Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Känner till området väldigt väl. Det där är inget ställe man väljer om man vill dumpa något obemärkt eller så. Det är rentav ett ställe där det absolut hade kunnat vara vinterbadare i farten vid den tidpunkten. Om man har en redan död kropp man vill göra av med, då åker man inte till detta ställe utan till något mer enskilt (vilket det finns gott om en bit ut i buschen). Eller så är man bara otroligt korkad och i ren panik försöker bli av med kropp + bil.
En knarkuppgörelse hade absolut kunnat ske på ett sådant här ställe dock, men känns som något helt annat. Blir klart nyfiken på vad det är för fem män man har anhållit, om bilen tillhör någon som äger en gård i närheten eller så.
Känner också till området men bara relativt väl. Det känns verkligen inte som en plats man vill stanna vid om man ska göra upp knarkaffärer. Området är i princip omringat av bebodd bebyggelse och jag misstänker att de kringboende har rätt bra koll på vad som händer där. Framförallt märks det mycket snart om något skulle brinna där, jag lovar att folk där runt reagerar rätt kvickt.
Jag tror kanske inte att platsen är särskilt känd av blattar även om det nog finns några som känner till stället. Men jag kan lätt tänka mig betydligt bättre platser i det relativa närområde att göra upp en knarkaffär än det stället. Lite för mycket risk för ögon där och det är en liten bit innan man kommer ut på en större väg.
Visst är platsen något avsides, men inte så avsides. Men att fem män i 30 års åldern är anhållna gör ju att man får visst utslag på blatteradarn.