Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Jag har tittat igenom videon tidigare och jag reagerade inte på någonting, men jag tittade inte igenom bara för att hitta något att vara misstänksam mot. Jag bryr mig inte om att titta igenom den igen för jag kan inte se varför de skulle behöva ljuga om att vara i Antarktis.
Tusentals människor har varit i Antarktis. Otroligt många människor har tagit sig över Antarktis på skidor, och det är tusentals som jobbar där. Dessutom åker kryssningsfartyg dit med mer än 40 000 turister varje år. En del går så långt söderut att midnattssolen syns, och i alla fall så långt att det är ljust dygnet runt. Det finns också andra timelapses som visar 24 timmars sol, även om FE-gemenskapen gör allt de kan för att hitta fusk. Det har dokumenterats bortom allt tvivel att det finns midnattssol i Antarktis, och alla som har varit där kan omöjligen ha blivit köpt och betald av NASA.
Eddie (Flat Earth Banjo) gör exakt samma invändningar som du. Jag kan nästan slå vad om att det var där du hittade dem. Han såg nästan desperat ut i den videon, och om jag var tvungen att hitta ett sanningsvittne skulle jag ha valt någon annan än Eddie, så mycket konstigt som han har påstått under de senaste åren.
Kan du se varför alla utom tre FE:er tackade nej att gå med på en gratis resa till Antarktis? Nu kan de sitta hemma och leta efter alla möjliga ursäkter, och det är precis vad de har börjat med nu. Kanske är det dags att du lägger undan all fantasi och ser världen som den är.
Du får bara resa till bestämda platser på Antarktis det vet du va ?
Eddie (Flat Earth Banjo) Ingen aning om vem det är ?
Vem har sagt att jag tror att jorden är platt ? Jag sa bara att videon är manipulerad
Vet du vad controlled opposition är ?
Angående antarktika ;
”Nej, man får inte resa fritt vart man vill i Antarktis. Området regleras av Antarktisfördraget, som undertecknades 1959 och trädde i kraft 1961. Fördraget syftar till att bevara Antarktis för vetenskaplig forskning och internationellt samarbete, samt att skydda miljön.
Resor till Antarktis är strikt reglerade och begränsade till vissa områden som är godkända för turism eller forskning. Turister får i allmänhet resa via organiserade expeditioner, och de måste följa strikta miljö- och säkerhetsföreskrifter. Besök är ofta begränsade till specifika landningssidor och aktiviteter, och det finns ingen infrastruktur som tillåter spontana eller obegränsade resor.
Det är också viktigt att notera att vissa delar av Antarktis är stängda för turism eller forskning för att skydda känsliga ekosystem. All aktivitet på kontinenten måste vara förenlig med målen att bevara dess unika miljö och ekosystem.”