Citat:
Ursprungligen postat av
larsjohansson
Det är den svenska lagen det är fel på.
Det sk. brottsoffret vet inte ens vad som har hänt hur kan han då veta att han inte deltog frivilligt.
Grattis till föräldrarna som har uppfostrat en sådan 34-årig sillmjölke som börjar gråta när han får lite fitta.
Det var min tanke också, men om man läser FUP så får man en ganska tydlig bild av att han var helt redlös och inte ville ha med GM att göra. Sen varför en 34-årig man då tar emot drinkar av densamma och sups redlös, det kan man ifrågasätta.
Man kan dessutom undra om flera av vittnena egentligen har en fientlig inställning till GM redan från innan händelsen. Ett av vittnena beskriver henne som ökänd för att vara ofräsch.
Men det viktigaste här är nog att endast GM vet vad som egentligen skett. Kan man dömas för "jag vet inte men vi låg tydligen litegran"?
Som vanligt är det ett lotteri i våldtäktsmål. Det beror helt på vilken domare och vilka nämndemän man får.
Dessutom så är det slående hur ofta folk hamnar i trubbel för att de har telefonkontakt med BO. Speciellt chattar och SMS är problem, men jag vet även fall där BO ringt upp GM och spelat in samtalet när han ber om ursäkt för att ha betett sig illa. Sen döms de på den bevisningen.
Bättre i dagens samhälle att aldrig be om ursäkt, för man vet inte vad som kan leda till 3 år i buren.
Skjut, gräv, tig.