2023-12-15, 23:28
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Han är fullständigt suverän, Garplind.
Har gjort mycket bra bakom kamerorna förr om åren.
Kul att han tar plats, han har både hjärna och humor.

Christopher Garplind har onekligen potential för att bli en granskande journalist. Men för att våga sticka ut hakan som ex.vis Guillou, måste han nog publicera lite böcker också. Han verkar snappa upp vart scoopet ligger, likt en hård smäll i ansiktet; så att säga metaforiskt.
Citera
2023-12-15, 23:28
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Håller med om mycket du säger förutom att jag inte tycker att Petrina Solange är rolig.
Önskar jag tyckte det men det gör jag inte.

Jag tycker att Garplind borde bjuda in obekväma typer.
Inte den här innersta kretsen av skattefinansierad flum som han gör nu.
Varför inte Torsten Flinck?
Tunnan & Moroten?
Etc etc etc.

Jag tror hans uppdrag är att inte skapa ytterligare ett ytligt underhållande program. Det fixade Aschberg på TV3 när det begav sig.

Emellertid flörtar han hela tiden med komik/underhålling. De flesta stående gäster är väl komiker?

Rörande PS är hon ju ett komisk geni. Har du sett hennes show på SVTplay? Eller medverkan i IFS?
Citera
2023-12-15, 23:29
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Christopher Garplind har onekligen potential för att bli en granskande journalist. Men för att våga sticka ut hakan som ex.vis Guillou, måste han nog publicera lite böcker också. Han verkar snappa upp vart scoopet ligger, likt en hård smäll i ansiktet; så att säga metaforiskt.

Säkert.
Guillou har ju dock en personlighet som inte ens en mor kan älska.
Citera
2023-12-15, 23:31
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Jag tror hans uppdrag är att inte skapa ytterligare ett ytligt underhållande program. Det fixade Aschberg på TV3 när det begav sig.

Emellertid flörtar han hela tiden med komik/underhålling. De flesta stående gäster är väl komiker?

Dom är väl snarare den moderna tidens "journalister" av något slag.
Verkar göra lite av varje för pengar.
Såna som ser till att vara i ropet på något sätt.
Antingen som "babblare" på en radiokanal, deltagare i ett flamsigt program, något kompis-gig på faktura, (så som hos Garplind), etc etc.
Citera
2023-12-15, 23:41
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Dom är väl snarare den moderna tidens "journalister" av något slag.
Verkar göra lite av varje för pengar.
Såna som ser till att vara i ropet på något sätt.
Antingen som "babblare" på en radiokanal, deltagare i ett flamsigt program, något kompis-gig på faktura, (så som hos Garplind), etc etc.

Jo, det var väl så Aschberg fixade en kille som kunde styra sin gas så pass att framföra kända låtar.

Nu tror jag emellertid att ovannämnda person kompenserar detta genom ett engagemang i Expo. Hans bror jobbar med seriös journalistik. De stora fiskarna är inte den öppna nazisten Kalle som lever på försörjningsstöd i Ludvika eller smygrasisten Sven i Sjöbo som skriver massa skit på nätet på grund av sin psykiska ohälsa.
Citera
2024-02-24, 08:10
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtusensnabba
Narkoman?

Ja!
Han sitter o förhärligar knark i radion, det tycker inte jag är lämpligt, i statliga P3, som dessutom ska vara en ungdomskanal.

Dels säger han att han käkade tryfflar i Amsterdam, när de pratade om vanlig tryffel som hittas av grisar. Den sortens tryffel som finns i Amsterdam är hallucinogena droger, psilocybin.

Så häromdagen (när de pratar om förstoppning) så säger han att det skulle bli jätteskönt o dra i sig en flaska hostmedicin, den narkotikaklassade Cocillana-Etyfin, och att han gjorde det, o därmed blev förstoppad. Folk har ju dött av det, så sitter han o tipsar om det!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edicin-och-dog
Citera
2024-03-13, 13:51
Medlem
Sorry, han fortsätter bara vara pinsam. Han sitter och skrattar bort all kritik mot sig själv i radion, saker som de flesta skulle åtminstone grunna över och fråga sig "vad fan är fel med mig?". Hanna H bevisar varannan dag att han ljuger oupphörligt, och han skrattar bort även det och tycker tydligen det är kul radio. Fel.
Tror sig vara en "tv-stjärna" (han sa så själv i en intervju). "Tv-profil" hade kanske räckt.
Har i stället potential att bli en av de mest irriterande personligheterna på radio o tv om det fortsätter så här.
Vem orkar höra en enda kommentar om hans killar en gång till???!!!
På public service.
Kan någon förklara vad poängen är att på radio o tv tillägga "nära vän" om kändisar? Man kunde tro att han kanske inte har vänner. Men tror snarare att han jobbar på att själv bli erkänd som kändis genom att visa för alla att han är med i det nätverket.
Fy fasen vad tråkigt att se på. Känns som förskola.
Senast redigerad av Jordgubbslandet70 2024-03-13 kl. 14:05.
Citera
2024-04-01, 06:40
Medlem
Dryg, divig och ofräsch är han. Tänker inte längre än till naveln. En typisk 80-talist. Och vad gjorde han på Konsthögskolan?
Citera
2024-09-28, 01:02
Medlem
Sitter i podd och skojar om våldtäkt samt avslöjar att han använde pedofila våldtäkts noveller som "porr" när han var ung. Hemsk person.
Citera
2024-12-16, 21:29
Medlem
Jag har oerhört svårt för denna människa.. och nu ska han tydligen få ett nytt program på svt.. suuuck
Citera
2024-12-25, 20:42
Medlem
ChiliPepperss avatar
Tycker han är svts bästa programledare just nu.
Citera
2024-12-25, 23:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
Tycker han är svts bästa programledare just nu.
Kanske det men man kan inte gilla hans person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in