Resultat: Tummen upp eller tummen ner för denna TV-serie?
Tummen upp
66,72%
399 röster
Tummen ner
33,28%
199 röster
2024-12-27, 00:12
Medlem
Amitriptylins avatar
Helt värdelös och tråkig, vartenda skämt var krystat och väntat.
Drog inte på smilbanden en enda gång när jag tittade.
1/10
Citera
2024-12-27, 00:13
Medlem
Amitriptylins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Det var det tramsigaste och mest humorbefriade skit jag sett i år. Inte ens Rolf Lassgård är ju bra.

Exakt!
Citera
2024-12-27, 00:17
Medlem
Haha denna serie var förbannat rolig.
Heja heja Lassgård 🤟
Citera
2024-12-27, 00:18
Medlem
Bra liten serie. Supersbra scenografi och skådisar.

De som spelar ryssar får spela ut hela sitt register och gör det riktigt bra. Svenskorna är lite mer försiktiga. Ungefär som vi är. Var ett skolbarn då och minns att U137 var på löpsedlarna hela tiden. Jag minns att u-båten gick på grund av misstag men som barn minns jag inte dramatiken. Komiskt att vår statsminister inte pratade engelska.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-12-27 kl. 00:21.
Citera
2024-12-27, 00:23
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Börjar ganska bra hehe. Men är det ens tekniskt möjligt att köra så fel av misstag?
Citera
2024-12-27, 00:24
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Bra liten serie. Supersbra scenografi och skådisar.

De som spelar ryssar får spela ut hela sitt register och gör det riktigt bra. Svenskorna är lite mer försiktiga. Ungefär som vi är. Var ett skolbarn då och minns att U137 var på löpsedlarna hela tiden. Jag minns att u-båten gick på grund av misstag men som barn minns jag inte dramatiken. Komiskt att vår statsminister inte pratade engelska.

Det som är bra är att ryssarna ser ut som ryssar. Små och mörkhåriga.
Inte som Doffe i Rocky IV.
Citera
2024-12-27, 01:05
Medlem
AllenbySt45s avatar
Var har de spelat in stadsscenerna som ska föreställa Stockholm? Jag får Baltikum-vibbar.
Citera
2024-12-27, 01:09
Medlem
Bingekollade den igår. Ger den två tummar upp. Välproducerad och snyggt producerad. Bland det bästa från svt de senaste åren. Känns nästan lite Wes Anderson-inspirerad.
Citera
2024-12-27, 01:37
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Börjar ganska bra hehe. Men är det ens tekniskt möjligt att köra så fel av misstag?
Allt är möjligt men de mer osannolika misstagen sker väldigt sällan.
Men det som spökar är att de tolkade Utklippsns fyr varande fiskeredskaplampor, vilket den statliga utredningen 1995 inte var realistiskt och som därför slog fast att kränkningen inte var oavsiktlig(även om själva grundstötningen var det)
Jag tror det ändå men inte pga som i serien fylleri utan pga trötthet och leda.
Skäret de gick på ligger inomskärs men kan nås genom att gå i stort sett på rak kurs i flera timmar.
Citera
2024-12-27, 01:40
Medlem
Tranquility Bass avatar
Bra serie, visst ibland blir det lite väl konstrat men man ska komma ihåg att det inte är en dokumentär utan en humorserie. Väl använda tre timmar,
Citera
2024-12-27, 02:27
Medlem
Smygknullarns avatar
Hade hoppats på en ekivok scen med Torbjörn och Alexandra, kanske några får involverade, men i övrigt bra serie.
Citera
2024-12-27, 05:19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Nej, det hade krävts sanering. Men varför skulle man överhuvudtaget göra sig åbäket att bygga in tunga vikter? En ubåt vill man hålla så lätt så möjligt, så att den kan bära mycket nyttolast. Avvägning görs med ballastvattentankar, vilket även har den lilla fördelen att tyngdpunkten kan flyttas vid t ex dykning.

Ja, så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in