2024-12-23, 09:29
Medlem
S Big Mama och Trusty r ett par sedan lngt tillbaks? Det frvnade mig. Var de det redan under tiden de var med i sekten?

Jag har tnkt mycket p Vartman. Han r en extremt viljestark person. Han har en id och fantasi om hur han vill ha det och mnniskor lyder blint minsta vink. r det hans fel? Det r ju ocks mnga som lmnat och sagt nej tack. De som stannat har inte gjort det
Citera
2024-12-23, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
S Big Mama och Trusty r ett par sedan lngt tillbaks? Det frvnade mig. Var de det redan under tiden de var med i sekten?

Jag har tnkt mycket p Vartman. Han r en extremt viljestark person. Han har en id och fantasi om hur han vill ha det och mnniskor lyder blint minsta vink. r det hans fel? Det r ju ocks mnga som lmnat och sagt nej tack. De som stannat har inte gjort det

Jag tnker samma sak. Tror inte han drevs av illvilja heller utan att han trodde p det han gjorde/gr. Mycket frklarades ju i tredje avsnittet. Nr man fick hra om hans bakgrund.
Citera
2024-12-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Alexander Bard slog mig ocks som en genuin Vartman personlighet
Han lskar ocks analpenetrering s ofta han kan
Ja Bard har ven jobbat som prostituerad och det finns ett klipp p nr han sger att pedofili inte r s farligt
Citera
2024-12-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Jag tnker samma sak. Tror inte han drevs av illvilja heller utan att han trodde p det han gjorde/gr. Mycket frklarades ju i tredje avsnittet. Nr man fick hra om hans bakgrund.

Ja, det knns som att han ftt trycka tillbaka en del av den han r pga katolska kyrkan. Det delar han nog med mnga som vxt upp med den. Sorgligt. Sedan rrs det liksom ihop med hans andliga skande. Men han hade ju utan problem kunnat vara trans eller bi eller vad han nu r nd. Nu var liksom tantra enda sttet fr honom att slppa ut detta (antagligen omedvetet). Och fr att det ska knnas legitimt fr honom mste det glla alla andra ocks p ngot stt. Vilka kanske inte alls har det behovet.

Sorgligt p ngot stt att han inte har ngon kontakt med sitt barn och exfru. Men det kanske r lika bra, vem vet. Men man ser ju p honom att han inte mr bra. Kan tnka mig att ett stndigt bruk av droger (marijuana) brutit ner honom. Han r liksom sdr loj och sl som personer som rker p brukar vara. Ltt att se skillnaden om man tittar p hur han ser ut och hans blick frn filmer d han var yngre. r ganska hundra p att han inte r hg dr men han r konstant hg i alla inslag frn nutid eller nra nutid. Helt klart ett missbruk.
Citera
2024-12-23, 13:58
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ja det r verkligen sjukt och tragiskt hur lttmanipulerade mnniskor r och att de trott att detta skulle vara nt andligt.

Man blandar ihop andlighet med ego och spnningsskande. Andlighet r ngot helt annat och det kan man aldrig kpa. Det r ingen hemlig lra utan tillgnglig fr alla nr man frstr det.

Ja hur lttledda r man inte nr man sker bekrftelse frn en ledare. En guru som talar om fr en vilken sexuell lggning man har... Jsses.
Citera
2024-12-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Mste se avsnitt tv, men vilka rtal handlar det om, d Big Mama och Ulf Adelsohns son var aktiva?

I artikeln som nn lade upp framgr att hon var med i TNT mellan ren 2011 och 2016.
Citera
2024-12-24, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
"En extrem tantraskola p ngsbackafestivalen i Vrmland propagerade fr att man skulle utforska sina grnser. Vi trffar ngra av dem om gick med och kom att hamna hgt upp i hierarkin i det som skulle komma att bli Europas strsta tantraskola."

https://www.svtplay.se/video/jABaxEX...fuck/avsnitt-1

Ny dokumentr p SVT..

Tankar?
Man blir ju inte s imponerad av den sk intellektuella medelklassen.
Citera
2024-12-24, 09:47
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Ulf Adelsons son var fr mig det stora portrttet i den hr dokumentren. En helt igenom knslig och frnvarande person som lter omvrlden styra varenda steg han tar. Jag tror nstan han fddes s. Efter avhoppet frn TNT lser han sitt predikament med att raskt leta upp en ny guru! Det r obegripligt att familjen valde att framtrda i det hr sammanhanget, men jag antar att de inte frstr hur illa det ser ut. Srskilt Lena Adelson Liljerot som framstr som den enda tnkande personen i den familjen frbryllar. Ulf Adelson sjlv har alltid slagit mig som en glidare, men det hr var en ny niv av kraftlshet.
Samma fr mig. Jag har lyssnat p hans bok efter detta och funderar fortfarande ver mnniskodet Erik Adelsohn.

Han har lst till civilingenjr vid Lunds universitet. Jobbat hrt i flera r och gjort karrir. Drabbades av en depression dr han verkar ha upplevt en meningslshet med livet som han inte kunde komma runt. Han sker fortfarande.

Eriks tankar och resonemang (ffa i boken) r grunda och generella. Han kommer inte vidare frn tonrspojkens upplevelser av och reflektioner runt sex.

Han beskriver hur han gick i psykoterapi tv gnger i veckan under ett par(?) r. Obegripligt att han inte jobbat igenom relationen till frldrarna och uppvxten dr.

Ulf och Lena skulle ha passat sig fr att medverka i dokumentren. Det r tydligt att de inte lyckats ge sonen krlek, vrme och nrvaro under uppvxten. Eriks sjlvknsla r i princip obefintlig.

Det beskrivs att Lena har fr vana att bli upprrd och reagera med storm-offs fr att sedan grta och spela offer tills familjemedlemmarna kommer och ber om urskt fr sina sikter och beteenden sim inte faller matriarken i smaken. Familjen Adelsohn Liljeroth r dysfunktionell och att Erik har haft en svr uppvxt r bara frnamnet.
Citera
2024-12-24, 09:55
Medlem
Fettsugnings avatar
Mer andlighet att sitta p en stubbe i skogen och titta in i en eld n att bli pbgad i rektum av ngon psyksjuk jvla new age- hippie
Citera
2024-12-24, 12:09
Tror ni han har skapat sekten fr att bevisa fr sig sjlv vilken aggressiv manipulatr han r? Kan f folk att avsga sig sina brudar fr att han ska ha dom och grejer med mera. Allts dr ngonstans han har totalt kontroll ver deras psyke.

Vad mnga brudar som tycker han r snygg ocks big mama verkar fortfarande vara kr i han till och med nr man ser programmet.

Vad r det fr folk som sker sig till det hr tantra och liknande? Dom verkar vara helt rubbade. Framgr inte hur mycket droger dom tar i programmet frutom lite grs r dom pverkade av svamp eller? Fr dom vibbarna. Sdana typer r helt tokiga och "ppna" fr allt.
Senast redigerad av Congelado 2024-12-24 kl. 12:13.
Citera
2024-12-24, 18:54
Medlem
Vem var d den nya gurun som Adelsohn jr besker? Gurun bermmer honom "faderligt"... Det var vl en till f.d. Vartman-lrjunge med dr ocks?

Att jagsvaga mnniskor skall bli egobefriade... Hmm...
Citera
2024-12-24, 19:36
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
I artikeln som nn lade upp framgr att hon var med i TNT mellan ren 2011 och 2016.

Och den hr intervjun la Bard ut typ 2019 https://youtu.be/MAtWSmgizIM?si=H39XmfS4JAdmistj
(3 r efter Big Mama flytt sekten) dr Bard r riktigt imponerad av Alexas TNT-rrelse.
r Bard sjlv nyandlig sekterist?
Jag anser att han r religis extremist om han r s postiv till denna sjuka sex-sekt.
Alexas sekt r en blandning av sex-sekten "Familjen" ihop med Scientologerna.
Man fr ven vibes av den rituella swingers-knull-sekten i Eyes Wide Shut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in