2024-12-25, 18:41
Medlem
panzertaxs avatar
Känner till området väldigt väl. Det där är inget ställe man väljer om man vill dumpa något obemärkt eller så. Det är rentav ett ställe där det absolut hade kunnat vara vinterbadare i farten vid den tidpunkten. Om man har en redan död kropp man vill göra av med, då åker man inte till detta ställe utan till något mer enskilt (vilket det finns gott om en bit ut i buschen). Eller så är man bara otroligt korkad och i ren panik försöker bli av med kropp + bil.

En knarkuppgörelse hade absolut kunnat ske på ett sådant här ställe dock, men känns som något helt annat. Blir klart nyfiken på vad det är för fem män man har anhållit, om bilen tillhör någon som äger en gård i närheten eller så.
Citera
2024-12-25, 19:15
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Alla är män, från 30 år och uppåt.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/december/25/25-december-17.33-morddrap-bollebygd/

Det gick fort 🤔
Citera
2024-12-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Det gick fort 🤔

Måste ha funnits bra bevismaterial på plats
Citera
2024-12-25, 19:57
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Känner till området väldigt väl. Det där är inget ställe man väljer om man vill dumpa något obemärkt eller så. Det är rentav ett ställe där det absolut hade kunnat vara vinterbadare i farten vid den tidpunkten. Om man har en redan död kropp man vill göra av med, då åker man inte till detta ställe utan till något mer enskilt (vilket det finns gott om en bit ut i buschen). Eller så är man bara otroligt korkad och i ren panik försöker bli av med kropp + bil.

En knarkuppgörelse hade absolut kunnat ske på ett sådant här ställe dock, men känns som något helt annat. Blir klart nyfiken på vad det är för fem män man har anhållit, om bilen tillhör någon som äger en gård i närheten eller så.

Känner också till området men bara relativt väl. Det känns verkligen inte som en plats man vill stanna vid om man ska göra upp knarkaffärer. Området är i princip omringat av bebodd bebyggelse och jag misstänker att de kringboende har rätt bra koll på vad som händer där. Framförallt märks det mycket snart om något skulle brinna där, jag lovar att folk där runt reagerar rätt kvickt.

Jag tror kanske inte att platsen är särskilt känd av blattar även om det nog finns några som känner till stället. Men jag kan lätt tänka mig betydligt bättre platser i det relativa närområde att göra upp en knarkaffär än det stället. Lite för mycket risk för ögon där och det är en liten bit innan man kommer ut på en större väg.

Visst är platsen något avsides, men inte så avsides. Men att fem män i 30 års åldern är anhållna gör ju att man får visst utslag på blatteradarn.
Citera
2024-12-25, 20:28
Medlem
5 män 30+ år! Det känns väldigt ovanligt och fångade mitt intresse i denna tråd. Undra vad som hänt 🤔
Citera
2024-12-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Vet inte om texten har uppdaterats sedan Du länkade men nu framgår det ganska tydligt att man även har påträffat en död person.
Bilbrand, badplats, julafton. Får vibbar om att någon har ledsnat på tanten…

…eller på ensamheten💀
Citera
2024-12-25, 21:37
Avslutad
Vem är BO?
Citera
2024-12-25, 21:45
Medlem
Jag bor i området.
Polisen har campat utanför en fastighet nära mig hela dagen. Ryktet säger att det har med den utbrända bilen att göra.
Såg polisen utanför samma villa för någon vecka sedan.
Nu senare på kvällen så har de spärrat av huset med blått band.

I huset bor ett gäng polacker, oklart hur många. Vet att det festas en del och tydligen så rör det sig en del drogpåverkade personer där och glädjeflickor som springer där på nätterna. Har ställt till det med problem för oss övriga ibland.
Vet att de har försökt sälja huset ett tag men de vill ha mycket betalt, tror inte de fått sålt det.
Byggbranschen går trögt så de kanske har det tufft.

Vet att det tidigare finns en dom mot en av dom i hushållet, vapenrelaterat. Det var några år sedan jag kolla upp det i samband med andra problem.

Vet vi något om offret? Man/kvinna?

PS. Dock bara rykte att det har med utbrända bilen att göra, de var som sagt på plats redan innan den brann. Men sannolikheten att det skulle vara orelaterat är rätt låg.

Edit: Jag tror iaf att det är polacker men kanske har fel, kanske något jag antagit bara. De är iaf inte svenskar.
Senast redigerad av fdrhb8723 2024-12-25 kl. 22:05.
Citera
2024-12-25, 21:45
Medlem
napsterspys avatar
Troligtvis pejlades deras mobiler till masten bredvid.
Med största sanolikhet oplanerat mord. Annars hade man inte mobilen påslaget.
Citera
2024-12-25, 21:48
Avslutad
Enligt en granne till platsen ska hon känt krutlukt
Sedan fått sos app meddelande att bilen brann.

Utklippt ur Expressen:
Mannen och hans fru körde hem från ett julfirande sent på julaftonskvällen och såg då att det stod en bil på en allmän parkeringsplats inte långt från deras bostad. Det händer ibland att det står bilar där, så de tänkte inte mer på det.

En stund senare kände de röklukt i huset.

– Min fru sa att det luktade krutrök. Vi undrade varifrån det kom, säger mannen.

Hans fru fick sedan ett larm i SOS-appen i sin telefon om att det var en bilbrand alldeles i närheten av dem. De tittade ut genom fönstret.

– Då såg vi att det stod en bil i brand borta på parkeringen. Den var helt övertänd och det hördes lite smällar från den.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/han-sag-bilbranden-nu--utreds-mord-jattelaskigt/
Senast redigerad av Lappaz 2024-12-25 kl. 22:03.
Citera
2024-12-25, 21:58
Medlem
På julaftons förmiddag cirkulerade polisen med 2 målade bussar och en bil kring Bollebygds centrum.
Ovanligt med så mycket resurser i stan vid en så udda tidpunkt. Samband tro?
Citera
2024-12-25, 22:00
Medlem
Vilken fastighet? Och om du inte vill skriva ut det - vilken väg gäller det? Flodavägen, Takkullevägen, Buavägen, Nedflovägen?

Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Jag bor i området.
Polisen har campat utanför en fastighet nära mig hela dagen. Ryktet säger att det har med den utbrända bilen att göra.
Såg polisen utanför samma villa för någon vecka sedan.
Nu senare på kvällen så har de spärrat av huset med blått band.

I huset bor ett gäng polacker, oklart hur många. Vet att det festas en del och tydligen så rör det sig en del drogpåverkade personer där och glädjeflickor som springer där på nätterna. Har ställt till det med problem för oss övriga ibland.
Vet att de har försökt sälja huset ett tag men de vill ha mycket betalt, tror inte de fått sålt det.
Byggbranschen går trögt så de kanske har det tufft.

Vet att det tidigare finns en dom mot en av dom i hushållet, vapenrelaterat. Det var några år sedan jag kolla upp det i samband med andra problem.

Vet vi något om offret? Man/kvinna?

PS. Dock bara rykte att det har med utbrända bilen att göra, de var som sagt på plats redan innan den brann. Men sannolikheten att det skulle vara orelaterat är rätt låg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in