2024-12-22, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är så sjukt så klockorna stannar.
Man kan hänga ut de oskyldiga läkarna som styckmördare utan att tveka men att BO kände en man på Eugeniavägen, det får allmänheten reda på efter 30 år. Välkommen till Styckmordet.

CDC verkar ha haft kontakter över halva stan. Inget märkvärdigt alls om hon kände någon i det gamla industriområdet än märkligare är det att GM ( gärningsman/män) vill förlägga delar av händelseförloppet till Eugeniavägen där de sista kvarlevorna återfanns. Frågan är kanske snarare hur GM visste att CDC hade kontakter där?
Citera
2024-12-22, 20:25
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taifun1117
CDC verkar ha haft kontakter över halva stan. Inget märkvärdigt alls om hon kände någon i det gamla industriområdet än märkligare är det att GM ( gärningsman/män) vill förlägga delar av händelseförloppet till Eugeniavägen där de sista kvarlevorna återfanns. Frågan är kanske snarare hur GM visste att CDC hade kontakter där?

Vad jag själv alltid misstänkt. Förövaren visste vilket klientel Catrine, åtminstone stundtals, hängde med.
Därav utplaceringarna på just dessa platser. Allt för att ta bort misstankar från sig själva.
Citera
2024-12-22, 20:27
Medlem
Citat:

CdC hade kontakter över halva/hela stan. GM valde inte var efter var hon hade kontakter. Om CdC hade kontakter i halva/hela stan så hade hon hittats i närheten av någon av sina kontakter varsomhelst.
Citera
2024-12-22, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
Existerar byggnaderna i Ösmo fortfarande?
Någon som har adressen?

Rimligtvis står byggnaderna kvar, vi pratar 1984 här och adressen bör finnas i FUP då man gjort en husrannsakan.
Sen hur de tre byggnaderna förhåller sig till varandra är oklart men det ska nog inte vara så svårt att lista ut även om det finns vittnesuppgifter om att man tog bil från den ena till den andra när det var dags att sova.
Citera
2024-12-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det vore intressant om någon anhängare av teorin att läkarna mördade och styckade da Costa skulle våga möta Dan Josefsson i en debatt. Min gissning är att någon sådan inte går att finna. Sven Å Christianson hade i ett svagt ögonblick lovat debattera med Josefsson i samband med Kevinfallet men backade ur.
Pajasen Borgnäs har bett om en debatt. Jag hoppas Josefsson avstår. Brottas man med en gris händer två saker. Man blir smutsig och grisen har roligt.
Citera
2024-12-22, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
CdC hade kontakter över halva/hela stan. GM valde inte var efter var hon hade kontakter. Om CdC hade kontakter i halva/hela stan så hade hon hittats i närheten av någon av sina kontakter varsomhelst.

Njae, GM tänkte nog lite längre än vart näsan räcker. Vi talar om en handlingskraftig person med god ekonomi, tillgång till lokal för att stycka och bevara ostört, tillgång till bil, tillgång till verktyg, detta är en individ som är detaljerad, utstuderad, noggrann och metodisk i sitt modus operandi.
Vi talar om en sociopat, inte någon samlare som vill ha sitt offer inom räckhåll.
Citera
2024-12-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja den var bra. Som jag tolkar det verkar det som Dan Josefsson inte är helt övertygad om att det blir en ny resning. Det krävs nya omständigheter och man har ju redan betat av någon eller några som i sig borde räckt. Han menar att det handlar om att väcka opinion, kanske krävs det att läkarna medverkar i "Carina Bergfeldt" eller liknande. Det sista är min egen tanke, är väl ingen större anhängare av just det programmet men ibland är det bra beroende på gästerna. Med Teet & Thomas & Dan skulle det bli ett höjdarprogram.
Ett alternativ kunde vara om socialstyrelsen drog tillbaka sina anklagelser och lämnade tillbaka legitimationerna. Därefter kräva en kommission och skadestånd ex gratia.
Citera
2024-12-22, 20:47
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Njae, GM tänkte nog lite längre än vart näsan räcker. Vi talar om en handlingskraftig person med god ekonomi, tillgång till lokal för att stycka och bevara ostört, tillgång till bil, tillgång till verktyg, detta är en individ som är detaljerad, utstuderad, noggrann och metodisk i sitt modus operandi.
Vi talar om en sociopat, inte någon samlare som vill ha sitt offer inom räckhåll.
Snarare psykopat, typ Ted Bundy.
Borde väl gjorts en Rätts-psykologisk undersökning av en potentiell gärningsman!
Citera
2024-12-22, 20:54
Medlem
Citat:

Tror det var hemma hos GM och därför transportera bort, vart som helst.
Citera
2024-12-22, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tror det var hemma hos GM och därför transportera bort, vart som helst.

Med tanke på hur kvarlevorna hanterats, sorterats och paketerats så tror jag nog att GM även hade en plan över var materialet skulle lastas av.
Varför finns varken delar av buken, underlivet, livmoder, ett bröst och vissa inälvor i soppåsarna tror du?
Varför inte bara dumpa huvudet med resten av kroppen om det endast handlar om att göra sig av med kvarlevorna på en random plats?

Här håller jag helt och hållet med rättsöverläkare (professor?) JR- detta är inte en transportstyckning.
Senast redigerad av Taifun1117 2024-12-22 kl. 21:10.
Citera
2024-12-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Som uppvuxen på 80-talet kan jag bara instämma. Pingstvännen Öholm var knappast neutral och fick barn att läsa upp dikter mot sataniska rockgrupper 😄 Det är från den miljön Allgéns fru kommer.
Men Allgens fru,s vittnesmål är den tändande gnistan- man kan undra hur hon tänkte o tänker-idag,
undrar mycket över henne vad det blev av henne o hur dottern hanterats
o hanterar denna historia om sin pappa..
Citera
2024-12-22, 21:17
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Med tanke på hur kvarlevorna hanterats, sorterats och paketerats så tror jag nog att GM även hade en plan över var materialet skulle lastas av.
Varför finns varken delar av buken, underlivet, livmoder, ett bröst och vissa inälvor i soppåsarna tror du?
Varför inte bara dumpa huvudet med resten av kroppen om det endast handlar om att göra sig av med kvarlevorna på en random plats?

Här håller jag helt och hållet med rättsöverläkare (professor?) JR- detta är inte en transportstyckning.

Heller aldrig trott det är en ren Transportstyckning.
Kanske blev det en andra vända till Gislaved eller Ösmo. Snabbt ner och sedan upp till Solna för att
vara på en helt annan plats än STHLM/Solna den 12 Juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in