• 1
  • 2
2024-12-22, 21:30
Medlem
yournotlikemes avatar
Har ganska nyligen upptäckt denna extremt innovativa och prisvärda programvara som jag först trodde var alldeles för bra för att vara sant MEN för en vecka sedan satt jag och kollade priser på en speldator inkl. skärm osv och ska du ha en stabil rigg om du vill börja gejma igen (ja det ska du, man ska inte half-ass(a) någonting) så får du punga ut en substantiell summa, vilket jag var nära på att göra och såg tom. fram emot då jag nu enbart har en "enkel" men ändå påkostad laptop. Dvs inget man direkt, trots en kraftig i5:a med 8GB RAM kan gejma nya spel på, integrerat grafikkort dessutom.

TILL SAKEN: Jag sökte på detta nu här på FB och förväntade mig MINST en fet tråd med några tusen inlägg men såg att det har knappt öht. pratats om här? Hur du med i stort sett vilken dator som helst sålänge du har bra internet kan spela Stalker 2 med 1080p med över 200 fps med ALLA settings på EPIC.

Detta är fucking framtiden. För 239 riksdaler i månaden kan jag nu spela allt ifrån Ready Or Not. DayZ, Arma 3, Stalker 2, Resident Evil 7, COD 6!, ALLA Battlefield spel, Hell Let Loose, Cyberpunk alltså listan slutar inte. Slutsatsen är att idag 2024 behöver du inte ens ha en gamingdator för att spela varenda spel därute med tom över 1080p och samtliga settings på high. Jag har suttit och testat spel nu i en vecka och är LÅNGT ifrån klar med detta då det ingår över 1000 spel.

Varför är det inte och har varit sen detta kom ut en fet jävla diskussion kring detta? Jag behöver nu varken köpa ny dator, inte heller en gaming-konsol då crossplay funkar hur bra som helst. Sitter just nu och spelar Hell Let Loose med SKRÄMMANDE bra grafik och ping på ~23.
Citera
2024-12-22, 23:19
Medlem
Bajskottens avatar
Det är ju bra om man har en fäbless för segare spel som inte kräver millisekundersprecision. Körde en del på xbox variant, hade även stadia ett tag.

Sjukt imponerande hur bra dom lyckats! Men jävlar va dyrt det var för nvidias (om man bara ser till kostnad), jag hade det från start och då fick man erbjudande om en jävligt låg summa om man fortsatte vara medlem/kund.
Citera
2024-12-22, 23:48
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Det är ju bra om man har en fäbless för segare spel som inte kräver millisekundersprecision. Körde en del på xbox variant, hade även stadia ett tag.

Sjukt imponerande hur bra dom lyckats! Men jävlar va dyrt det var för nvidias (om man bara ser till kostnad), jag hade det från start och då fick man erbjudande om en jävligt låg summa om man fortsatte vara medlem/kund.

Jasså? Ja allt är ju relativt. Jag betalar mer än gärna dem 239:- i månaden för alla spelen plus en sådan "rig" du typ hyr via internet. Fattar fortfarande inte heller hur dem lyckats.
Citera
2024-12-23, 04:58
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Jasså? Ja allt är ju relativt. Jag betalar mer än gärna dem 239:- i månaden för alla spelen plus en sådan "rig" du typ hyr via internet. Fattar fortfarande inte heller hur dem lyckats.

Det är bara riggen du hyr. Du måste äga spelen innan du kan spela det
Citera
2024-12-23, 06:33
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Hur laggig är det? Är skulle det gå att köra fps i multiplayer?
Citera
2024-12-23, 06:53
Medlem
Tack för tipset. Verkar otroligt smart och definitivt prisvärt. Läst både på Wikipedia och deras hemsida och kommer själv slå till o prova detta i mellandagarna.

Jag är inte någon som prompt måste ha bäst grafik men jag lockas av att kunna pröva många olika spel för det priset per månad helt ärligt. Som ett Netflix fast för spel. Ska bli kul 🤩
Citera
2024-12-23, 07:20
Medlem
Inget nytt.
Google Stadia la ner för ett år sedan.
Intresset ska tydligen ha varit för dåligt.
Får se om detta går bättre?
Antagligen har du inte hör om det för att efterfrågan är låg.
Citera
2024-12-23, 08:31
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Tack för tipset. Verkar otroligt smart och definitivt prisvärt. Läst både på Wikipedia och deras hemsida och kommer själv slå till o prova detta i mellandagarna.

Jag är inte någon som prompt måste ha bäst grafik men jag lockas av att kunna pröva många olika spel för det priset per månad helt ärligt. Som ett Netflix fast för spel. Ska bli kul 🤩

Som tidigare skrivit, du måste äga spelet på din dator för att kunna köra det via Geforce NOW.
Citera
2024-12-23, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Som tidigare skrivit, du måste äga spelet på din dator för att kunna köra det via Geforce NOW.

Ja det har du såklart rätt i. Då föll den tanken jag hade. Har ju steamkonto men äger ju bara spel jag redan kan spela på min bef burk.

Tack för att du uppmärksammade det för mig.
Citera
2024-12-23, 12:53
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Ja det har du såklart rätt i. Då föll den tanken jag hade. Har ju steamkonto men äger ju bara spel jag redan kan spela på min bef burk.

Tack för att du uppmärksammade det för mig.

Du får prenumerera på Xbox PC, EA Play, Ubisoft+ eller dyl i kombination med Geforce Now om du vill göra sådant.
Xbox PC är precis som Netflix för spel.
Citera
2024-12-23, 14:05
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Hur laggig är det? Är skulle det gå att köra fps i multiplayer?

Har använt detta i flera år. Det funkar helt ok även för fps. Man får vänta lite innan det startar om man inte betalar för det, men annars funkar det bra. Det kändes nästan lite overkligt första gången man körde igång ett top tier FPS på en dator som inte ens hade ett grafikkort.
Handlar det om att tävla i fps där alla är sådär supersnabba vet jag inte. Alltså med en bra uppkoppling kanske det går också. Det är inte mycket lagg.
Enda minuset jag ser med tjänsten är att det aldrig finns support för precis de spel jag vill spela.
Äldre titlar osv.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2024-12-23 kl. 14:07.
Citera
2024-12-23, 14:07
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Har använt detta i flera år. Det funkar helt ok även för fps. Man får vänta lite innan det startar om man inte betalar för det, men annars funkar det bra. Det kändes nästan lite overkligt första gången man körde igång ett top tier FPS på en dator som inte ens hade ett grafikkort.
Hur menar du? Finns det en gratis version?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in