Citat:
Ursprungligen postat av
NoppigaSockar
Jag har precis skickat en förfrågan dit också! Jag tänkte först att eftersom PM:et saknades i Kattmorfars dropbox så fick han inte ut det. Men det är ju faktiskt större chans att Åklagarmyndigheten lämnar ut det än en enskild advokatfirma. Vi får se hur det går. Självklart delar jag med mig av svaren.
Jag får ta och försöka leta upp den tidigare diskussionen om Frigells brev här i tråden.
Underbart!
Som jag förstår det sker ofta utlämnandet av dokument godtyckligt, så det skadar inte att prova. Det ska verkligen bli intressant att se vad du får för svar.
Ja, jag försökte läsa igenom det som skrevs på nytt och den springande punkten är givetvis PM:et och möjligen skriften av Frigell.
Oavsett vem som har författat detta PM ska det ju innehålla uppgifter som specificerar varför Vinof var skäligen misstänkt, så att få ta del av det skulle onekligen vara klargörande. Den information som florerar i tråden är enligt min uppfattning tillräcklig för att se Vinof som åtminstone misstänkt i någon grad, men frågan är om Frigell hade tillgång till ytterligare indicier.