2024-12-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
men det är ju obekräftade uppgifter, från den som stod bakom fyllan, mgm

Och tjatsex är också våldtäkt

Nej det är det inte.

Tjatsex är precis som det låter.
Man kan liksom inte anmäla nån bara för att man blivit övertalad.

Isåfall så är ju 85% av alla one night stands våldtäkt.
Citera
2024-12-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Om han genomförde det eller ej, är inte frågan

Frågan är hur hon, som är dels mycket äldre dels kompisens Morsa, uppvaktade och jagade killen.
Hade han varit riktigt riktigt tydlig med att han väljer att sätta på polarens kompis, istället för att slinka med som en sjöråtta, hade kanske varit annan fråga

Även om han i stunden fick stånd borde hon ha fattat att han kommer ångra sig imorgon = utnyttjade situationen = våldtäkt

Hur vet vi att han inte hade delirium? Han kanske trodde hon var nån annan?
Hon borde vetat bättre än att ta tillfället i akt.
för att sen vara mallig "att hon kunde få sån snygg kille"

Dessutom utsätter hon honom för fara då hon "lämnade en våldsam relation helgen innan"
Hon tänker med andra ord bara på sig själv = solklart utnyttjande

sidan 35 i FUPEN , mitten

Du kan fan inte mena allvar? Mycket äldre?
Det är hon ju inte.
Det är en rätt normal åldersskillnad mellan partners.
Han är ju själv i medelåldern, ingen ungtupp precis.
Vid den åldern har man en hel del erfarenhet och hjärnan växt klart sen årtionden tillbaka.
Ni får det ju att låta som han vore en oskuld som fortfarande bor hemma hos morsan.
Det här ju enbart löjligt och absurt hur ni håller på.

"kompisens morsa"?! Om han vore bekant med hennes son, skulle det knappast va relevant när han själv ändå är en äldre vuxen man. Ni skriver ju så där medvetet för att folk som läser här ska tro att han är mycket yngre.
Riktigt manipulativt.
En del kommer in i tråden med en tydlig agenda.

Förövrigt är också rubriken på tråden missvisande i det avseendet.
Senast redigerad av xtriologi 2024-12-26 kl. 22:03.
Citera
2024-12-26, 21:53
Avslutad
Jag skulle också ha hävdat våldtäkt om jag vaknade upp och insåg att jag hade gängat med henne. Hon ser ju ut att vara uteliggare.
Citera
2024-12-26, 22:07
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag skulle också ha hävdat våldtäkt om jag vaknade upp och insåg att jag hade gängat med henne. Hon ser ju ut att vara uteliggare.
Skitsnack. Som om du skulle dra hem tiopoängare efter tiopoängare. Hon ser inte alls dålig ut för en 49 åring. Det är liksom så kvinnor ser ut i den åldern. Tippar att du är en porrskadad incel som inte kan få upp den alls med en riktig kvinna, och som tror kvinnor ser ut som de gör i porren.

Jag hade lätt kört henne.
Citera
2024-12-26, 22:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Med tanke på alla våldtäksfall där GM inte blir dömd för att de har varit utmanande klädda eller inte gjort motstånd så är det rättsskandal om kvinnan blir dömd för att sojapojken med minnesluckor har gråtit ut hos mamma.

Känns som att du inte riktigt hängt med hur det fungerar nuförtiden. Nedan är hämtat från en annan dom som slutade i oaktsam våldtäkt, fängelse och skadestånd.

Citat:
Tingsrätten anmärker i detta sammanhang att det är tillräckligt att - såvitt nu är aktuellt - ett manligt och kvinnligt könsorgan kommit i beröring med varandra för att det ska kunna vara
fråga om ett vaginalt samlag.

Citat:
Det är dock utrett att den dömde i anslutning till
samlaget frågade målsäganden om det var okej eller liknande. Målsäganden
har uppgett att han kan ha frågat flera gånger vilket även andra hörda i målet
har gett uttryck för. Det kan enligt rätten inte anses helt klarlagt i vilket skede
den dömde försökt förvissa sig om målsäganden vilja. Tingsrätten
anser mot denna bakgrund att det inte kan anses styrkt att den dömde varit likgiltig till att målsäganden inte deltog frivilligt. Däremot måste
han ha insett att det förelåg en risk för att målsäganden inte deltog frivilligt då
hon på grund av berusning befann sig i en särskilt utsatt situation. Att
målsäganden själv kan ha varit pådrivande i viss mån förändrar inte
bedömningen.
Citera
2024-12-26, 22:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Men hon har ju inte utfört oralsex på honom mot hans samtycke.
Att han ångrar sig efteråt är en annan sak.
Verkar inte som om hon gjort något mot den viljan som han hade under kvällen.
Sen att hans omdömme är dåligt pga berusning kan han ju skylla sig själv för också.
Han får det att låta som att andra är ansvariga för han överkonsumption för att de bjöd.

Tycker dessutom att hon uttrycker sig omtänksamt om honom. Han säger att han var medvetslös men helt omöjligt att hon våldtar honom om han var det eller att han vet att något hänt medans han sov. Tycker att hennes historia verkar rimligare, han somnade och sen var det slut på den kvällen.

Lycka till med att skriva att även tjejer får skylla sig själva om de är fulla
Citera
2024-12-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Lycka till med att skriva att även tjejer får skylla sig själva om de är fulla

Det är lite skillnad, det går att knulla en brud som är däckad.
Citera
2024-12-26, 22:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Det är lite skillnad, det går att knulla en brud som är däckad.

Jo men du syftar ju på att han får skylla sig själv att det blev som det blev eftersom han var så full att han däckade och då antar jag att du tänker att samma måste gälla tjejer som är fulla.
Citera
2024-12-26, 22:25
Medlem
Citat:
Jo men du syftar ju på att han får skylla sig själv att det blev som det blev eftersom han var så full att han däckade och då antar jag att du tänker att samma måste gälla tjejer som är fulla.

Njae, att han var full och inte kommer ihåg eller ångrar sig kan jag tycka att han, och eventuella tjejjer, får skylla sig själva för.
Sen om det drivits igenom ett samlag efter de förlorat medvetande så är det fel i båda fallen.
Men det verkar ju inte som det har skett i detta fallet.

Han vet inte vad som hänt enligt sms.
Hon säger att han somnade och de slutade.

Tycker en brud i den sitsen får skylla sig själv också och att det inte är våldtäkt i det fallet heller.

Sen hade jag nog fått giljotinen om jag nämnt det offentligt om det varit en tjej och där håller jag med dig, om det var det du menade med första meddelandet (lycka till).
Citera
2024-12-26, 22:29
Medlem
Storstaffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Isåfall så vore det enklare att förbjuda sex när alkohol är inblandat, eftersom att du inte har en aning om båda är lika fulla eller inte, eller hur?

Eftersom att det är en bedömning från fall till fall och att alla reagerar olika på alkohol, så vet du ju inte om killen var full, och tjejen var full eller påtänd, och inte heller vid sina sinnes fulla bruk?

Jag tänker att det snart blir ett läge där alla som på fyllan haft ett one night stand och vaknar upp dagen efter, behöver gå och anmäla det som en våldtäkt bara för att inte bli den som själv råkar illa ut…

Tyvärr ligger det mycket i vad du säger. Fr.a. män måste tänka mycket mer på att skydda sig i fortsättningen.
Citera
2024-12-26, 22:38
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Kan du vara så snäll och förklara för mej som om jag vore fem år, hur i helvete fick han stånd när han var däckad ( min fru vill veta eftersom jag kan inte få stånd när jag däckar) så våldtäkt tror jag inte ett skit på, men han har vänner som inte tycker om MGM och är det så så ska dessa jävla fittor avrättas helst igår
Citera
2024-12-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Kan du vara så snäll och förklara för mej som om jag vore fem år, hur i helvete fick han stånd när han var däckad ( min fru vill veta eftersom jag kan inte få stånd när jag däckar) så våldtäkt tror jag inte ett skit på, men han har vänner som inte tycker om MGM och är det så så ska dessa jävla fittor avrättas helst igår
Han var väl dyngrak, däckad för mig är när man sover och inte går att få kontakt med. Min man som är 54 år får alltid stånd utan undantag. Vi har varit tillsammans i 30 år och jag är verkligen ingen toppensnäcka utan kläder. Han får stånd när jag tar av mig, om jag rör honom när ni är nakna, om jag pratar om sex osv osv. Han har heller aldrig tappat ett stånd under sex. Han är ordentligt hård eller stenhård, aldrig den missat slak. Alkohol har heller aldrig ställt till det. Det enda problem som möjligen uppkommit är att han inte kan hålla dig så länge som när vi var unga. Så i min värld så kan en man absolut ha sex med någon som man egentligen inte vill ha sex med. Går man bara på känsla utan att tänka efter så är jag inte det minsta förvånad. Hon borde inte utnyttjat situationen och tagit hänsyn till att han var för berusad för att fatta ett sånt beslut. Hon är så pass mycket äldre, hennes son är kompis/bekant med honom. Är man dyngrak så kan man inte ta vettiga beslut.
Jag tror att hon blir fälld för det här, men jag har inte läst förundersökningen utan enbart här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in