Citat:
Ursprungligen postat av
crocodilelilo
Eller Intelligens.
Men exakt som jag tagit upp tidigare, det behövs ingen intelligens för att sitta i en brf styrelse, det sitter folk som bara är personliga assistenter, eller enbart en öska, dvs man har inget som är relaterat till fastighetsförvaltning i sin utbildning, det såg jag när jag gick tillbaka o titta vad tidigare styrelser o ordförande beslutat om, man ser dom har inte förstått något, dom vara bara glad dom tog ett beslut o kände sig stolta, jag som ser priser undra vad i helvete har dom gjort, dom har blivit totalt blåsta, Vissa onödiga avtal funderar jag ännu hur vi ska ta oss ur, man skrev dom på långtid, vi har en lokal, denna gavs bokstavligen bort på 10 år, el allt ingår i kontraktet, hyra 4500kr/månad för 100kvm, men dom skrev ett kontrakt o jag kan inte häva den fören om 3 år när kontraktet går ut, det är inte svårt o se att det handlar om ett kompis pris från förra ordförande som gjorde kontraktet.
Det samma med HSB som fått hyra ett varmgarage, försökt få HSB o häva kontraktet då vi har snitt 5-7 års kö på garage, men inte vill HSB häva kontakt, den ligger utmärkt till o centralt placerat för deras verksamhet o förvara grejer på. det står även i listan att ingen kan ändra kontrakt som skrivits, garaget står som otillgängligt för boende i fastigheten. inget annat garage har likande kontrakt som HSB fått, Hsb kontrakt innebär att även om boende flyttar eller ens tillhör föreningen får behålla garage så länge dom vill, dvs ha ett varmgarage med låg hyra, centralt, där man får parkera två bilar, en utanför o en innan för, samt HSB kontoret ligger bara ett stenkast ifrån vår fastighet.
Men är förundrad över kontraktet o tror HSB själva skrivit det, för ingen annan inom vår brf får ha likande kontrakt, samt inget annat garage är placerat som otillgängligt för boende, enbart denna HSB hyr. Man kan tro HSB äger fastigheten.
Så visst kan man gör exakt som man vill inom en brf.