2024-12-26, 10:54
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är detta en ny Mendes situation där han spelat typ 20 minuter i cupen? Men ja, Hofvander tror jag är en bra övergång.
Ett moget ekonomiskt beslut!
Citera
2024-12-26, 10:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Klubbhoror som Dino Islamovic förtjänar allt ont som kommer i deras väg. Även Simon Skrabb är en sådan skithög. Vidrigt. Sen kör de en floskel som gör att det låter bra i tidningen för att inte få stämpeln som "vända kappan efter vinden". Om Kalmar hängt kvar är chansen stor att de varit kvar.

Likadant på tränarfronten där tränarhoran Jens Gustafsson nu återkommer till svensk fotboll igen. Är det hans 8e klubb?

Det är fruktansvärt provocerande att se hur dessa horar på i ur och skur. Förjävligt.
Här är problemet att vi supportrar är alldeles för lättflörtade för faktum är att fotbollen i första hand är ett jobb för spelare och tränare. Varför skulle Islamovic från Hudiksvall och Skrabb från Finland ha några som helst sympatier för Kalmar som klubb?

Än värre är det med folk som på fullaste allvar tror att spelare från Afrika älskar klubben i fråga efter en månad som denne skrivit på kontraktet.
Citera
2024-12-26, 10:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Är detta en ny Mendes situation där han spelat typ 20 minuter i cupen? Men ja, Hofvander tror jag är en bra övergång.
Just ja, sila mygg och svälja kameler

Suttit jämte hans farsa på Kanalplan ett par ggr. Trevlig prick.

Hofvander måste ha utvecklats rejält för i HTFF var det svårt att se någon särskild USP. Svårt att se att han ska ta plats hos er men det är en billig värvning med potentiellt hög uppsida. Blir spännande att se.
Citera
2024-12-26, 10:58
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
1. Jens G m fl ryktas till DIF.
2. Djurgården presenterar "Honken".
3. En vecka senare presenteras Jens G av Häcken.

Tydligt.

Finnen är utbildad, modern och vann dubbeln med sitt finska klubblag. Har en personlig ledarstil och intresse för att utveckla yngre spelare. Vill spela med possession där man kombinerar sig igenom på mitten. Hade minst xG i hela finska ligan förra säsongen. Var dessutom assisterande i finska landslaget och ryktades ta över som förbundskapten.

Men när Djurgården kallar - då tackar man ja.
Finlands Jürgen Klopp?
Citera
2024-12-26, 11:06
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Hofvander måste ha utvecklats rejält för i HTFF var det svårt att se någon särskild USP. Svårt att se att han ska ta plats hos er men det är en billig värvning med potentiellt hög uppsida. Blir spännande att se.

Äh fred klart som korvspad killen vill spela i Sveriges största klubb jag är fullständigt övertygad både du och Cokehyena hade tagit ett likadant beslut
Citera
2024-12-26, 11:10
Medlem
Teus avatar
Citat:

Nä, det tycker jag inte. Har man spelat ungdomsfotboll i en rival är detta inte att likställa med ha spelat seniorfotboll, och jag anser att HTFF är en förlängning av er ungdomsfotboll.

Jag ska erkänna att jag inte är jätte initierad, men allt jag hör och det lilla jag sett skvallrar om en spelare med potential och haft en lite senare boom i sin karriär än vad många trott och som dessutom skulle passa ganska väl in i vår träningskultur för att kunna ta dom där sista stegen till att bli en bra offensiv pjäs.
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Finlands Jürgen Klopp?
Bättre än Sveriges Adolf Hitler
Citera
2024-12-26, 12:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Äh fred klart som korvspad killen vill spela i Sveriges största klubb jag är fullständigt övertygad både du och Cokehyena hade tagit ett likadant beslut
Jag förstår honom och givet mina fotbollskunskaper är definitivt aik laget med sämst forwardsuppsättning i dagsläget. Ska jag karriärsplanera är det peta Guidetti som är mest troligt just nu.

Skämt och sido: spännande värvning. Jag tror inte han håller för er men spar inlägget till i juni
Citera
2024-12-26, 12:48
Medlem
Citat:
Aj aj, nu värvar ni en klubbhora, som det verkar

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KMeJw5/aik-nara-att-varva-william-hofvander-fran-umea-fc

Citat:
Var det inte fortfarande Frej då 2020/2021, när var det Hammarby tog över Frej?
Citera
2024-12-26, 13:07
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han har lirat i båda. Men han känns ju inte direkt som någon ”förrädare” eller klubbhora för den delen. Han var ordinarie men inte i närheten av A-laget när han avyttrades. Att börja om på ny kula i en annan stad verkar ha gjort bra för hans utveckling.
Citera
2024-12-26, 13:10
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Bilden på honom i artikeln är ju i Htffs tröja.
Citera
2024-12-26, 13:50
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Här är problemet att vi supportrar är alldeles för lättflörtade för faktum är att fotbollen i första hand är ett jobb för spelare och tränare. Varför skulle Islamovic från Hudiksvall och Skrabb från Finland ha några som helst sympatier för Kalmar som klubb?

Än värre är det med folk som på fullaste allvar tror att spelare från Afrika älskar klubben i fråga efter en månad som denne skrivit på kontraktet.
Finns såklart sådana exempel också. Sadiq hade alltid drömt om att spela för Häcken t ex. Hans idol var Waris Majeed så han ville gå i hans fotspår. Sadiq kommer spela för Häcken igen när han säkrat sina pengar.
Citera
2024-12-26, 15:07
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Finlands Jürgen Klopp?
Snarare Pep va?

Vilket rimmar illa med Man Citys formsvacka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in