då buffrar det hyfsat bra men att kolla i 720p, glöm det.

Jag har såklart rensat all historik och cache, återinstallerat Brave och för två dagar sedan återställde jag hela datorn till fabriksinställningar, inget hjälpte. Det är bara Youtube som laggar, alla andra sidor fungerar bra.

VARFÖR är det så helt plötsligt?

Jag sitter på en ASUS Laptop med Windows 11. Fråga gärna om det behövs ytterligare specifikationer.

Har du provat en annan Webbläsare?
Citera
2024-12-30, 12:21
Medlem
67arigGubbes avatar
Prova byta konto, alltså ut från ditt inloggade konto in på ett annat eller gästkonto och spela upp samma video som buffrar på ditt main konto.
Citera
2024-12-30, 12:29
Medlem
paerras avatar
Starta om/uppdatera router
Citera
2024-12-30, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Har du provat en annan Webbläsare?

Ja, provade Firefox innan jag installerade om datorn och idag provade jag Edge, laggar lika mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Prova byta konto, alltså ut från ditt inloggade konto in på ett annat eller gästkonto och spela upp samma video som buffrar på ditt main konto.

Provade nu och det buffrar tyvärr lika mycket.
Citera
2024-12-30, 12:34
Medlem
Blockerar Brave annonserna? Kanske Youtube inte kommer åt det men lyckas istället strypa din streaminghastighet så in i helvete?

Kanske långsökt. Bara en spontan tanke. Testa annan webbläsare. Inga blockers och så vidare.

Tillägg: Såg att du testat ny webbläsare.
Citera
2024-12-30, 12:39
Medlem
gyttjans avatar
Då kan man utesluta din dator med undantag nätverkskortet, prova byta router & kablar & dns & stäng av vpn. /mvh 1 veteran novis.
Citera
2024-12-30, 12:45
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ja, provade Firefox innan jag installerade om datorn och idag provade jag Edge, laggar lika mycket.

Ok synd då.
Citera
2024-12-30, 12:46
Medlem
Citat:

Prova stäng av Antivirusprogram om du har något..
Citera
2024-12-30, 13:09
Medlem
Vad säger bredbandskollen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här