Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Det som åsyftas, är säkerligen en okulär besiktning i mikroskop och då kan "blå" betyda något annat än vad du och jag menar med blå.
Är det en blå missfärgning?
Är det en färg som blivit blå?
Är hårstråt ytligt blått eller genomblått?
Och det finns massor av blå nyanser.
Osv osv.
Ja, mängden information som saknas är iögonfallande. Återigen tycker jag att det bör finnas något mer slutgiltigt utlåtande och inte enbart några handskrivna, slarviga anteckningar.
Citat:
När vi ändå diskuterar det tekniska, måste jag åter ta upp fingeravtrycken i säckarna.
Som jag fattat det, fick Koorti fram ett resultat genom SKL, som de aldrig delgav henne!
Om detta stämmer, finns GM:s avtryck antagligen i säckarna, vilket isf bekräftar den slafsiga och obehagliga bild jag har av GM.
Man kan ana konturerna av GM och jag gissar att det inte är en frisk person. Dåliga dåliga vibbar.
Och om GM:s avtryck finns i säckarna, är detta ytterligare ett argument mot läkarnas inblandning.
Inte ens en foliehatt som Borgnäs tror att de satte fingeravtryck i säckarna.
Och frågan är: varför gav Koorti upp?
Turerna kring SKL och Koorti är verkligen konstiga och jag får inte klart för mig huruvida man faktiskt lyckades identifiera fingeravtryck eller ej.
Se exempelvis den här artikeln:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3pn2J/ny-teknik-kan-losa-styckmord
Där står det att SKL lyckades identifiera sju av nio fingeravtryck och att inga fingeravtryck kom från läkarna eller polismän.
Men sedan uttalar sig Jan Kullström, dåvarande chef för fingeravtryckssektionen hos Rikspolisstyrelsen:
"-Vi har konstaterat att två av fingeravtrycken på säckarna inte är läkarnas, de andra fingeravtrycken går inte att identifiera."
Det borde rimligtvis vara möjligt att få klarhet i huruvida fingeravtrycken gick att identifiera eller inte.
Instämmer i att det säger en hel del om gärningsmannen att denne troligen inte använde handskar. Att distansera sig från och undvika att röra kroppsdelarna borde ha varit en naturlig instinkt. Antingen saknade gärningsmannen tillgång till handskar eller så rör det sig om en mycket avtrubbad person, som inte värjer sig mot att utföra gärningen med bara händer.
Möjligen ansåg Koorti att hon ändå fick fram vad hon önskade, när det officiellt bekräftades att det inte var läkarnas fingeravtryck?