Citat:
Jag har inte hört Putin säga något liknande. Antalet döda och skadade i både Ryssland och Ukraian är statshemligheter. Vad det gäller ukrainska förluster så har ryssarna enligt mig högre trovärdighet. Du får gärna visa bevis på den kommentaren från Putin, video och tidangivelse på när (han kan ha långa tal). Det är enkelt att själv syfta genom att veta att Ryssland har 5-10 gånger mer vapen och ammunition och man har många fler missiler, den stora delen död kommer från granater och drönare, kyrkogårdarna i Ukraina är propfulla och växer, Kievregimen har ont om soldater och måste ständigt mobilisera, snart från 18 år, sen kan man avläsa hur många fler som blivit svårt handikapade de senaste 3 åren.5000 döda ryska avskum och 20000 totala förluster i månaden enligt massmördaren Putin.
Bra att du erkänner att siffrorna är låga.
Du har ju gastat om att Ukraina lider 5 eller 7 gånger så höga förluster. Det betyder 140000 i förluster i månaden för ukraina. Med andra ord erkänner du att ryska horden är ursvag och en clownarmé utan dess like som inte klarar att besegra ett försvar som redan förlorat allt manskap. Det finns inga ukrainska soldater kvar enligt dina beräkningar. Vad är ryska horden för clowner? Behöver dom blöjor och barnvagnar för att avancera över de "kollapsade" ukrainska försvarslinjerna?
Bra att du erkänner att siffrorna är låga.
Du har ju gastat om att Ukraina lider 5 eller 7 gånger så höga förluster. Det betyder 140000 i förluster i månaden för ukraina. Med andra ord erkänner du att ryska horden är ursvag och en clownarmé utan dess like som inte klarar att besegra ett försvar som redan förlorat allt manskap. Det finns inga ukrainska soldater kvar enligt dina beräkningar. Vad är ryska horden för clowner? Behöver dom blöjor och barnvagnar för att avancera över de "kollapsade" ukrainska försvarslinjerna?
Jag uppskattar Rysslands förluster till 100 000 döda och 300 000 skadade, för Ukraina multiplicera med minst 5. Varken du eller jag har exakta siffror men Ryssland har mycket mer vapen av olika slag och det ger effekt.
Det är nog du som behöver blöja och barnvagn.
).