2024-12-22, 18:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Vi vet inte om KK var med till Växjö, han är misstänkt för vapeninnehavet mest. Annars ska han då ha skjutsat ungarna, de körde väl knappast bil och kunde inte hyra en själva.
Taxi en del av sträckan kanske?
KK verkar mycket riktigt vara en småbov, med lite konstiga fantasier.

Jag har för mig att det stod att enligt åklagaren kunde KK knutas till vapnet i Växjö. Men jag kanske rört ihop det, och åklagaren kan ju ha fel vad gäller den misstanken.
Citera
2024-12-22, 18:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Kanske taxi till tåg el rentav tillbaks till Sthlm - kanske det ingick i konceptet ?
Vet vi att han säljer just kristaller även om han utger sig för att göra det ?

Jag är rätt säker på att han säljer, eller försöker sälja, kristaller. Sedan om det inbringar tillräckligt med pengar för att leva på är väl tveksamt.

Jag inbillar mig att i den grovt kriminella miljön ses inte kristallförsäljning som särskilt creddigt.
Citera
2024-12-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är rätt säker på att han säljer, eller försöker sälja, kristaller. Sedan om det inbringar tillräckligt med pengar för att leva på är väl tveksamt.

Jag inbillar mig att i den grovt kriminella miljön ses inte kristallförsäljning som särskilt creddigt.

Ja, jo, det kan ju vara så att han säljer fler saker än kristaller - tex ”tjänster”

Fö var det någon som undrade hur de fått tag i portkoden - som jag förstod så behövde de inte den, då de väntade ut paret och gled in o porten samtidigt som paret
Citera
2024-12-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vart skulle taxin gått från och till menar du? Ett hotell? Åtminstone inte de två häktade vi känner till identiteten på bor ju i andra orter.

Skulle tro att KK åkte till Växjö i bil (hyrd eller lånad) och även till brottsplatsen. Någon kan ju tagit registreringsnumret på den, men ser egentligen inte varför.

Men om KK agerat rekryterare så borde han vara mer ”känd”. Jag får egentligen inte heller intrycket att han skulle vara kriminell på det viset. Killen säljer kristaller på Instagram…

Taxi till tågstationen eller tillbaks till deras hemort.
Hade de bott på hotell borde de väl scoutat området under dagen och haft telefonkontakt med bekräftelse till uppdragsgivaren?

Låter bortom deras kompetensnivå eller tålamod?

Jag har hört rykten om att kvinnan skulle levt under skyddad identitet, efter ett tidigare förhållande, har någon kollat upp det?

Känns ju annars konstigt att de skjuter kvinnan om det var mannen de var ute efter?
Citera
2024-12-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Jag har hört rykten om att kvinnan skulle levt under skyddad identitet, efter ett tidigare förhållande, har någon kollat upp det?

Känns ju annars konstigt att de skjuter kvinnan om det var mannen de var ute efter?

De kan ju ha skjutit första bästa person som öppnade. Och med tanke på att det inte är några problem med att hitta namn och adress så låter det inte rimligt att hon skulle ha skyddad identitet.
Citera
2024-12-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
De kan ju ha skjutit första bästa person som öppnade. Och med tanke på att det inte är några problem med att hitta namn och adress så låter det inte rimligt att hon skulle ha skyddad identitet.

De sköt väl kvinnan när hon gick mellan bil och lägenhet när de kom tillbaka från gymmet?
Och mannen var redan inuti lägenheten?

Ett sätt att locka ut mannen? Isåfall framstår de ju som rentav kompetenta (alternativt om de ropade efternamnet till alla som gick mot porten och sköt första personen som svarade?)

Eller ingen som har tidslinjen klar för sig?
Är det port-lås?
Citera
2024-12-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Generaliseras snarare för LITE, vissa länder skulle det vara invandringsstopp på, alldeles för stora risker! (Låter Bosnien vara osagt men historiskt har invandringen därifrån totalt knappast varit positivt jämfört med t.ex. Nederländerna)

Invandringsstopp på grund av vad? Jag vill minnas att det florerade i media för ett tag sen att bosnier är den mest integrerade invandrargruppen i Sverige.
Citera
2024-12-22, 21:14
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ja, jo, det kan ju vara så att han säljer fler saker än kristaller - tex ”tjänster”

Fö var det någon som undrade hur de fått tag i portkoden - som jag förstod så behövde de inte den, då de väntade ut paret och gled in o porten samtidigt som paret

Förutsatt att han inte går på Soc eller studerar och har CSN så är alla inkomster som går att omsätta till vita pengar av godo för en kriminell ( En vit 100 lapp har större värde än 150 spänn ) Detta gäller i synnerhet sedan den nya lagen om förverkande trädde i kraft . Att det sedan ligger rätt stora pengar i vissa kristaller samt att de ofta importeras från länder med andra produkter är nog inte heller en slump . Sedan kan du mycket väl ha rätt dyra kristaller utan att någon vet vad det är och vad värdet är . Nu är vi iofs off topic då tråden inte handlar om kristaller .

Sedan är det nog ingen i tråden som känner vederbörande tillräckligt väl . Han kan ju vara en " new agare" och vara intresserad av vad kristaller och dess påstått helande krafter på ett rent personligt plan / Det stämmer ju rätt bra in på " Trög " och sedan är gangster bara en bonus
Citera
2024-12-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
De sköt väl kvinnan när hon gick mellan bil och lägenhet när de kom tillbaka från gymmet?
Och mannen var redan inuti lägenheten?

Ett sätt att locka ut mannen? Isåfall framstår de ju som rentav kompetenta (alternativt om de ropade efternamnet till alla som gick mot porten och sköt första personen som svarade?)

Eller ingen som har tidslinjen klar för sig?
Är det port-lås?

Det var väl i trappuppgången? Alltså inte på parkeringen. De hade varit på "ett närliggande gym" och det finns två stycken inom 2 minuters promenad från deras lägenhet.
Citera
2024-12-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kessuss
Det var väl i trappuppgången? Alltså inte på parkeringen. De hade varit på "ett närliggande gym" och det finns två stycken inom 2 minuters promenad från deras lägenhet.

Trappuppgången låter det som här i alla fall

Citat:
Det var strax innan klockan 19.20 på måndagskvällen som polis och ambulans larmades till platsen. När de kom fram hittades den skjutna kvinnan och hennes skottskadade man. Mordet skedde inomhus i direkt anslutning till det drabbade parets bostad.
Citera
2024-12-22, 22:59
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Enligt RATSIT var hon inte gift: Medina är inte gift : https://www.ratsit.se/19941016-Medina_Ligata_Kulic_Vaxjo/u7UcjkjNBZdE9h9kuWxVf0VxpLVIGV6zh43q4xX9960. Varför samma efternamn ? Hur hade de misstänkta skyttarna fått reda på portkoden, ingen som funderat på det?
Kod som tidningsbud, brevbärare samt diverse statliga myndigheter har ex ; KFM , FK mm.

När man registreras som avliden försvinner både att man är gift & fordonsinnehav.
Du nollas helt enkelt i alla register, när du registrerats som avliden på Skatteverket.
Lite undrande till det med portkod, fanns det någon portkod ens?
Citera
2024-12-22, 23:01
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Då måste dom ju vetat utseendet på paret & väntat på just dom!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in