2024-12-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Är du både efterbliven och ej läskunnig eller? Jag har inte påstått att jorden varesig är platt eller rund, jag pratar om videon, dvs den videon du började fråga mig om varför det skulle vara relevant om de befann sig på Sydpolen eller inte. Har du redan glömt av det?

Du vet uppenbarligen inte ens vilket tråd du skriver i. Det här är tråden om en platt jord, det här är inte tråden om en video du felaktigt har fått för dig är fejk.

Och ja, jag undar fortfarande hur det kan vara relevant för trådens ämne om de befann sig på Antarktis eller inte. Exakt vad säger det oss om jordens form?
Citera
2024-12-25, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du vet uppenbarligen inte ens vilket tråd du skriver i. Det här är tråden om en platt jord, det här är inte tråden om en video du felaktigt har fått för dig är fejk.

Och ja, jag undar fortfarande hur det kan vara relevant för trådens ämne om de befann sig på Antarktis eller inte. Exakt vad säger det oss om jordens form?

Nu var det ju "ni" som postade länk till videon som bevis på att jorden är rund och jag diskuterade detta med en annan användare, så varför skriver du till mig angående videon om det är helt irrelevant? Är du helt tappad eller?
Citera
2024-12-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Jag har tittat igenom videon tidigare och jag reagerade inte på någonting, men jag tittade inte igenom bara för att hitta något att vara misstänksam mot. Jag bryr mig inte om att titta igenom den igen för jag kan inte se varför de skulle behöva ljuga om att vara i Antarktis.

Tusentals människor har varit i Antarktis. Otroligt många människor har tagit sig över Antarktis på skidor, och det är tusentals som jobbar där. Dessutom åker kryssningsfartyg dit med mer än 40 000 turister varje år. En del går så långt söderut att midnattssolen syns, och i alla fall så långt att det är ljust dygnet runt. Det finns också andra timelapses som visar 24 timmars sol, även om FE-gemenskapen gör allt de kan för att hitta fusk. Det har dokumenterats bortom allt tvivel att det finns midnattssol i Antarktis, och alla som har varit där kan omöjligen ha blivit köpt och betald av NASA.

Eddie (Flat Earth Banjo) gör exakt samma invändningar som du. Jag kan nästan slå vad om att det var där du hittade dem. Han såg nästan desperat ut i den videon, och om jag var tvungen att hitta ett sanningsvittne skulle jag ha valt någon annan än Eddie, så mycket konstigt som han har påstått under de senaste åren.

Kan du se varför alla utom tre FE:er tackade nej att gå med på en gratis resa till Antarktis? Nu kan de sitta hemma och leta efter alla möjliga ursäkter, och det är precis vad de har börjat med nu. Kanske är det dags att du lägger undan all fantasi och ser världen som den är.
Du får bara resa till bestämda platser på Antarktis det vet du va ?
Eddie (Flat Earth Banjo) Ingen aning om vem det är ?

Vem har sagt att jag tror att jorden är platt ? Jag sa bara att videon är manipulerad

Vet du vad controlled opposition är ?

Angående antarktika ;
”Nej, man får inte resa fritt vart man vill i Antarktis. Området regleras av Antarktisfördraget, som undertecknades 1959 och trädde i kraft 1961. Fördraget syftar till att bevara Antarktis för vetenskaplig forskning och internationellt samarbete, samt att skydda miljön.

Resor till Antarktis är strikt reglerade och begränsade till vissa områden som är godkända för turism eller forskning. Turister får i allmänhet resa via organiserade expeditioner, och de måste följa strikta miljö- och säkerhetsföreskrifter. Besök är ofta begränsade till specifika landningssidor och aktiviteter, och det finns ingen infrastruktur som tillåter spontana eller obegränsade resor.

Det är också viktigt att notera att vissa delar av Antarktis är stängda för turism eller forskning för att skydda känsliga ekosystem. All aktivitet på kontinenten måste vara förenlig med målen att bevara dess unika miljö och ekosystem.”
Senast redigerad av Superburkeen 2024-12-25 kl. 16:52.
Citera
2024-12-25, 16:51
Medlem
Citat:
Allt du skriver om är i princip bullshit, endast arrangerade resor som är hårt reglerade får ske. INGEN får sticka iväg på upptäcktsfärd på eget bevåg på Antarktis.
Det du skriver är inte bara bullshit, det är faktiskt lögn. Hur vet du detta? Var fick du så mycket felaktig information?
Citera
2024-12-25, 16:56
Medlem
Citat:
Det du skriver är inte bara bullshit, det är faktiskt lögn. Hur vet du detta? Var fick du så mycket felaktig information?
Nej, man får inte resa fritt vart man vill i Antarktis. Området regleras av Antarktisfördraget, som undertecknades 1959 och trädde i kraft 1961. Fördraget syftar till att bevara Antarktis för vetenskaplig forskning och internationellt samarbete, samt att skydda miljön.

Resor till Antarktis är strikt reglerade och begränsade till vissa områden som är godkända för turism eller forskning. Turister får i allmänhet resa via organiserade expeditioner, och de måste följa strikta miljö- och säkerhetsföreskrifter. Besök är ofta begränsade till specifika landningssidor och aktiviteter, och det finns ingen infrastruktur som tillåter spontana eller obegränsade resor.

Det är också viktigt att notera att vissa delar av Antarktis är stängda för turism eller forskning för att skydda känsliga ekosystem. All aktivitet på kontinenten måste vara förenlig med målen att bevara dess unika miljö och ekosystem.

Ibland undrar jag varför människan föds med en hjärna, när majoriteten inte vet hur man använder den
Senast redigerad av Superburkeen 2024-12-25 kl. 16:59.
Citera
2024-12-25, 16:59
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Var på Antarktis kan det tänkas att midnattssolen skiner annorlunda, än på den plats där "The Final Experiment" befann sig?
Citera
2024-12-25, 17:02
Medlem
Citat:
Eddie (Flat Earth Banjo) Ingen aning om vem det är ?

Vem har sagt att jag tror att jorden är platt ? Jag sa bara att videon är manipulerad

Vet du vad controlled opposition är ?

Angående antarktika ;
”Nej, man får inte resa fritt vart man vill i Antarktis. Området regleras av Antarktisfördraget, som undertecknades 1959 och trädde i kraft 1961. Fördraget syftar till att bevara Antarktis för vetenskaplig forskning och internationellt samarbete, samt att skydda miljön.

Det är också viktigt att notera att vissa delar av Antarktis är stängda för turism eller forskning för att skydda känsliga ekosystem. All aktivitet på kontinenten måste vara förenlig med målen att bevara dess unika miljö och ekosystem.”
Ja, och vad så? Ska de släppa någon idiot lös i världens mest ogästvänliga region och sedan inleda dyra räddningsaktioner? Det är inte bara Antarktis som har restriktioner för den fria rörligheten.

Varför började du leta efter fel i videon? Den enda anledningen att göra det är om du tvivlar på att det finns midnattssol i Antarktis, och det är bara FE'ers som tvivlar på det. Vissa platser i Antarktis? Midnattssolen är överallt söder om polcirkeln. Du förstår det va?
Citera
2024-12-25, 17:09
Avslutad
Citat:

Jag har kompisar som ansökt, dels kostar det en jävla massa pengar och antingen måste det ske via en organiserad och arrangerad resa eller via en organiserad forskningsresa. I bägge fallen måste det ske via samordnat kontrollerat boende i anslutning till det bevakade avstigningsomådet. Följer du inte detta är det olagligt och då blir man tillfångatagen.
Senast redigerad av billigost 2024-12-25 kl. 17:29.
Citera
2024-12-25, 17:12
Medlem
Citat:
Nu var det ju "ni" som postade länk till videon som bevis på att jorden är rund och jag diskuterade detta med en annan användare, så varför skriver du till mig angående videon om det är helt irrelevant? Är du helt tappad eller?

Ja videon är typ ett av tiotusen bevis för jordens form. Vad du inte riktigt verkar förstår är att det är inte spelar någon roll om det finns 9999 eller 10000 bevis för jordens form, vi har vädigt bra koll på jordens form oavsett om du påstår en video är fejk eller inte.

Så länge du inte kan förklara de andra 9999 bevisen är ditt tröttsammande tjafsande om någon liten obetydlig sak helt ovidkommande.
Citera
2024-12-25, 17:14
Avslutad
Citat:
Nej, man får inte resa fritt vart man vill i Antarktis. Området regleras av Antarktisfördraget, som undertecknades 1959 och trädde i kraft 1961. Fördraget syftar till att bevara Antarktis för vetenskaplig forskning och internationellt samarbete, samt att skydda miljön.

Det är också viktigt att notera att vissa delar av Antarktis är stängda för turism eller forskning för att skydda känsliga ekosystem. All aktivitet på kontinenten måste vara förenlig med målen att bevara dess unika miljö och ekosystem.

Ibland undrar jag varför människan föds med en hjärna, när majoriteten inte vet hur man använder den

Exakt så är det. Det finns ingen möjlighet alls att dokumentera Antarktis på eget bevåg, allt är extremt kontrollerat och bevakat. Varför det är så kan man ju undra.
Citera
2024-12-25, 17:16
Medlem
Citat:
Jag har kompisar som ansökt, dels kostar det en jävla masa pengar och antingen måste det ske via en organiserad och arrangerad resa eller via en oarganised forskningsresa. I bägge fallen måste det ske via samordnat kontrollerat boende i anslutning till det bevakade avstigningsomådet. Följer du inte detta är det olagligt och då blir man tillfångatagen.

Och vad menar du att detta bevisar om midnattssol i Antarktis och jordens form?
Citera
2024-12-25, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Ja videon är typ ett av tiotusen bevis för jordens form. Vad du inte riktigt verkar förstår är att det är inte spelar någon roll om det finns 9999 eller 10000 bevis för jordens form, vi har vädigt bra koll på jordens form oavsett om du påstår en video är fejk eller inte.

Så länge du inte kan förklara de andra 9999 bevisen är ditt tröttsammande tjafsande om någon liten obetydlig sak helt ovidkommande.

Man kan konstatera att allt man lärt dig om jorden och rymden är via organisationer som har ensamrätt på dokumentation, det betyder att se kan hitta på vad som helst, vilket de uppenbart gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in