2024-12-27, 06:08
Medlem
Småtjejer som drar sig till knarkande blattar förstör sina liv . Föräldrar måste tidigt stävja denna naivitet hos ungdomar och förklara att det är helt galet .
Citera
2024-12-27, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ingen tror att de är romer, däremot att det handlar om resande (så kallade "tattare"). Namnet "Hultquist" pekar på det, liksom systrarnas förnamn, samt deras näringsidkande, som inbegriper köp och försäljning av husvagnar och djur.

Och hur iq-befriad var inte du då? Om du inte vet att folket som talar romani kallas för rom/romer så kanske du inte borde börja skriva något heller. Visste inte heller vi levde på typ 1900-talet och sa tattare fortfarande.

Dessutom har jag redan förmedlat att jag känner den familjen och dem är svenskar. Vad jag är medveten om så är det väldigt vanligt hos svenskar att köpa/sälja husvagn. Föda upp och sälja hundar och katter är väldigt vanligt också.
Citera
2024-12-27, 07:44
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsmfk
Och hur iq-befriad var inte du då? Om du inte vet att folket som talar romani kallas för rom/romer så kanske du inte borde börja skriva något heller. Visste inte heller vi levde på typ 1900-talet och sa tattare fortfarande.

Dessutom har jag redan förmedlat att jag känner den familjen och dem är svenskar. Vad jag är medveten om så är det väldigt vanligt hos svenskar att köpa/sälja husvagn. Föda upp och sälja hundar och katter är väldigt vanligt också.

Du måste väl ändå ha koll på begreppen tattare och romer och vad dessa innebär?
Du gör bort dig grovt annars, ta det som ett tips.
Citera
2024-12-27, 08:37
Medlem
Både hans Mamma och pappa är döda, Tror bara att han har sin syster kvar. Någon som vet om han har fler syskon? Själv är han bara en arbetslös knarkare. Synd med sådana små flickor som R*gina,M*linda och hennes kusin och många andra som ser upp till sådant avskum
Citera
2024-12-27, 09:09
Medlem
Ken Drydens avatar
Från en som bor i Ystad har jag hört att det kan handla om en svartsjukehistoria.

R hade varit tillsammans med "en utlänning" under en längre tid men gjort slut och blivit ihop med "en annan". Denne "annan" hade fått veta om att R ändå "knullade runt" och "kommit upp till henne". Alla i Rs bekantskapskrets "vet vad som har hänt", men ingen kommer att säga något till snuten "eftersom de har blivit hotade". Polisen är också intresserad av "en vit BMW" som har "synts till".

Det var ju lite kryptiskt det här, och ni får ta det för vad det är: rykten och hörsägen från Ystad.
Citera
2024-12-27, 09:26
Medlem
Citat:
Från en som bor i Ystad har jag hört att det kan handla om en svartsjukehistoria.

R hade varit tillsammans med "en utlänning" under en längre tid men gjort slut och blivit ihop med "en annan". Denne "annan" hade fått veta om att R ändå "knullade runt" och "kommit upp till henne". Alla i Rs bekantskapskrets "vet vad som har hänt", men ingen kommer att säga något till snuten "eftersom de har blivit hotade". Polisen är också intresserad av "en vit BMW" som har "synts till".

Det var ju lite kryptiskt det här, och ni får ta det för vad det är: rykten och hörsägen från Ystad.

Det är ju lite gulligt att tro att ”alla i bekantskapskretsen” ska veta vem det är men inte kommer säga det vid förhör.
Det knappast förhärdade brottslingar vi snackar om. Gissningsvis är de flesta som känner BO och helt förstörda efter hennes död. Det kommer finnas både gott om vittnen som berättar hur det ligger till och mer än tillräckligt med teknisk bevisning.
Kroppen finns. Brottsplatsen finns. Och högst sannolikt kommer personen som är gripen häktas senast i morgon innan lunch.
Citera
2024-12-27, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonsings123
Både hans Mamma och pappa är döda, Tror bara att han har sin syster kvar. Någon som vet om han har fler syskon? Själv är han bara en arbetslös knarkare. Synd med sådana små flickor som R*gina,M*linda och hennes kusin och många andra som ser upp till sådant avskum

Du får gärna höra av dig med mer info om M*lind* och hennes kusin.
Vad hände där?
Citera
2024-12-27, 10:02
Medlem
Vem är den gripne? Är det bekräftat att det är knarkaren? Knarkare generellt brukar bara vara farliga för sig själva (såvida de inte missbrukar tjack ensamt eller med benso). Tror mer på en svartsjukedrama än en knarkare som haft ihjäl henne men vi får se vart det landar.

Vad är Ystad för ställe? Det ligger ju rätt nära Malmö/Lund och känns spontant inte som en deppig pundarstad i norra Sverige men någon annan får förtälja.
Citera
2024-12-27, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TyskTurist
Det är ju lite gulligt att tro att ”alla i bekantskapskretsen” ska veta vem det är men inte kommer säga det vid förhör.
Det knappast förhärdade brottslingar vi snackar om. Gissningsvis är de flesta som känner BO och helt förstörda efter hennes död. Det kommer finnas både gott om vittnen som berättar hur det ligger till och mer än tillräckligt med teknisk bevisning.
Kroppen finns. Brottsplatsen finns. Och högst sannolikt kommer personen som är gripen häktas senast i morgon innan lunch.

Helt rätt det du skriver..
Dessutom finns det ingenting som påtalar att det är "tungt " kriminellt inblandat..
Även där förekommer anonymitet bland tips till lagens väktare...
Så jag undrar då vad hoten ska bestå av och ifrån vem ...
Citera
2024-12-27, 10:08
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Och denna annan är A*iz då eller?
Annars kan man ju tänka sig att den hon var tillsammans med tidigare också har ett finger med i spelet.

Nä, man ska inte dejta invandrare som beter sig kriminellt. Antingen dör kvinnan eller deras gemensamma barn.
Citera
2024-12-27, 11:16
Medlem
Extremeflys avatar
Från Ystads Allehanda

Citat:
Granne larmades om hjärtstopp: ”Glad att jag inte hann dit”

Hur funkar sånt, någon som vet? Sms angående hjärtstopp.
Citera
2024-12-27, 11:20
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Från Ystads Allehanda

Hur funkar sånt, någon som vet? Sms angående hjärtstopp.
Du har en app på mobilen som drar igång om det larmats om ett hjärtstopp i närheten. Du får upp en karta med adressen pinnad och du kan se var det finns hjärtstartare i närheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in