2024-12-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Ja, om risken är att prylar eller tjuven råkar riktigt illa ut tycker jag inte att polisen ska hålla tillbaka. Så länge polisen och allmänheten är säker så kan de få använda de medel som behövs.

Låta batongerna hagla över tjuven efter att de fångat den. Att man inte tar någon hänsyn alls till tjuvens välbefinande vig gripandet. Man kan gärna preja dem av vägen i 220 km/h.

Att ha en poliskår som spöar misstänkta brottslingar är kanske inte en så bra idé i ett rättssamhälle.
Att ha en poliskår som kör sönder skattebetalarnas polisbilar för att fånga en misstänkt bov är heller ingen bra idé.
Att preja en annan bil i 220 km/h är livsfarlig för egen del och även dör allmänheten.

Jag finner dina åsikter något infantila.
Citera
2024-12-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Nej det är inte vad du sagt hela tiden.

Du skrev: "Polisen som körde lär ha fått ok på manövern av ett inre befäl. Så om någon har gjort fel så är det isf det befälet och inte föraren."

Vilket jag kritiserade.

Men nu pudlar du....

Nej, pudlar inte. Skriver typ för femte gången att jag står precis för det du citerar. 😂
Citera
2024-12-24, 00:09
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Att ha en poliskår som spöar misstänkta brottslingar är kanske inte en så bra idé i ett rättssamhälle.
Att ha en poliskår som kör sönder skattebetalarnas polisbilar för att fånga en misstänkt bov är heller ingen bra idé.
Att preja en annan bil i 220 km/h är livsfarlig för egen del och även dör allmänheten.

Jag finner dina åsikter något infantila.

Jaha.

Men jag tycker att polisen, det är några som folk och speciellt fä ska vara rädda för. De ska få göra alla de där sakerna så att folk inte tror att de kan rymma från dem, ens i 220 km/h. Det ska vara livsfarligt att inte vara samarbetsvillig med polisen om man är en tjuv. Därför ska polisen få lov att göra sådana saker.
Citera
2024-12-25, 00:35
Medlem
Citat:
Jaha.

Men jag tycker att polisen, det är några som folk och speciellt fä ska vara rädda för. De ska få göra alla de där sakerna så att folk inte tror att de kan rymma från dem, ens i 220 km/h. Det ska vara livsfarligt att inte vara samarbetsvillig med polisen om man är en tjuv. Därför ska polisen få lov att göra sådana saker.

Problemet är att det är inte polisens sak att avgöra när någon är skyldig.
Eller vill du ha en Judge Dredd som skjuter alla misstänka personer i huvudet?

Tittar du snett på en polis, headshot.
Går du mot röd gubbe, headshot.
Glömde du att borsta tänderna och polisen finner din andedräkt dålig, headshot.

Bra land o leva i? Troligtvis inte.

Polisens befogenheter skall begränsas istället för att utökas.
Det man skall göra är att utvisa alla kriminella invandrare.
Sedan skall man sålla bort alla idioter bland polisen och få dem att använda tekniska hjälpmedel istället för att preja bilister o skada sig själva.
Citera
2024-12-25, 01:54
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Problemet är att det är inte polisens sak att avgöra när någon är skyldig.
Eller vill du ha en Judge Dredd som skjuter alla misstänka personer i huvudet?

Tittar du snett på en polis, headshot.
Går du mot röd gubbe, headshot.
Glömde du att borsta tänderna och polisen finner din andedräkt dålig, headshot.

Bra land o leva i? Troligtvis inte.

Polisens befogenheter skall begränsas istället för att utökas.
Det man skall göra är att utvisa alla kriminella invandrare.
Sedan skall man sålla bort alla idioter bland polisen och få dem att använda tekniska hjälpmedel istället för att preja bilister o skada sig själva.

Ja, så är det. Snusförnuftigt.

När de prejar en bil av vägen får de väldigt gärna använda något specialverktyg för det, så att poliserna och allmänheten inte kommer till skada.
Citera
2024-12-25, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Helt rätt agerat av polisen, äntligen visar polisen vart skåpet ska stå, fram med fler Dirty Harry poliser som visar slöddret att deras tid som kriminell är över, skjut först och fråga sen.
Skjut först , ställ inga frågor efteråt.
Citera
2024-12-25, 10:14
Medlem
Lill-Einars avatar
Skulle var önskvärt om tråden handlade mer om den specifika händelsen. Vad olika forummedlemmar tycker om polisen i allmänhet kanske passar bättre i en annan tråd.

Var exakt i Arvika skedde kraschen?
Citera
2024-12-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Skulle var önskvärt om tråden handlade mer om den specifika händelsen. Vad olika forummedlemmar tycker om polisen i allmänhet kanske passar bättre i en annan tråd.

Var exakt i Arvika skedde kraschen?

Lekplatsen på slagfältet, mellan Fallängsvägen och Källgatan.
Citera
2024-12-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ja, så är det. Snusförnuftigt.

När de prejar en bil av vägen får de väldigt gärna använda något specialverktyg för det, så att poliserna och allmänheten inte kommer till skada.

Du verkar inte ha förstått något av det jag skrev. Polisen behöver inte preja fordon av vägen överhuvudtaget.
Det finns andra sätt att lagföra föraren än att preja bilen av vägen.
Citera
2024-12-25, 20:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Du verkar inte ha förstått något av det jag skrev. Polisen behöver inte preja fordon av vägen överhuvudtaget.
Det finns andra sätt att lagföra föraren än att preja bilen av vägen.
Du verkar inte ha förstått någonting överhuvud taget
"Det hela började med en biljakt klockan 21.46, som inleddes då en bil vägrade stanna på polismans tecken. Efter att polisbilen kommit ikapp ska patrullen ha prejat den jagade bilen av vägen.
Han misstänks för bland annat grov olovlig körning, drograttfylleri och grov vårdslöshet i trafik."
Jag har inloggning. https://www.nwt.se/2024/12/18/polisb...larmade-bc9db/

Hur skulle polisen ha lagfört den föraren. Vänta tills han hade orsakat en allvarlig olycka, kanske med dödlig utgång.
Idioter som är drogpåverkade och kör utan körkort har inte på våra vägar att göra, men dom får gärna parkera i en stenvägg i 150 km/tim så är vi av med ohyran
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Att två poliser skadats och deras bil totaldemolerats anser jag är bevis nog för att GM inte haft någon som helst kontroll över situationen eller sitt eget handlande. Om inte polisen satt fast GM så är det inte helt osannolikt att någon kunnat bli ihjälkörd.
Heder åt polisen och jag hoppas att drägget får skaka galler ett tag framåt!
Synd det påtända drägget inte blev allvarligt skadad så han inte kunde köra bil igen. Helst död...
Men hoppas han tar en överdos snarast.
Senast redigerad av Timeout 2024-12-25 kl. 21:37.
Citera
2024-12-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du verkar inte ha förstått någonting överhuvud taget
"Det hela började med en biljakt klockan 21.46, som inleddes då en bil vägrade stanna på polismans tecken. Efter att polisbilen kommit ikapp ska patrullen ha prejat den jagade bilen av vägen.
Han misstänks för bland annat grov olovlig körning, drograttfylleri och grov vårdslöshet i trafik."
Jag har inloggning. https://www.nwt.se/2024/12/18/polisb...larmade-bc9db/

Hur skulle polisen ha lagfört den föraren. Vänta tills han hade orsakat en allvarlig olycka, kanske med dödlig utgång.
Idioter som är drogpåverkade och kör utan körkort har inte på våra vägar att göra, men dom får gärna parkera i en stenvägg i 150 km/tim så är vi av med ohyran

Synd det påtända drägget inte blev allvarligt skadad så han inte kunde köra bil igen. Helst död...
Men hoppas han tar en överdos snarast.

Men om du skall vara med i en diskussion så kanske du inte kan bryta in mitt i eller i slutet av diskussionen. Du bör läsa hela konversationen innan du ger dig in.
Jag har vid flertalet tillfällen redan redogjort för hur man kan stoppa ett fordon/få tag på föraren.

Konsekvenserna av att någon planterar sin bil i en stenvägg i 150km/h verkar du inte förstå.
Risken att någon annan skadas är ganska stor.
Konsekvenserna av att bli allvarlig skadad är heller inte något som gagnar samhället. Vet du vad det kostar med assistenter och medicinska hjälpmedel?

Så vill du deltaga i den debatt jag för, läs alla inlägg från början till slut istället för att bryta in på slutet o härja massor.
Citera
2024-12-26, 21:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Men om du skall vara med i en diskussion så kanske du inte kan bryta in mitt i eller i slutet av diskussionen. Du bör läsa hela konversationen innan du ger dig in.
Jag har vid flertalet tillfällen redan redogjort för hur man kan stoppa ett fordon/få tag på föraren.

Konsekvenserna av att någon planterar sin bil i en stenvägg i 150km/h verkar du inte förstå.
Risken att någon annan skadas är ganska stor.
Konsekvenserna av att bli allvarlig skadad är heller inte något som gagnar samhället. Vet du vad det kostar med assistenter och medicinska hjälpmedel?

Så vill du deltaga i den debatt jag för, läs alla inlägg från början till slut istället för att bryta in på slutet o härja massor.

Nu vet inte jag hur mycket du vet om lagen som sådan men polisen har en chans att ta fast en bilförare och det är på plats, om polisen avbryter jakten och låter föraren komma undan så har polisen noll chans att lagföra föraren pga att det går inte att bevisa vem som satt bakom ratten på det aktuella fordonet, vi tar ett exempel. Jag har festat på krogen och beslutar mej för att ta bilen hem, efter en stund så får jag en polisbil efter mej som signalerar med blåljusen att jag ska stanna, jag trampar gasen i botten och kör ifrån polisen och hinner runda ett hörn på ett hus, tvärnitar och kastar mej över till l passagerare sidan, finns inte en chans att polisen kan sätta mej på en rattfylla,snälla konstapeln föraren sprang ut av helvete. Jag håller med dej i sak. men att låta buset komma undan finns inte på kartan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in