Citat:
Önsketänkande verkar vara din just din grej. För det är precis det du ägnar dig åt.Hur som helst. Med tiden så kommer ni fatta att jag hade rätt.
Verkligheten bryr sig inte om önsketänkande.
Om 10 år när Ryssland sitter där med en rejäl bit av Ukraina så kommer ni fatta att Ryssland vann kriget.
Återigen. Jag önskar att det inte vore på detta viset. Men önsketänkande har aldrig varit min grej.
Väst har möjlighet att undvika att det blir så.
Men väst lider av kronisk feghet och idioti, så de kommer låta Ryssland vinna.
Men har liiite hopp om att Trump ska våga göra det som andra inte vågade göra. Nämligen öka det militära stödet.
Men han kan lika gärna stoppa det också. Vem vet. Antingen kommer han stoppa det eller öka det. Har svårt att tro att han skulle fortsätta med samma nivå.
Jag klarar av att vara både pro-ukraina och se den krassa verkligheten. Tydligen inte många som är tillräckligt mentalt starka för det.
Verkligheten bryr sig inte om önsketänkande.
Om 10 år när Ryssland sitter där med en rejäl bit av Ukraina så kommer ni fatta att Ryssland vann kriget.
Återigen. Jag önskar att det inte vore på detta viset. Men önsketänkande har aldrig varit min grej.
Väst har möjlighet att undvika att det blir så.
Men väst lider av kronisk feghet och idioti, så de kommer låta Ryssland vinna.
Men har liiite hopp om att Trump ska våga göra det som andra inte vågade göra. Nämligen öka det militära stödet.
Men han kan lika gärna stoppa det också. Vem vet. Antingen kommer han stoppa det eller öka det. Har svårt att tro att han skulle fortsätta med samma nivå.
Jag klarar av att vara både pro-ukraina och se den krassa verkligheten. Tydligen inte många som är tillräckligt mentalt starka för det.
För vi behöver inte ägna oss åt önsketänkande. Vi kan se fakta, vi kan se verkligheten, vi kan läsa av data. vad som händer om en vecka vet vi inte men vi vet vad som hände för en vecka sen. Det innebär att dina fantasier får ett favit relativt snabbt.
Jag fick svar på ett inlägg jag gjorde för sex år sen, tidigare idag. Du kommer kanske få svar på detta inlägg om tio år. Och då har vi facit. Min gissning är att du inte kommer gilla facit.
Förövrigt varför ljuger alla rysstroll om att de är neutrala eller hoppas ukraina vinner samtidigt som de öser på med rysk propaganda? Kör man rysk propaganda så innebär det ju att man konsumerar och tror på den. Ingen människa på jorden som backar Ukraina skulle ta till sig rysk propaganda på det sättet.