Resultat: Tummen upp eller tummen ner för denna TV-serie?
Tummen upp
66,72%
399 röster
Tummen ner
33,28%
199 röster
2024-12-26, 19:11
Medlem
Y-FRONT.GROOVYBABYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Tycker att de framställer honom som dement och alkoholist.

Äh, inte var det så farligt. Han smusslades undan och ersattes av..Andropov (?) när han visade tendenser till gaggighet. Svt vill väl få honom till en karaktär i stil med Jeltsin för att det ska bli roligt.
Citera
2024-12-26, 19:20
Medlem
Fettsugnings avatar
Platt fall och jävla trams.
Citera
2024-12-26, 19:47
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Gjorde min värnplikt 77 så några år äldre än du. Din känsla om bitter eftersmak delar jag. Vi värnpliktiga och vår generation var helt på det klara med att hotet kom från Sovjetunionen. Min bästa kompis låg i Karlskrona. Det var liksom ingen satirhumor då kan jag säga. En Ubåt med kärnvapen sitter fast på ett grund i dess skärgård ! Skräck var ett mera relevant ord.Men människor glömmer ju längre tid som gått.Var man inte född då så gäspar man åt det. Ändå underbart att Torbjörn Fälldin fick bli hjälte i Rolf Lassgårds briljanta tappning

Jag är av en något yngre generation än du, men jag minns att jag följde det hela på TV varje dag. Vi hade en avlägsen släkting som var militärpilot och som flög ”stör-Lansen” under incidenten. Planen hade avancerad elektronisk störförmåga och skulle hindra u-båten från att kommunicera med ”mother Russia”…
Citera
2024-12-26, 20:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Öh, hur fan lyckas du missa SERIEN?

Den är det första man ser när man loggar in på SVT Plaÿ.

Tack, men frågan är redan besvarad.
Citera
2024-12-26, 20:11
Medlem
Vilken dokumentär kan ni rekommendera att se efter att man sett denna satirserie och vill lära sig lite om vad som egentligen skedde?
Citera
2024-12-26, 20:15
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Ähh, serien är väl helt OK för att vara mellandagsunderhållning.

Synd att serien blev typ någon form av buskis/lyteskomik, den är tekniskt sett såpass välgjord att man kunde gjort en thriller av den istället.

7/10.

Fast Disney är visst inblandade så det var nog alltid meningen att det skulle vara politisk satir, där Republikanerna, Svenska högern och Rysk autokrati förlöjligas, och där man skapar en roll för kvinnorna i det feministiska budskapets namn. Fast undrar om serien egentligen inte kom ut ett år försent eller två. Trump har redan vunnit, och feminismen går lite på lågvarv för tillfället.

Känns som man tog rätt mycket friheter kring vad som egentligen hände.

Ljumt underhållande, men inte jätteroligt, och inte särskilt spännande.
Citera
2024-12-26, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av STATENS-RESURSER
Vilken dokumentär kan ni rekommendera att se efter att man sett denna satirserie och vill lära sig lite om vad som egentligen skedde?

Whiskey on the rocks (1.19 tim) (Dok)
https://youtu.be/WdsezCWfRmk?si=gbtEvK4QOYuZ1sRn
Senast redigerad av explorers 2024-12-26 kl. 20:59.
Citera
2024-12-26, 20:30
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Det här är en serie inspelad pga av att vi gått med i Nato och ska spä på rysshatet och svenska folket ska blunda för dom skenande kostnaderna i militären !
Detta har många andra länder gjort i många år ..
Svensken förstår inte att vi blir lurade !
Själv anser jag att både kvinnor och män ska göra allmän värnplikt och hålla gränsen !

Rysshatet spär Ryssland själva på. Varje dag.

Den här serien är bra på så sätt att världen påminns om hur fXXXing j-a värdelösa ryssarna är på allt!
Citera
2024-12-26, 20:55
Medlem
HatarNarrativets avatar
Sett 2 1/1 avsnitt nu, så klyschigt.
Vilken skit serie, men vad kan vänta sig av svt.

Edit:
Bra att den var barnförbjuden.
Citera
2024-12-26, 21:15
Medlem
Carl Serungs avatar
Haha, helt underbar skruvad serie!
Har sett 3 avsnitt, breznev är helskön. Måste avsluta telefonsamtal för att han måste gå och skita och kallar Fälldin för ett jävla ollon.
Citera
2024-12-26, 21:29
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Haha, helt underbar skruvad serie!
Har sett 3 avsnitt, breznev är helskön. Måste avsluta telefonsamtal för att han måste gå och skita och kallar Fälldin för ett jävla ollon.

Så du rekommenderar?
Citera
2024-12-26, 21:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Så du rekommenderar?
Absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera