2024-12-21, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Dom kanske har en koppling någonstans som du inte förstår

Nej, så är det inte. Däremot kan det finnas en koppling som jag INTE KÄNNER TILL. En sådan personlig koppling skulle inte vara svår att förstå.
Citera
2024-12-21, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluwah
Ironiskt nog bidrar de som hyllar och skanderar ”Free Luigi” i själva verket till att han riskerar ett ännu strängare straff. Alvin Bragg har förklarat att en av anledningarna till att de fokuserar på terroristspåret är de groteska hyllningarna som följt i mordets kölvatten. Samtidigt har de valt att behålla två åtalspunkter för second degree murder som en säkerhetsåtgärd. Fängelse blir det garanterat – frågan är bara om det blir 15 år, 50 år eller resten av livet.

Oavsett vilket lär han leva som en kung i fängelset. Och väljer man att avrätta honom så kommer det bli ännu värre- då har man skapat en martyr och framställer sig som ännu ondare och girigare.
Citera
2024-12-21, 11:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Oavsett vilket lär han leva som en kung i fängelset. Och väljer man att avrätta honom så kommer det bli ännu värre- då har man skapat en martyr och framställer sig som ännu ondare och girigare.
Hur lever man som en kung i fängelse?
Citera
2024-12-21, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur lever man som en kung i fängelse?

Ja dom andra internerna (Och för all del plitarna också) kommer nog se till att han kommer leva tryggt och få allt som dom kan fixa fram.

Om Brian Thompson hade låg sympati från allmänheten lär den knappast vara högre innanför fängelsemurarna...
Citera
2024-12-21, 19:11
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Nej, så är det inte. Däremot kan det finnas en koppling som jag INTE KÄNNER TILL. En sådan personlig koppling skulle inte vara svår att förstå.

tror inte du förstår hur det är att ha ryggproblem
Citera
2024-12-22, 18:25
Medlem
5549s avatar
Citat:
Du känner inte till USAs influens på lilla Sverige, varken vad gäller kultur eller politik? Inte heller känner du till den växande obalansen i resurser och tillgångar som vi ser världen runt? Och pga det så kan du alltså inte förstå varför detta fall även skulle kunna symbolisera någonting för, säg en svensk, eller annan icke-amerikan?

Förstår jag dig rätt?
Citera
2024-12-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du känner inte till USAs influens på lilla Sverige, varken vad gäller kultur eller politik? Inte heller känner du till den växande obalansen i resurser och tillgångar som vi ser världen runt? Och pga det så kan du alltså inte förstå varför detta fall även skulle kunna symbolisera någonting för, säg en svensk, eller annan icke-amerikan?

Förstår jag dig rätt?

Jag förstår mycket väl USA:s kulturella och politiska inflytande på Sverige, liksom de globala obalanserna i resurser och makt. Men om du verkligen måste projicera en hel världs komplexitet på ett enskilt mordfall för att rättfärdiga att svenskar sitter på andra sidan Atlanten och hyllar mordet på en CEO i New York, då säger det mer om din analys än om min förståelse. Det är både absurt och symptomatiskt för vår tid, där digital indignation ofta övertrumfar både kontext och rimlighet.
Senast redigerad av Halleluwah 2024-12-22 kl. 19:41.
Citera
2024-12-23, 10:18
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag förstår mycket väl USA:s kulturella och politiska inflytande på Sverige, liksom de globala obalanserna i resurser och makt. Men om du verkligen måste projicera en hel världs komplexitet på ett enskilt mordfall för att rättfärdiga att svenskar sitter på andra sidan Atlanten och hyllar mordet på en CEO i New York, då säger det mer om din analys än om min förståelse. Det är både absurt och symptomatiskt för vår tid, där digital indignation ofta övertrumfar både kontext och rimlighet.
Jag projicerar ingenting, jag är på flashback och läser och deltar i en diskussion om ett mordfall som uppenbarligen har väck ett stort intresse. Din första mening räcker gott och väl som analys, så vi lämnar detta nu.
Citera
2024-12-27, 15:11
Medlem
https://podbay.fm/p/killer-psyche/e/1735027260
Citera
2024-12-28, 16:32
Medlem
Själv tippar jag på att det slutar med en jury nullification, dom kommer aldrig hitta en jury som inte någon gång nekats sjukvård, de flesta amerikanare har på ett eller annat sätt svikits av sitt försäkringsbolag. Betala höga summir som tex 40 000 dollar om året i sjukförsäkring för att sedan nekas sjukvård, ja, som sagt, lycka till att hitta en jury som kommer fälla Luigi.
Citera
2024-12-29, 18:34
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soflor
VDn för världens 9e största bolag, Brian Thompson har blivit mördad utanför ett hotell på Manhattan.

https://www.di.se/live/amerikansk-sjukvards-vd-skjuten-till-dods/

Han sköts till döds utanför ett Hilton-hotell på centrala Manhattan där bolaget skulle hålla en investerardag, enligt källor till Bloomberg.

Enligt New York Post, som var först med att rapportera om händelsen, var det en maskerad man som sköt Brian Thompson klockan 06.46 lokal tid. Gärningsmannen ska därefter ha flytt platsen. Brian Thompson uppges ha befunnit sig i ett kritiskt tillstånd då han kördes till sjukhus, där han senare dödförklarades.

United Health Group är noterat på New York-börsen och har ett börsvärde på 557 miljarder dollar, motsvarande 6.130 miljarder kronor.

Ja detta börjar ju bli en slags movement i USA just nu med: Free Luigi.
Jag personligen tycker det var bra att detta hände, så att Amerikanarna kan få upp ögonen hur sjukt deras system är. Om fler folk i USA gjorde som Luigi så skulle de inte se ut som de gör.
Citera
2024-12-30, 19:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Någon mer än jag som tror att det är CIA-rekryterade Dale vadhannuheter som är skytten och att Luigi är helt oskyldig?

Aldrig i mitt liv varit med om att "vi har hittat hans manifest!" - "... Men vi kommer inte publicera det".

Breivik, Elliott Rodger etc, deras manifest publicerades i medier direkt. Men inte Luigis? Sorry, jag tror inte på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in