Jag lyssnade på Dan Josefsson som medverkar i senaste avsnittet av podden Bildningskomplexet
https://poddtoppen.se/podcast/1494535659/bildningskomplexet där han pratar om att det måste till nya omständigheter för att en resningsansökan ska gå igenom och att dokumentärgänget har hittat en del nya saker (vittnesmål som inte håller ihop bl.a).
Jag hittade ett litet fel i avsnitt 4 när det gäller tunnelbanepolisen Marie Rådén som påstod att hon hade sett Teet med Cathrine på tunnelbanan (vilket var Teet och hans flickvän) och att hon hade sett säckarna vid parkeringsplatsen på Talludden och känt lukten. I förhör säger förhörsledaren "Du hade sett Cathrine på försommaren?" och Rådén svarar: "Ja bara några dagar innan".
Dan Josefsson säger att det inte kan stämma att Marie har sett Cathrine några dagar innan säckarna hittas eftersom C hade varit död i flera veckor.
Jag tror att Josefsson missuppfattar vad som sägs. Förhörsledaren säger
på försommaren vilket innebär maj/juni. Rådéns jakande svar om bara några dagar innan måste ju syfta på
några dagar innan Cathrine försvann.
Hoppas att DJ med kollegor inte lyfter fram den delen av vittnesmålet som en ny omständighet.