Citat:
Ursprungligen postat av
top_secret
Ulf Adelsons son var fr mig det stora portrttet i den hr dokumentren. En helt igenom knslig och frnvarande person som lter omvrlden styra varenda steg han tar. Jag tror nstan han fddes s. Efter avhoppet frn TNT lser han sitt predikament med att raskt leta upp en ny guru! Det r obegripligt att familjen valde att framtrda i det hr sammanhanget, men jag antar att de inte frstr hur illa det ser ut. Srskilt Lena Adelson Liljerot som framstr som den enda tnkande personen i den familjen frbryllar. Ulf Adelson sjlv har alltid slagit mig som en glidare, men det hr var en ny niv av kraftlshet.
Samma fr mig. Jag har lyssnat p hans bok efter detta och funderar fortfarande ver mnniskodet Erik Adelsohn.
Han har lst till civilingenjr vid Lunds universitet. Jobbat hrt i flera r och gjort karrir. Drabbades av en depression dr han verkar ha upplevt en meningslshet med livet som han inte kunde komma runt. Han sker fortfarande.
Eriks tankar och resonemang (ffa i boken) r grunda och generella. Han kommer inte vidare frn tonrspojkens upplevelser av och reflektioner runt sex.
Han beskriver hur han gick i psykoterapi tv gnger i veckan under ett par(?) r. Obegripligt att han inte jobbat igenom relationen till frldrarna och uppvxten dr.
Ulf och Lena skulle ha passat sig fr att medverka i dokumentren. Det r tydligt att de inte lyckats ge sonen krlek, vrme och nrvaro under uppvxten. Eriks sjlvknsla r i princip obefintlig.
Det beskrivs att Lena har fr vana att bli upprrd och reagera med storm-offs fr att sedan grta och spela offer tills familjemedlemmarna kommer och ber om urskt fr sina sikter och beteenden sim inte faller matriarken i smaken. Familjen Adelsohn Liljeroth r dysfunktionell och att Erik har haft en svr uppvxt r bara frnamnet.