2024-12-26, 15:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozooo
Finns inga bevis för snubbens historia heller annat än biased vittnesmål från vänner som redan hatar MGM, knappast pålitligt. Att du ens fortsätter snacka i tråden när du inte förstår definitionen av medvetslös, du tror att snubben har gått runt för egen maskin, bjudit på öl, slitit fram kuken och på något sätt lyckats hålla en erektion uppe medans han varit "medvetslös".

Enligt vittnena kunde han inte gå för egen maskin, han fick hjälp hem, han somnade på restaurangen.

Allt detta pekar på att han var helt väck precis som du verkar vara när du försöker försvara kvinnan som trots allt följde efter när mannen blev ledd hem av en manlig bekant.

Det var dessutom kvinnan som bjöd på grogg. Hon verkar inte vara den som spottar i glaset?
Citera
2024-12-26, 15:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Dilemmat i det hela är att BO inte vet huruvida den version som MGM gett stämmer eller inte där BO skulle tagit intiativ till sex och därmed gett MGM sitt samtycke till sex. BO hävdar dagen efter att han inte minns vad som skett men att han aldrig skulle ge sitt samtycke till MGM.

Hade BO mints händelsen där han avvisat MGM som inte respekterat hans nej där han på grund av sin onykterhet inte kunnat värja sig från MGM så hade det varit solklart att han blivit våldtagen. Nu är situationen den att BO inte alls minns vad som hänt och är det rimligt att bli dömd för våldtäkt för att den ena inte minns huruvida samtycke givits eller inte? Då hamnar vi på en helt ny nivå för samtycke där man inte bara ska säkerställa att samtycke till sex finns utan också ska säkerställa att den som ger sitt samtycke till sex också kommer ihåg det efteråt.

Ja du det finns betydligt tunnare mål än detta som lett till dom. Mål där det t.o.m. är styrkt genom anmälarens vittnesmål att denne lämnat samtycke samt även till del varit pådrivande men det dömts till oaktsam våldtäkt med fängelse och skadestånd som påföljd eftersom att den anmälde åtminstone borde ha förstått att det förelåg en risk att den anmälande inte var samtyckande eftersom denne varit full. Att den dömde även varit full spelade inte heller någon roll.

Om det nu aktuella fallet inte leder till fällande dom beror det enbart på att den anmälde är kvinna och BO är en man.
Citera
2024-12-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Fyllde 34, och du har missat att det är 18 på krogen?

oj jag har nog missat en hel del

jävlar vilken baksmälla hon ska ha, kan nog bli nått års fängelse
Citera
2024-12-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är ganska tydligt att du inte har läst varken FUP eller artikel.

stämmer.

fup är skrivet av människor. (poliser)
Jag tror inte på poliser (människor)
Citera
2024-12-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Ja, det finns väl flera fall. Man ändrade väl t.o.m. lagen just för att det skulle bli enklare att fälla den här typen av förövare och för att de skulle bli tydligare för ”grottfolket” som inte fattar bättre. Man ska inte ha sex med så fulla människor på samma sätt som man inte ska ha sex med barn under 15 år. Det spelar ingen roll hur de beter sig, vad de sagt eller gjort.

Givetvis så blir det ändå en bedömningsfråga. Men enkelt uttryckt kan man säga att man inte ska ha sex men någon om man på minsta sätt misstänker att personen inte skulle velat det i nyktert tillstånd.

Isåfall så vore det enklare att förbjuda sex när alkohol är inblandat, eftersom att du inte har en aning om båda är lika fulla eller inte, eller hur?

Eftersom att det är en bedömning från fall till fall och att alla reagerar olika på alkohol, så vet du ju inte om killen var full, och tjejen var full eller påtänd, och inte heller vid sina sinnes fulla bruk?

Jag tänker att det snart blir ett läge där alla som på fyllan haft ett one night stand och vaknar upp dagen efter, behöver gå och anmäla det som en våldtäkt bara för att inte bli den som själv råkar illa ut…
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-12-26 kl. 15:59.
Citera
2024-12-26, 16:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Enligt vittnen så bjöd hon samtliga vid bordet på drinkar. Inte bara honom. Han drack frivilligt.

Hon skrev själv i ett meddelande att hon gav honom en grogg för mycket.

Varför ger man en person en extra grogg när personen redan är rejält packad? Han satt ju dessutom och sov på en stol till slut.

Varför tror du hon följde efter när han fick hjälp hem av en manlig bekant?
Citera
2024-12-26, 16:12
Medlem
Fan van löjligt, som i nästan alla sk våldtäktsfall.
Citera
2024-12-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är ganska tydligt att du inte har läst varken FUP eller artikel.

Stämmer, jag hade inte läst Fupen

men nu efter jag gjort det ändrade jag inställning faktiskt!

Det är solklar våldtäkt! Då många vittnar om att han knappt kunde gå(om än mindre få upp den)

samt vittnen som vittnar om att MGM försökt få uppmärksamhet o kontakt av offret, men han dissade henne, sen kom groggarna tills offret däckade och fick BÄRAS hem, och mgm höll sig kvar hos honom efter vännen lämnat lägenhet inom två minuter (vilket var kasst, skulle föst ut kärringen innan)

så jag ändrar mig! solklar våldtäkt
Citera
2024-12-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Stämmer, jag hade inte läst Fupen

men nu efter jag gjort det ändrade jag inställning faktiskt!

Det är solklar våldtäkt! Då många vittnar om att han knappt kunde gå(om än mindre få upp den)

samt vittnen som vittnar om att MGM försökt få uppmärksamhet o kontakt av offret, men han dissade henne, sen kom groggarna tills offret däckade och fick BÄRAS hem, och mgm höll sig kvar hos honom efter vännen lämnat lägenhet inom två minuter (vilket var kasst, skulle föst ut kärringen innan)

så jag ändrar mig! solklar våldtäkt

Om han nu var så packad att han inte kunde gå, hur lyckades han då genomföra ett samlag, mot sin vilja?

Har han verkligen inget eget ansvar bara för att han råkar vara full?
Citera
2024-12-26, 16:57
Medlem
Majsmannen2s avatar
Jag personligen hade inte varit så lättkränkt. Men vi sätter ju alla ett olika pris på vår kropp. Snubbens liv hade ju fortsatt som om ingenting hade hänt om det inte vore för att kvinnan erkände sexuellt umgänge utan samförstånd.

Så iom han tog illa upp när hon erkände sex med ovetande.

Då är ju saken biff.

(Samtidigt osmidigt av kvinnan som måste ha känt denna mannen ett bra tag att inte veta hur han skulle reagera på en sådan här sak. Måste vara dålig människokännare)
Senast redigerad av Majsmannen2 2024-12-26 kl. 17:03.
Citera
2024-12-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Om han nu var så packad att han inte kunde gå, hur lyckades han då genomföra ett samlag, mot sin vilja?

Har han verkligen inget eget ansvar bara för att han råkar vara full?

Om han genomförde det eller ej, är inte frågan

Frågan är hur hon, som är dels mycket äldre dels kompisens Morsa, uppvaktade och jagade killen.
Hade han varit riktigt riktigt tydlig med att han väljer att sätta på polarens kompis, istället för att slinka med som en sjöråtta, hade kanske varit annan fråga

Även om han i stunden fick stånd borde hon ha fattat att han kommer ångra sig imorgon = utnyttjade situationen = våldtäkt

Och
Hur vet vi att han inte hade delirium? Han kanske trodde hon var nån annan?
Hon borde vetat bättre än att ta tillfället i akt.
för att sen vara mallig "att hon kunde få sån snygg kille"

Dessutom utsätter hon honom för fara då hon "lämnade en våldsam relation helgen innan"
Hon tänker med andra ord bara på sig själv = solklart utnyttjande

sidan 35 i FUPEN , mitten
Citat:
. Hon var ju lite stolt över det som hänt eftersom hon tyckte han var fin. Hon
hade lämnat en våldsam relation helgen innan.
Senast redigerad av Vegoboll 2024-12-26 kl. 17:49. Anledning: quote från FUP
Citera
2024-12-26, 17:45
Medlem
Med tanke på alla våldtäksfall där GM inte blir dömd för att de har varit utmanande klädda eller inte gjort motstånd så är det rättsskandal om kvinnan blir dömd för att sojapojken med minnesluckor har gråtit ut hos mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in