2024-12-24, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Häpnadsväckande att så många män härinne "försvarar" kvinnan. Hade det varit ombytta roller, så har otaliga män där ute åkt på betydligt mindre än detta exempel.

Enligt lagen är detta våldtäkt; tycka vad man vill om lagstiftningen kring hur den ska tillämpas, uppfylla eller kräva.

Det är den svenska lagen det är fel på.

Det sk. brottsoffret vet inte ens vad som har hänt hur kan han då veta att han inte deltog frivilligt.

Grattis till föräldrarna som har uppfostrat en sådan 34-årig sillmjölke som börjar gråta när han får lite fitta.
Citera
2024-12-24, 12:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Hur vet du att han var medvetslös? Enligt kvinnan så var han vaken hela tiden. Det var först när de hade haft sex en stund som han somnade. Då sa kvinnan, ”det är bättre att du sover”, pussade honom på kinden och gick hem.

Ett troligt scenario som inte är alltför ovanligt.

Den där storyn är enbart kvinnans version men enligt vittnen var BO väldigt berusad och enligt ett vittne på stället de var på kunde BO inte ens gå själv ut från restaurangen. Så packad var han.

Och enligt mannen som hjälpte honom hem så var han jätteförvånad att de överhuvudtaget kunde ha samlag med tanke på att BO var jättefull.

Det känns som att du köper kvinnans historia med hull och hår trots att vittnen sett hur extremt berusad BO var.
Citera
2024-12-24, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
Helt klart ett dåligt val, möjligen utnyttjad men inte våldtagen. Han verkar inte så ledsen med tanke på hur han formulerar sig i sms.
Finns sexuellt utnyttjande ens som brottsrubricering idag? Jag trodde att all sex utan tydligt samtycke definierades som våldtäkt.
Citera
2024-12-24, 12:29
Medlem
Lassemannen33s avatar
Är hon häktad eller är det bara män som häktas för denna typ av "brott" om det nu ligger ett brott bakom anklagelserna ?

För man läser ofta "man häktad misstänkt för våldtäkt, osv.
Citera
2024-12-24, 12:31
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson

Det sk. brottsoffret vet inte ens vad som har hänt hur kan han då veta att han inte deltog frivilligt.

Grattis till föräldrarna som har uppfostrat en sådan 34-årig sillmjölke som börjar gråta när han får lite fitta.
Det var min tanke också, men om man läser FUP så får man en ganska tydlig bild av att han var helt redlös och inte ville ha med GM att göra. Sen varför en 34-årig man då tar emot drinkar av densamma och sups redlös, det kan man ifrågasätta.

Man kan dessutom undra om flera av vittnena egentligen har en fientlig inställning till GM redan från innan händelsen. Ett av vittnena beskriver henne som ökänd för att vara ofräsch.

Men det viktigaste här är nog att endast GM vet vad som egentligen skett. Kan man dömas för "jag vet inte men vi låg tydligen litegran"?

Som vanligt är det ett lotteri i våldtäktsmål. Det beror helt på vilken domare och vilka nämndemän man får.

Dessutom så är det slående hur ofta folk hamnar i trubbel för att de har telefonkontakt med BO. Speciellt chattar och SMS är problem, men jag vet även fall där BO ringt upp GM och spelat in samtalet när han ber om ursäkt för att ha betett sig illa. Sen döms de på den bevisningen.

Bättre i dagens samhälle att aldrig be om ursäkt, för man vet inte vad som kan leda till 3 år i buren.

Skjut, gräv, tig.
Senast redigerad av Olduvai 2024-12-24 kl. 12:34.
Citera
2024-12-24, 12:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Vittnena på restaurangen har sett något helt annat än den version du försöker förmedla. Du känns inte nykter när du skriver inlägg.

Helt plötsligt är det den svenska lagen det är fel på men samtidigt man kan ge sig fan på att hade rollerna varit ombytta så hade en liten tomte som du skrikit högt att det var våldtäkt.

Du missade kanske att kvinnan skrev att hon gav BO en grogg för mycket, man kan fråga sig varför det var så viktigt att BO blev så full som möjligt?
Citera
2024-12-24, 12:47
Medlem
Citat:

Sådär talar en våldtäktsman.

Så du menar, om en individ t ex blir drogad, hur kan individen veta att denne inte deltog frivilligt?
Citera
2024-12-24, 13:15
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Sådär talar en våldtäktsman.

Så du menar, om en individ t ex blir drogad, hur kan individen veta att denne inte deltog frivilligt?

Fast det är ju skillnad på att bli drogad och att dricka för mycket och fatta dåliga beslut.
Citera
2024-12-24, 14:13
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Antagligen kåt för stunden, precis som många andra kvinnor är när de hävdar våldtäkt dagen efter.

Nu får kvinnor smaka på de nya lagarna med.

Vilka nya lagar ?
Är det in
Citera
2024-12-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vilka nya lagar ?
Är det in

Japp troligtvis, det brukar dock vara kvinnor som beter sig så, dock bra på ett sätt att det sker även vid omvända roller så feministerna kanske inser det horribla i lagen
Citera
2024-12-24, 14:22
Medlem
Kozooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det gör skillnad gällande bevisning för hur berusad han var.
Varför skall jag skämmas?
Det är inte jag som söp honom under bordet och hade sex med honom.

Återigen så tar du hennes utsaga efter att hon blivit misstänkt som sanning. Tror du alltid på förövaren eller är det bara att hon är kvinna som gör att du tycker hon är trovärdig där?

Vilken skillnad gör det om dom gick med honom eller till honom i scenariot? Vad babblar du om? Är han mer berusad för att dom promenerade med varandra?

Hon påstod att han erbjudit hon öl i konversationen dagen efter, hon var inte misstänkt för ett skit vid den tiden. Hur fan är du så dum i huvudet efter 90 000 inlägg och en livstids aktivitet på forumet? Tror på konversationen dagen efter då det inte existerar en brottsmisstanke, karln somnar under sex som han ville ha för stunden. Det faktum att han inte minns något innebär inte att han var medvetslös.
Citera
2024-12-24, 14:31
Medlem
Kozooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubisi
Det har jag inte sagt. Men jag har mer på nacken än vad alla machos i denna tråd tror sig veta ( som inte vet nånting ). Jag är inte här för att röra upp i grytan, jag är här för att 34åringen har fått den mesta skiten (när ingen vet vem denna GM egentligen är).

Fullvuxen karl som ringer sin morsa för att grina om fyllesex han har ågren över, en sån fruktansvärt pinsam individ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in