2024-12-22, 12:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Så vi kraschade ner till 92k men nu 97k. Det känns ganska stabilt ändå? Det enda som stör mig är att jag satt på säljknappen vid 106k. Det hade ju vart fint att sälja vid 106 och gå in vid 96. Men det är väl bara dumt att börja tänka så, stor risk att det misslyckas nästa gång.

Vi fortsätter blicka framåt. Om Trump kommer med ett tidigt besked om bitcoin då tror jag att vi ser en accelererande bull run upp till 150-200k i Q1 2025.

God Jul 🎅

Du får trösta dig med alla gånger du ”suttit på säljknappen” men inte sålt vid fortsatt uppgång. 🥳

Som vanligt: Bättre att DCA:a i dippar än att försöka sälja toppar.
Citera
2024-12-22, 13:35
Medlem
hazenectars avatar
Jaha, vad tror vi om veckostängningen?
Citera
2024-12-22, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Jaha, vad tror vi om veckostängningen?

jag tror den pressas ner ett stycke till under kvällen,. stänger på 92000.

Då är det öppet för attack mot 90 (och därmed också 85 och 80), under veckan.

Kom ihåg att många vill rensa upp i portföljerna inför årsslutet, och många som varit med sedan 55, 65, 75 vill sälja med vinst.

Vi kan räddas av positiva nyheter. Men de flesta har redan kommit. Detta blir nog en dyster vecka.
Citera
2024-12-22, 21:42
Medlem
Röd vecka att vänta, till skillnad från förra julen som var ett rally. Perfekt läge för dipp och och sedan förbereda sig på uppgång i januari. Kika på ettårsgrafen. Där ser vi tydligare att vi startat en nödvändig korrektion för att som sagt dra mot en rejäl bull run q1.
Citera
2024-12-23, 00:12
Medlem
Leastons avatar
Lär inte ske mycket åt ena eller andra hållet när alla stora aktörer fokuserar på jul framför jobb de kommande 1-2 veckorna.
Drar den nu åt ena eller andra hållet så kommer den säkerligen återhämta sig tills det drar igång igen efter nyår.
Citera
2024-12-23, 07:34
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Lär inte ske mycket åt ena eller andra hållet när alla stora aktörer fokuserar på jul framför jobb de kommande 1-2 veckorna.
Drar den nu åt ena eller andra hållet så kommer den säkerligen återhämta sig tills det drar igång igen efter nyår.

Det återstår att se.
Citera
2024-12-23, 19:33
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
jag tror den pressas ner ett stycke till under kvällen,. stänger på 92000.

Då är det öppet för attack mot 90 (och därmed också 85 och 80), under veckan.

Kom ihåg att många vill rensa upp i portföljerna inför årsslutet, och många som varit med sedan 55, 65, 75 vill sälja med vinst.

Vi kan räddas av positiva nyheter. Men de flesta har redan kommit. Detta blir nog en dyster vecka.
Vad menar du med stänger på?
Citera
2024-12-23, 20:31
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Vad menar du med stänger på?
Bitcoin "stänger" kl 01-02 (beroende på sommar/vintertid) svensk tid. Men det går såklart att handla 24/7 så egentligen stänger ju aldrig Bitcoin de facto men det behövs ju en tid att räkna ifrån av flera anledningar.

Jag önskar jag hade mer att investera vid denna dipp. Jag ser ingenting som pekar på en björnmarknad på väldigt länge. Det kan såklart gå lägre men vi är ändå rätt tidigt i en tjurmarknad så jag skulle känna mig korkad om jag sålde nu efter ha hållt genom en hel björnmarknad och jag inte ser att det skulle komma en ny på länge.
Citera
2024-12-23, 20:36
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Bitcoin "stänger" kl 01-02 (beroende på sommar/vintertid) svensk tid. Men det går såklart att handla 24/7 så egentligen stänger ju aldrig Bitcoin de facto men det behövs ju en tid att räkna ifrån av flera anledningar.

Jag önskar jag hade mer att investera vid denna dipp. Jag ser ingenting som pekar på en björnmarknad på väldigt länge. Det kan såklart gå lägre men vi är ändå rätt tidigt i en tjurmarknad så jag skulle känna mig korkad om jag sålde nu efter ha hållt genom en hel björnmarknad och jag inte ser att det skulle komma en ny på länge.
Tack för förklaringen. Tycker mig noterat att det brukar hända grejer typ 03-04.
Citera
2024-12-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Läste denna artikel för en tid sedan. Kan vara intressant rörande den mer kortsiktiga riktningen på Bitcoin:

https://www.cointribune.com/en/crypto-market-braces-for-critical-december-27-bitcoin-options-expiry/
Citera
2024-12-24, 19:08
Medlem
Har julrallyt börjat och forsätter i mellandagarna? 🎅🏼
Citera
2024-12-24, 20:29
Medlem
Har någon ändrat sin price prediction?

Jag säger 200k är realistiskt just nu med tanke på att trump blev vald och är kryptovänlig.

Om det verkligen går banans så tror jag 250k-300k kan nås nästa höst eller under 2026.
Som ett scenario från 2020-2021 med en dubbeltopp fast där andra toppen är högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in