2024-12-22, 15:49
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanmunter
Vilka fakta är det jag ändrar? Du skriver ju samma sak som jag gör.

Nej, du ändrar fakta.

Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av hanmunter
Precis som jag skrev. Han är shia och Saudi är sunni.

Det är väl typ det som går att belägga. Huruvida han skulle vara högerextrem, ateist
eller antimuslim/islamofob är ju bara rykten.

Och källan säger: Enligt säkerhetskällor var han shiitisk.
Citat:
Enligt säkerhetskällor kom han från staden Al-Hofuf i östra Saudiarabien och var shiitisk. Endast omkring tio procent av befolkningen i det övervägande sunnitiska landet är shiamuslimer. Det finns upprepade rapporter om diskriminering av shiiter i landet.
Citera
2024-12-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror AFD kommer tjäna på detta. Tyska folket, konstigt nog, drivs av känslor.

Det totala antalet spelar liten roll. Kina som har runt 1 miljard människor står inför samma problem. Det är förhållandet mellan arbetsföra och icke arbetade som är det viktiga.

Man kan inte argumentera att vi ska inte ha någon invandring för det finns risk för någon tokstolle. Då ska man inte gå ut. Vi har 100 000 fallskador om året varav 2000-3000 döda.

Ingen invandring är en sak. Massiv invandring från kulturer som står längst ifrån vår kultur är en annan. 149 bombdåd i år i Sverige. Polis och rättsväsende infiltrerat. Social försäkringssystemen och skolorna i fritt fall, arbetsmarknaden för lågstatusjobb har havererat och styrs nu av organiserad brottslighet och bluff-företag. Det är inte "någon tokstollen" som är det stora problemet. 2015 förlöjligades de som pratade om "systemkollaps". Jag tycker det blivit minst 10x värre än vad någon anade för 10 år sedan.
Citera
2024-12-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Det var bilfritt. Han körde ett transportfordon inte bil
Han körde en hyrbil läste jag. Och han kom in där det var bilfritt genom en öppning för räddningstjänst och ambulans. Det spekuleras att han kan ha visat upp sin läkarlegitimation för att släppas in.
Citera
2024-12-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
LOL, när Breivik dödade nästan uteslutande norrmän var det inte samma tongångar från din sida misstänker jag?
Inte en enda moske eller muslimska församlingar attackerades och även han var anti-islam.

Breivik dödade människor som förtjänade enligt honom. Politiker som bär ansvaret för landets förfall.

Passar in perfekt.
Citera
2024-12-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Ändå sjukt med en terrorist som delar samma värderingar som högerextremister, samtidigt som han attackerar en julmarknad. Gick igenom hans öppna Twitterkonto och han är uppenbarligen beroende av sociala medier. Skulle inte förvåna mig om han likt många andra högerextremister har blivit radikaliserad där. 127000 inlägg på bara några år. Han är anti-islam och delar karikatyrer på b.la. Mecka, han hatar att Tyskland släpper in muslimer samtidigt som ”ex-muslimer” enligt honom inte har en fristad i landet. Han kallar Tysklands regering för ISIS, ser AfD som Tysklands enda räddare och är pro-Israel.
Han har själv upplevt ett land under sharia. Därför flydde han till Tyskland - som enligt honom håller på att islamiseras för att regeringen släpper in för många muslimer. Inte så konstigt.
Citera
2024-12-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror AFD kommer tjäna på detta. Tyska folket, konstigt nog, drivs av känslor.
Drivs av känslor?

Hur kan man se detta som något annat än ett resultat av massinvandring. Vi har sett etniska och religiösa konflikter med ursprung i Mellanöstern ta allt mer plats Europa.
Citera
2024-12-22, 16:20
Medlem
[quote=dansquelcas|90475319]
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Islam är den mest problematiska religionen i modern tid och fungerar helt enkelt inte i vårt moderna samhälle. Personen i fråga har självklart ett befogat hat.
Tyskland har problem med sina muslimer.[/QUOTE

Källa för ditt påstående?

Källa: öppna dörren och gå ut, eller titta på nyheterna idag.
Citera
2024-12-22, 16:23
Medlem
Han skrev på arabiska hur han hatar kristna. Han sa bara att han var emot islam som en falsk flaggtaktik. När han greps skrek han ”allahu akbar” dessutom. Folk måste inse problemet & sluta tro på media.
Citera
2024-12-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Hela Irakkriget var full av lögner och över 1 miljon människor dog. Hela CIA bygger på just falsk flagg-operationer. Du vill inte ta den vägen!

Du menar att eftersom USA och CIA gör det så kan inte en muslimsk terrorist göra det?
Citera
2024-12-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Nej, du ändrar fakta.

Du skrev:

Och källan säger: Enligt säkerhetskällor var han shiitisk.

Skämtar du med mig nu? Eller trollar du? Shiiter är shia. Sunniter är sunni. Trodde du att det var någon skillnad?
Citera
2024-12-22, 16:39
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjghghkj
Han skrev på arabiska hur han hatar kristna. Han sa bara att han var emot islam som en falsk flaggtaktik. När han greps skrek han ”allahu akbar” dessutom. Folk måste inse problemet & sluta tro på media.
Det kan ha varit han och det kan ha varit någon annan som skrek det. Jag har sett klippet.
Det är ju fullt möjligt att han skriker detta för att han vill öka på hatet mot islamister/muslimer eftersom det är konstaterat i alla media som du inte läser eller tar till dig av att han är antimuslim.

Han skrek även något som lät som 'Heil Sieger' vilket väl används inom vissa partipolitiska kretsar i Tyskland så du får väl försöka analysera det också tycker jag....

Kan du få ihop dessa båda utrop tror du?
Citera
2024-12-22, 16:44
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Ändå sjukt med en terrorist som delar samma värderingar som högerextremister, samtidigt som han attackerar en julmarknad. Gick igenom hans öppna Twitterkonto och han är uppenbarligen beroende av sociala medier. Skulle inte förvåna mig om han likt många andra högerextremister har blivit radikaliserad där. 127000 inlägg på bara några år. Han är anti-islam och delar karikatyrer på b.la. Mecka, han hatar att Tyskland släpper in muslimer samtidigt som ”ex-muslimer” enligt honom inte har en fristad i landet. Han kallar Tysklands regering för ISIS, ser AfD som Tysklands enda räddare och är pro-Israel.
Det verkar som om han kan ha gått från att vara en vanlig klick-on-internet-terrorist på det sätt som många högerextrema svenskar är till att bli en riktig terrorist. Här har Säpo säkert tiotusentals svenskar att kolla upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in