Citat:
Ursprungligen postat av
Alydar
Ja, håller med, men samtidigt är det svårt att tro att de skulle ha hittat på alltsammans. Det har framförts teorier om att de kan ha blandat ihop det hela med en tidigare händelse, när bilder från ett bårhus lämnades in. Det tror jag är mindre sannolikt, eftersom fotohandlarna säger att de såg avkapade ben samt inälvor som låg i skålar. Låter mer som obduktionsbilder.
En sak som är märklig med deras vittnesmål är att de ju inte visste vilket år denna händelse skulle ägt rum. Om vi antar att händelsen ägde rum som beskrivet och att de framkallade bilder på en styckad kvinnokropp, men att de verkligen trodde att det var en "hemlig undersökning" av polisen. Sedan hittas det strax efter en styckad kvinna i samma område. Låt vara att de inte kopplade ihop dessa två händelser, hur osannolikt det än må vara.
MEN - de måste rimligen kunna komma ihåg denna
otroligt ovanliga kombination: "Framkallning av bilder på styckad kvinna" - "Upptäckten av en styckad kvinna".
Om de ett par år senare inte minns att "just ja, strax efter den mystiske kunden så hittades ju den styckade kvinnan" så tycker jag det talar oerhört starkt för att dessa två händelser
inte låg nära varandra i tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alydar
Jag har hela tiden tyckt att fotohandlarnas vittnesmål är det enda som har lite tyngd jämfört med övriga (även om det givetvis har sina svagheter också).
Ja, det blev ju ett huvudvittnesmål som vägde oerhört tungt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alydar
Men rent allmänt är det totalt osannolikt att en mördare skulle lämna in en film av en styckad kropp i en vanlig butik på det här sättet. Det är ju en oerhörd risk att ta.
Ja, inte bara att mördaren tar en otrolig risk att lämna in de överhuvudtaget, han kommer INTE in med keps och solglasögon utan uppträder helt "omaskerad". Han uppehåller sig länge och väl i fotobutiken och pratar med fotohandlarna till och med för att höra vad de tyckte om bilderna!