2024-12-26, 15:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiexiemoo
Fan vad nice att du gör bort dig HELA tiden: https://www.ishares.com/us/products/333011/ishares-bitcoin-trust

Du vet säkert inte ens vet vad du ska titta på så kan jag säga att Blackrock äger 551,121.84710 BTC just nu. Alltså direkta BTC, inte något annat.
Fel, de äger inte dessa utan det är ägare av ETF:en som gör det och de ligger hos Coinbase som custodian.

Det är beklämmande att du dessutom med aggressiv ton beskyller andra för det du själv är skyldig till, dvs att inte ha någon koll på ämnet överhuvudtaget.
Citera
2024-12-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Fel, de äger inte dessa utan det är ägare av ETF:en som gör det och de ligger hos Coinbase som custodian.

Det är beklämmande att du dessutom med aggressiv ton beskyller andra för det du själv är skyldig till, dvs att inte ha någon koll på ämnet överhuvudtaget.

Semantik, borde skrivit Blackrock et al. Men du tror säkert också att Yahoo Finance ljuger som säger att Blackrock köpte BTC: https://finance.yahoo.com/news/blackrocks-billion-dollar-bitcoin-bet-155929831.html

Ljuger MSTR också när de säger att man köpt BTC?
Citera
2024-12-26, 15:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Semantik, borde skrivit Blackrock et al. Men du tror säkert också att Yahoo Finance ljuger som säger att Blackrock köpte BTC: https://finance.yahoo.com/news/blackrocks-billion-dollar-bitcoin-bet-155929831.html

Ljuger MSTR också när de säger att man köpt BTC?
Förstår du alltså inte hur en ETF fungerar? Tror du att någon gubbe på Blackrock sitter och köper bitcoin?

Det är alltså kunderna till ETF:en som har köpt och då utökas innehavet som kontrolleras av Blackrock men som administreras av Coinbase med motsvarande mängd.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du snackar med en snubbe som endast genom att göra en ordtango och genom att omdefiniera den allmänna uppfattningen av innebörder, har argument att komma med. Tröttsamt, men alla vi andra förstår vad du menar.
Jag förstår att det är tröttsamt att gång på gång bli avslöjad med lögner och faktafel, men det är endast ditt eget fel.

Eller tänker du också hävda att Blackrock sitter och handlar bitcoin?
Senast redigerad av kebabmedpommes 2024-12-26 kl. 16:01.
Citera
2024-12-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du snackar med en snubbe som endast genom att göra en ordtango och genom att omdefiniera den allmänna uppfattningen av innebörder, har argument att komma med. Tröttsamt, men alla vi andra förstår vad du menar.

Jag bara undrar när kommer kebaben att släppa sargen och acceptera att han har fel? Är det när BTC är över en miljon USD per BTC? Är det när USA köper 3 miljoner BTC? Är det när Kongressen och Vita huset lagstiftar om krypto och t ex stablecoins etc? Eller är det aldrig?
Citera
2024-12-26, 15:59
Medlem
Citat:
Förstår du alltså inte hur en ETF fungerar? Tror du att någon gubbe på Blackrock sitter och köper bitcoin?

Det är alltså kunderna till ETF:en som har köpt och då utökas innehavet som tillhör Blackrock men som administreras av Coinbase med motsvarande mängd.

Svara på frågan, ljuger MSTR när de säger att man köpt BTC?
Citera
2024-12-26, 16:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Svara på frågan, ljuger MSTR när de säger att man köpt BTC?
Jag har aldrig hävdat något om MSTR.

Uppenbarligen har du insett att du är ute och cyklar och försöker på ett aggressivt sätt släta över detta med nonsens.

Slutsats: Blackrock köper inte bitcoin för egen räkning.

Citat:
Jag bara undrar när kommer kebaben att släppa sargen och acceptera att han har fel? Är det när BTC är över en miljon USD per BTC? Är det när USA köper 3 miljoner BTC? Är det när Kongressen och Vita huset lagstiftar om krypto och t ex stablecoins etc? Eller är det aldrig?
Fel om vadå? Om bitcoin plötsligt kostar 1 miljon imorgon, har Blackrock plötsligt köpt en massa för egen räkning då? Pinsamt inlägg från dig, men väldigt typisk debattstil hos bitcoinkillar.
Citera
2024-12-26, 16:11
Medlem
Citat:
Jag har aldrig hävdat något om MSTR.

Uppenbarligen har du insett att du är ute och cyklar och försöker på ett aggressivt sätt släta över detta med nonsens.

Slutsats: Blackrock köper inte bitcoin för egen räkning.

Fel om vadå? Om bitcoin plötsligt kostar 1 miljon imorgon, har Blackrock plötsligt köpt en massa för egen räkning då? Pinsamt inlägg från dig, men väldigt typisk debattstil hos bitcoinkillar.

Jag skrev i tidigare inlägg om Blackrock, MSTR med mera, alltså att företag köper BTC. Så jag ställer fortfarande frågan: köper MSTR BTC eller inte och kan du saker bättre än dem?

Inte alls pinsamt, jag frågar när kommer du inse att du har fel? Är det när stablecoins kan ges ut som är peggad mot USD i USA och USA köper flera miljoner BTC? Eller är det aldrig?
Citera
2024-12-26, 16:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Aldrig är svaret. Med sin ordtango kommer han säga att USA inte har några Bitcoin alls, då regeringen inte förvaltar dessa själva eller något.

Enligt honom så säljs ingenting för Bitcoin för han säger att alla butiker som ”tar betalt i Bitcoin” köper någon tjänst, och därför tar dom ”egentligen” betalt i dollar eller något när du betalar butiken Bitcoin…

Ordtango som sagt.
Citera
2024-12-26, 16:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag skrev i tidigare inlägg om Blackrock, MSTR med mera, alltså att företag köper BTC. Så jag ställer fortfarande frågan: köper MSTR BTC eller inte och kan du saker bättre än dem?

Inte alls pinsamt, jag frågar när kommer du inse att du har fel?
Fel om vadå? Jag har gjort många olika påståenden. T ex nu senast att Blackrock absolut inte handlar bitcoin för egen räkning, och det verkar som att du har insett att jag har rätt i den frågan.

Var vänlig och erkänn när du har fel och gå vidare.
Citera
2024-12-26, 16:16
Medlem
Citat:
Fel om vadå? Jag har gjort många olika påståenden. T ex nu senast att Blackrock absolut inte handlar bitcoin för egen räkning, och det verkar som att du har insett att jag har rätt i den frågan.

Var vänlig och erkänn när du har fel och gå vidare.

Gäsp, köper MSTR BTC eller inte och kan du saker och ting bättre än dem?
Citera
2024-12-26, 16:18
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Gäsp, köper MSTR BTC eller inte och kan du saker och ting bättre än dem?
Det gör de säkert men jag har aldrig sagt något om det bolaget i detta sammanhang.

Du hade alltså fullständigt fel om Blackrocks påstådda köp och försöker blanda bort korten med att ställa ovidkommande frågor.

Du beter dig som en trotsig tonåring.
Citera
2024-12-26, 16:21
Medlem
Citat:
Det gör de säkert men jag har aldrig sagt något om det bolaget i detta sammanhang.

Du hade alltså fullständigt fel om Blackrocks påstådda köp och försöker blanda bort korten med att ställa ovidkommande frågor.

Du beter dig som en trotsig tonåring.

Frågorna var om du kan saker bättre än bland annat Blackrock *OCH* Microstrategy m.m. och om företag, t ex MSTR, köper BTC. Svara på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in