2024-12-22, 18:55
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Då kanske jag ska ta upplysa min gode herre om att det faktiskt var politikerna i Stockholm som valde att placera arga jäkla skiten just i Skåne och framför allt allting skulle hamna i Landskrona och efter den staden var förstörd så satte ni resten av invandrarna i Malmö.

Det är just precis lite grann därför som vi skåningar just nu idag njuter när vi läser om alla bomber och skjutningar som ni också får i Stockholm. Så ni får smaka på lite egen medicin.

Men du verkar som sagt ganska ung åt det känner till historia så ganska så bra så. Därför förlåter jag dig för din ungdomlighet och dumhet.
Det var alltså NI som förstörde Skåne med eran invandingspolitik. Skåne har alltid varit emot invandringen.

Jag är kvinna och inte ett dugg historielös. Skånes pärla är Staffanstorp där oviljan att ta emot invandrare gjort dem kända, till skillnad från övriga skåne där politikerna på sin höjd skruvat lite besvärat på sig. Malmöpolitikerna från S och M har många handskakningar med islamisterna på sitt samvete. Hörby klingar bekant också.

Du vet, det finns kommuner i Sverige där det protesterats vilt mot flyktingmottagning men dessa orter verkar särskilt sällsynta i Skåne. På vissa orter har invånarna själva tagit tag i saken genom att bokstavligt talat utsätta flyktingförläggningar för attentat. Under 90-talet var det i princip omöjligt att placera flyktingar i Dalarna, som exempel. Dalmasarna visar vägen, igen, apropå historisk kontext.
Citera
2024-12-22, 18:58
Avstängd
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag är kvinna och inte ett dugg historielös. Skånes pärla är Staffanstorp där oviljan att ta emot invandrare gjort dem kända, till skillnad från övriga skåne där politikerna på sin höjd skruvat lite besvärat på sig. Malmöpolitikerna från S och M har många handskakningar med islamisterna på sitt samvete. Hörby klingar bekant också.

Du vet, det finns kommuner i Sverige där det protesterats vilt mot flyktingmottagning men dessa orter verkar särskilt sällsynta i Skåne. På vissa orter har invånarna själva tagit tag i saken genom att bokstavligt talat utsätta flyktingförläggningar för attentat. Under 90-talet var det i princip omöjligt att placera flyktingar i Dalarna, som exempel. Dalmasarna visar vägen, igen, apropå historisk kontext.

Ja, du kanske är kvinna, men du är absolut historielös. För att nej, det var inte Staffanstorp. Det handlade om Sjöbo som alltid har protesterat mot invandrarna och det är även där som i en och bert startade sitt parti. Så du får nog läsa på lite till innan du börjar skriva för mycket.

Vad var det för någonting som hände i Hörby menar du? Enda tragiska där är ju mordet på Helen. Men det var icke en neger utan en helt vanlig svensk transvestit vid namn Ulf.

Jo du har en hel del att läsa på om Skånes historia. Vart fick du Staffanstorp ifrån?
Man eldade flyktingförläggningar ganska så bra även här på 80- och 90-talet. Tex var det x antal incidenter i Tyringe.
Citera
2024-12-22, 19:07
Medlem
Danmark har inget i naturväg, inga skogar, inga berg, inga sjöar.
Skåne är som Danmark. Ett platt landskap med massa åkrar.
Sverige börjar där skåne slutar.
Därför är skåningen grinig..
(Skogarna i norra skåne tillhör smålands djupa skog).

Allvarligt talat snacket om att skåningar skulle vara mer rebelliska än övriga sverige köper jag inte. Jag är övertygad om att skåne har lika många mjäkiga 'slå regelboken i huvet på andra, skriva anonyma lappar, man ska minsann arbeta och göra rätt för sig' personer som övriga sverige.
Citera
2024-12-22, 19:07
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ja, du kanske är kvinna, men du är absolut historielös. För att nej, det var inte Staffanstorp. Det handlade om Sjöbo som alltid har protesterat mot invandrarna och det är även där som i en och bert startade sitt parti. Så du får nog läsa på lite till innan du börjar skriva för mycket.

Vad var det för någonting som hände i Hörby menar du? Enda tragiska där är ju mordet på Helen. Men det var icke en neger utan en helt vanlig svensk transvestit vid namn Ulf.

Jo du har en hel del att läsa på om Skånes historia. Vart fick du Staffanstorp ifrån?
Man eldade flyktingförläggningar ganska så bra även här på 80- och 90-talet. Tex var det x antal incidenter i Tyringe.

"Rasse-Sjöbo" är värt att nämna också men det jag syftar på som satt Staffanstorp på kartan - vilket är märkligt att du inte har koll på det - är den politiska oviljan att ta emot kvotflyktingar vilket är ett kraftfullt politiskt ställningstagande.

Hörby: nästan samtliga av Hörbys anvisade flyktingar lämnade orten pga att det var litet och otrevligt.
Citera
2024-12-22, 19:14
Avstängd
Dirtydwarfs avatar
Citat:
"Rasse-Sjöbo" är värt att nämna också men det jag syftar på som satt Staffanstorp på kartan - vilket är märkligt att du inte har koll på det - är den politiska oviljan att ta emot kvotflyktingar vilket är ett kraftfullt politiskt ställningstagande.

Hörby: nästan samtliga av Hörbys anvisade flyktingar lämnade orten pga att det var litet och otrevligt.

Nej, det är fortfarande inte. Staffanstorp och jag tror att du är inne och försöker tänka på Vellinge. Det är väl Skånes mest välmående kommun och de har gjort precis allt de kunde och kan för att förhindra invandring. Kommunen köper upp alla fallfärdiga hus och river dem så att de inte ska kunna göras om till. Boende för socialen eller immigrationsverket. Kanske var det du tänkte på? Vellinge alltså.

Jag är ytterst medveten om att. Staffanstorp också är väldigt antingen invandrare. Som faktiskt de flesta orterna är. Om man då inte räknar med Lund. Där det fiiiinare folket kommer från. (oftast 08.or). Det är aningen få infödda äkta Skåningar som bor och jobbar i Lund. Vi brukar säga det är Skånes motsvarighet till Stockholm.

Flesta kommuner i Skåne har tappert kämpat emot Stockholm gällande kvotflyktingar. Men föga har hjälpt (är själv en fd kommunpolitiker från SD). Politikerna i Stockholm kör över alla ändå. Därav hatet mot just Stockholm.
Citera
2024-12-22, 19:16
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Nej, det är fortfarande inte. Staffanstorp och jag tror att du är inne och försöker tänka på Vellinge. Det är väl Skånes mest välmående kommun och de har gjort precis allt de kunde och kan för att förhindra invandring. Kommunen köper upp alla fallfärdiga hus och river dem så att de inte ska kunna göras om till. Boende för socialen eller immigrationsverket. Kanske var det du tänkte på? Vellinge alltså.

Jag är ytterst medveten om att. Staffanstorp också är väldigt antingen invandrare. Som faktiskt de flesta orterna är. Om man då inte räknar med Lund. Där det fiiiinare folket kommer från. (oftast 08.or). Det är aningen få infödda äkta Skåningar som bor och jobbar i Lund. Vi brukar säga det är Skånes motsvarighet till Stockholm.

Flesta kommuner i Skåne har tappert kämpat emot Stockholm gällande kvotflyktingar. Men föga har hjälpt (är själv en fd kommunpolitiker från SD). Politikerna i Stockholm kör över alla ändå. Därav hatet mot just Stockholm.

Jag gjorde precis det du inte orkade, googlade:
https://www.sydsvenskan.se/2023-12-0...lyktingstoppet

Jag brukar mycket sällan minnas fel.
Citera
2024-12-22, 19:19
Avstängd
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Jag gjorde precis det du inte orkade, googlade:
https://www.sydsvenskan.se/2023-12-0...lyktingstoppet

Jag brukar mycket sällan minnas fel.

Jo, men det är ju inte det som. Gjorde att Skåne blev känt, utan det är fortfarande. Som jag skrev tidigare, det är Sjöbo. Det är där nere som allting startade som var emot flyktingarna och det var de som kämpade även mot att ta bort ordet -Negerboll.

Sjöbo och deras motstånd är på allvar känt för sitt invandrarmotstånd och det var även där Ny demokrati startade. samt "sjöbo.-partiet" som än idag finns kvar vad jag minns.

Staffanstorp är inte känt i Skåne för sitt massiva motstånd till invandring för det är fortfarande Sjöbo.
Citera
2024-12-22, 19:34
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Å ändå bor du här.?

Familj och släkt gör det svårt att lämna Sverige helt, men brukar säga att bo i Sverige är som att ha första parkett på Titanic, är faktiskt fascinerande om man gillar sånt.
Senast redigerad av doncroce 2024-12-22 kl. 19:39.
Citera
2024-12-22, 19:46
Medlem
Sluta använda reddit, där är ditt första misstag. Det är en cancerös psyop av fascistiska psykotiska militanta veganer som har en destruktiv hatisk agenda. Vidriga hycklare, falska as, i synnerhet mods som styr sidan. Väldigt diskriminerande, rasistisk och exkluderande är reddit. Man lever verkligen inte som man lär, man är god utåt sett för att få pluspoäng och berika sig själv men i verkligheten är man en rutten hatisk hycklare & lögnare full av skit.

Vilken social media som helst är bättre. Reddit är enbart censur och propaganda/hjärntvätt samt massa rabiata psykotiska veganer som anser att man bör avrätta köttätare, få sprida HIV fritt, tvinga folk till giftiga vacciner, övermedicinera folk med giftiga mediciner o.s.v.
Man är rasist mot X etniciteter och hudfärger medan man låtsas vara emot rasism för att återigen berika sig själv. Man gör ingenting av godhet inifrån, utan allt handlar om att berika sig själv på olika sätt och vis - därav all dubbelmoral och hyckleri.

Citat:
Ursprungligen postat av Eggrorat
Bra inlägg, håller med helt. Svenskens karaktär visade återigen sin sanna natur i Swish/bank-tråden häromdagen. Ett riktigt fårfolk.

Svensken är som ett självgående kylskåp – kall, tyst och programmerad att alltid följa instruktionerna på en liten manual från staten. "Det står ju här att vi ska stänga av hjärnan och bara lita på processen, så det är klart vi gör det!" Gud nåde den som vågar peta på denna heliga balans av lydnad och rutin. Ifall någon föreslår något så radikalt som att tänka själv, är det som att dra ur sladden på hela apparaten – kortslutning, total panik. "Men... om ingen talar om för oss vad vi ska göra, hur ska vi då veta vad som är rätt!?"

Medan övriga Sverige står där och slickar statens stövlar, står vi skåningar på åkern och skrattar åt eländet. Vi har fått in detta med skepticism och ifrågasättande med modersmjölken. Det är nästan en reflex att fråga "varför?" eller "hur mycket tjänar ni på detta då?" Men när vi gör det ser resten av Sverige på oss som om vi vore ett gäng primitiva vildar från en annan planet (Danmark). Fast å andra sidan – när man ser hur resten av Sverige fogar sig är det kanske inte vi som är de primitiva. Det är som att resten av landet har köpt en livstidsbiljett till mental Gulag och tackat för resan.

Det bästa? Svensken är så förtvivlat rädd för att sticka ut att de till och med tävlar i att vara mest lydiga. "Jag följde faktiskt riktlinjerna innan de ens publicerades!" En riktig olympiad i fjäskande. Om någon avviker ens en millimeter – då är man "problematiskt motsträvig." Vi andra, som lever i verkligheten, får bara titta på med gapande munnar och undra: När tappade de allt kritiskt tänkande och blev statens lydiga små Tamagotchis?

Hur många gånger har inte någon tittat snett på oss för att vi "krånglar till det"? Jo, visst. För att vi tycker det är rimligt att faktiskt veta varför vi gör saker och inte bara hålla på och utföra order som en robot. För här, i det stora svenska experimentet, är det tydligen viktigare att vara en följsam kugge i systemet än att ha sina egna tankar och värderingar. Det är vi som stillsamt höjer ett ögonbryn när resten av Sverige frivilligt anpassar sig till ännu en idioti från Stockholms överklass. Vi påminner om att det inte alltid behöver vara så här. Att man inte alltid måste rätta in sig i ledet och följa alla regler som om det vore en sekteristisk religion.

Det är nästan som att svensken har ett kollektivt medvetande, där alla hjärnor är kopplade till samma molntjänst och har fått samma uppdatering. Lita på myndigheterna, de vet bäst. Självständighet? Pff, det är så förra seklet.
Känner till många svenskar som inte passar in i det du skriver. Så man bör inte generalisera sådär om svenskarna för då kommer svenskarna göra samma sak med invandrare, och då kommer ni klaga på det.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-12-22 kl. 19:57.
Citera
2024-12-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedecci
Svenskar är fega och går med på allt. Jag har ett redditkonto där man ofta läser om hur svenskar gått med på allt möjligt för att t.ex. myndigheter sagt att det är så det är. Som skåning har jag alltid haft inställningen att allt som folk säger till mig kan drivas till sin spets innan det kan accepteras. När det rent mekaniskt inte finns någon annan utväg så måste man förhållas sig till vad överheten beslutat, men övriga svenskar verkar per automatik acceptera allt överheten säger, och blir ofta förbannade på de som ifrågasätter överheten.

Skåne har såklart alltid haft en position av att vara rebel mot hur saker och ting ska vara, men på senare år har det blivit löjeväckande hur konformistiskt övriga Sverige är. Jag har helt tappat respekt för övriga Sverige.
Ja finns många systemiter i Sverige och det är ganska provocerande, men tror inte Sverige är unikt. Kolla hur många i andra länder som tog på sig masker under corona tex. Majoriteten är följare
Citera
2024-12-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyclone-B
Vi i övriga Sverige tycker precis tvärtom. Att ni skåningar är efterblivna. Ni gapar åt ingenting, är otrevliga och dryga. Att vara sån är inte att stå upp för något. Det är att visa att det saknas grejor innanför pannbenet.

Citat:
Ursprungligen postat av Axeln
Som värmlänning känner jag förakt för skåningar. De är inte bara feta och fula, de är också sanslöst dumma och okunniga…

Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Resten av Sverige känner förakt för Skåne. Sveriges avlopp.

Antar att ni är svenskar. Fascinerande och skrämmande hur splittrat Sverige blivit när man uttrycker sådant hat mot sina egna landsmän. Inte konstigt att vårt land rasat samman så som det gjort.
Citera
2024-12-22, 20:56
Medlem
Ja, det du skriver är sant. Små fegisar som vet att sladdra om löjliga saker som grannkärringar med katter och dylika ting medan när det handlar om politiker och myndigheter har de inoljade rövhål. Värre stövelslickare går nog inte att hitta. Ska det demonstreras så kan de knappt få ihop 100 pers. Det är rent ut sagt pinsamt. Inte undra på att andra folk har tagit över ledarskapet. Titta bara på ynkryggarna till poliser - attackerar pensionärer och haschtomtar medan våldsamma kriminella härjar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in