2024-12-26, 13:19
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar att en 34 åring kan inte bli våldtagen? Hur tänkte du där ? Och hur ska en gravt berusad person som inte ens vet vad som hände kunna stå för vad som hänt? Han ville nog bara sova ruset av sig och sen passade hon kanske på? Han har med stor sannolikhet inte lämnat samtycke, hennes ord om att det var han som tog initiativ får tas med en nypa salt eftersom det var han som i princip var medvetslös.

Det var innan kvinnan berättade att de hade haft sex, han var ju i princip helt väck efter att hon gett honom en sista grogg. Man kan bara spekulera i om detta var en medveten strategi från hennes sida?

[i]"De hade träffats några gånger förut och hon var intresserad av honom.

– Jag har alltid tyckt att han ser bra ut, säger hon"[/I

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fyllde-ar-valdtogs-av-kompis-mamma/

Jag tänker nog att alla oavsett ålder kan bli våldtagna eller våldta jag tycker bara att historien låter lite osannolik. Men får väl se vad mer för information som framkommer.
Citera
2024-12-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Du skriver överlag bra inlägg, det tackar jag dig för. Det spelar emellertid ingen roll om han tog initiativ, enligt gällande rätt är han aldrig (i nu aktuellt läge) kapabel till det.

Om du var kvinnans försvarsadvokat, vad hade du gett henne för råd?
Citera
2024-12-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag frågade dig om du håller med om att det skulle vara skandal ifall det inte skulle leda till fällande dom och minst 3 års fängelsestraff för våldtäktskvinnan?

Varför nämna det hypotetiska scenariot ens? Jag är rätt övertygad nämligen om att det kommer leda till fällande dom. Finns både gott om stödbevisning ( i form av vittnesmål) samt teknisk bevisning (målsägande och kvinnans sms-kontakt).
Citera
2024-12-26, 13:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför nämna det hypotetiska scenariot ens? Jag är rätt övertygad nämligen om att det kommer leda till fällande dom. Finns både gott om stödbevisning ( i form av vittnesmål) samt teknisk bevisning (målsägande och kvinnans sms-kontakt).

Tja du har kommit med massor av hypotetiska frågor och scenarion i andra trådar så jag förstår inte varför du har så svårt med just denna fråga. Men vill du inte svara så vill du inte.
Citera
2024-12-26, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Om du var kvinnans försvarsadvokat, vad hade du gett henne för råd?

Inte skriva i tråden. Låta mig föra hennes talan.
Citera
2024-12-26, 13:29
Medlem
frågor, var det sonen eller hans kompis som fyllde år ock vad fyllde denne ?

var han under 20 år ligger nog morsan risigt till, langning, sexuellt utnyttjande av grovt berusad

mamman kan nog åka på ett längre fängelsestraff
Citera
2024-12-26, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
frågor, var det sonen eller hans kompis som fyllde år ock vad fyllde denne ?

var han under 20 år ligger nog morsan risigt till, langning, sexuellt utnyttjande av grovt berusad

mamman kan nog åka på ett längre fängelsestraff

Fyllde 34, och du har missat att det är 18 på krogen?
Citera
2024-12-26, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack 🍅

Allt pekar på att mannen var inte det minsta intresserad av kvinnan, han var dessutom väldigt berusad och blev hjälpt hem, annars hade han inte klarat av detta. Hur skulle han kunna stoppa en person som inte ens hade blivit inbjuden till hans hem? Kvinnan följde trots allt efter när han leddes iväg av en manlig bekant.

Exakt. Han var uppenbarligen inte i skick att ta hand om sig själv. Och då ska han (och andra i hans situation) ses som "fredad zon". Dvs.. man har inte sex med en kraftigt berusad/drogad/sovande person eller en person i beroendeställning eller någon som är så pass rädd att denna av paralys inte kan säga ifrån.

Och vad det låter utifrån FUP så var han mer än kraftigt berusad... Totalt plakat. Och visst: även då kan folk röra på sig och tex. ta av sig sina underbyxor, men de vet fortfarande inte vad de gör och är i regel så pass borta av fyllan att de inte kan ses som samtyckande till sex. (Jag vet som sagt folk som varit så kraftigt berusade att de har ställt sig upp och kissat på totalt olämpliga platser, inte alls medvetna om vad de gör, men ändå kapabla at röra sig).

Hon borde helt klart ha låtit bli målsägande. Dels pga. att han avvisat henne flertalet gånger på utestället och dels för att han var så pass full.
Citera
2024-12-26, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tja du har kommit med massor av hypotetiska frågor och scenarion i andra trådar så jag förstår inte varför du har så svårt med just denna fråga. Men vill du inte svara så vill du inte.

Hypotetiska frågor är mer din paradgren.

För min del (efter att ha läst FUP) vore det märkligt om det inte blir en fällande dom. Jag är rätt övertygad om att det kommer bli en fällande dom. Om det inte framkommer helt nya uppgifter förstås. Men utifrån de uppgifter som finns i FUP så är jag övertygad om fällande dom.
Citera
2024-12-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Kommer aldrig förstå varför vanligt sex där man inte typ dragit fram en kniv eller hotat sig till sex kan överhuvudtaget kallas våldtäkt.

99% av alla våldtäkter är kvinnor som ångrar sig eller som inte har lärt sig att säga ifrån och i båda fallen är det felet hos kvinnan och dennes föräldrar som inte uppfostrat en stark människa med rätt värderingar att säga ifrån eller inte ens öht umgås med potentiella våldtäksmän för det finns såna män och det är alltid de överburdusa eller dom socialt pinsamma som gör översteg sexuellt. De normala männen med status och gör rätt för sig våldtar inte för dom behöver inte våldta för dom är integrerade människor som inte ser behovet av det.

Wow! Hur kan man som vuxen vara så otroligt okunnig? Du resonera som en del män gjorde för 50 år sedan. Har dina föräldrar gjort dig så här, eller är du så ointressant och motbjudande så du skapat denna sanning för att stå ut? Är är du bara lågbegåvad?

• Ha inte sex med en tjej som är kraftigt drogpåverkade och inte är i ett skick med att fatta vettiga beslut.
• Tjata eller pressa inte en person att ha sex som inte vill ha det med dig.

Kan man inte förstå det här så ska man inte ha sex med andra personer. Kan man inte läsa av andra människors tillstånd så ska man hålla sig till 100% nyktra personer. Med tanke på din extrema okunskap i ämnet och dina påhittade antagande så gissar jag att du bör undvika alla kvinnor, men framförallt bör kvinnor undvika dig. Vilken tragisk liten figur du är.
Citera
2024-12-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Ett löjligt scenario men jag testar här:

Du super dig så full att du knappt kan gå (en väldigt varierande syn på vad det är men ändå).
Du slutar på en fest där du är den som tar stegen mot sex som ni fullföljer.

När du vaknar dagen efter så minns du inget, men när minnesluckorna börjar komma tillbaks så inser du att du låg med någon annan.

Du ångrar dig (oavsett anledning), går till polisen och anmäler våldtäkten…

Har ovanstående någonsin hänt och sedan lett till en fällande dom?
Ja, det finns väl flera fall. Man ändrade väl t.o.m. lagen just för att det skulle bli enklare att fälla den här typen av förövare och för att de skulle bli tydligare för ”grottfolket” som inte fattar bättre. Man ska inte ha sex med så fulla människor på samma sätt som man inte ska ha sex med barn under 15 år. Det spelar ingen roll hur de beter sig, vad de sagt eller gjort.

Givetvis så blir det ändå en bedömningsfråga. Men enkelt uttryckt kan man säga att man inte ska ha sex men någon om man på minsta sätt misstänker att personen inte skulle velat det i nyktert tillstånd.
Citera
2024-12-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Kommer aldrig förstå varför vanligt sex där man inte typ dragit fram en kniv eller hotat sig till sex kan överhuvudtaget kallas våldtäkt.

99% av alla våldtäkter är kvinnor som ångrar sig eller som inte har lärt sig att säga ifrån och i båda fallen är det felet hos kvinnan och dennes föräldrar som inte uppfostrat en stark människa med rätt värderingar att säga ifrån eller inte ens öht umgås med potentiella våldtäksmän för det finns såna män och det är alltid de överburdusa eller dom socialt pinsamma som gör översteg sexuellt. De normala männen med status och gör rätt för sig våldtar inte för dom behöver inte våldta för dom är integrerade människor som inte ser behovet av det.

Betydelsen av ordet våldtäkt ändrades när utomeuropeers gruppvåldtäkter började bil vanligare, runt 2012.
Tror anledningen var att man ska börja tänka som du när man -i g e n - läser om ännu en våldtäkt(förmodligen av en invandrare) man ska alltså istället tänka: mjaaa, kanske bara var "ångrar sig dagen efter sex"
man blandade upp det för att liksom förringa invanrares dåliga effekt på samhället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in