2024-12-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
En 49-årig kvinna misstänks för våldtäkt av sin sons kompis – på hans födelsedag.
Bland bevisen finns sms som hon skickade till mannen dagen efter.
”Det låter typ som att jag våldtagit dig va fan hahaha”, skrev hon.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/49-arig-kvinna-misstankt-for-valdtakt-av-sonens-kompis

Vad tror ni, var han med på det eller inte?

Han har ju en blackout. Hon borde ju ha märkt att han var rejält full. Och då är det brukligt att låta bli sex. Men nu hade hon sex med den man som var så full att hon och en till var tvungen att hjälpa honom hem. Och en så pass full person kan inte samtycka till sex = våldtäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Antagligen kåt för stunden, precis som många andra kvinnor är när de hävdar våldtäkt dagen efter.

Nu får kvinnor smaka på de nya lagarna med.

Han var ju alldeles rejält full, behövde tom. hjälp hem. Så nej, inte troligt att han var "kåt för stunden". Han visste förmodligen inte vad som hände med honom.

Nog för att du är tydlig med din misogyna syn, men vad menar du ens? Lagar kring våldtäkt är könsneutrala och det finns flera domar om våldtäkt där förövaren är en kvinna. Det handlar inte om en könsfråga. Utan det handlar om att vissa män och vissa kvinnor är kapabla till våldtäkt. Och ska straffas för det.
Citera
2024-12-22, 14:40
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han har ju en blackout. Hon borde ju ha märkt att han var rejält full. Och då är det brukligt att låta bli sex. Men nu hade hon sex med den man som var så full att hon och en till var tvungen att hjälpa honom hem. Och en så pass full person kan inte samtycka till sex = våldtäkt.

Han var ju alldeles rejält full, behövde tom. hjälp hem. Så nej, inte troligt att han var "kåt för stunden". Han visste förmodligen inte vad som hände med honom.

Nog för att du är tydlig med din misogyna syn, men vad menar du ens? Lagar kring våldtäkt är könsneutrala och det finns flera domar om våldtäkt där förövaren är en kvinna. Det handlar inte om en könsfråga. Utan det handlar om att vissa män och vissa kvinnor är kapabla till våldtäkt. Och ska straffas för det.

Vart står det att han behövde hjälp hem?
Citera
2024-12-22, 14:41
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaslegion
Hon är 49 ser troligtvis ut som en häxa vill du fortfarande bli våldtagen av henne?

Nej, du verkar oerfaren. Förr sa vi: ”I mörkret är alla katter gråa. Det kvittar hur de ser ut, bara de tar möss!”.

Som någon har skrivit här i tråden, de ”damer” man följer hem när man är lite berusad ser helt annorlunda ut morgonen efter när man nyktrat till! Men hur bra sexet är brukar inte vara korrelerat med ”damens” utseende. Även en 10-poängare kan vara hopplös i sängen…

Men hur gammal är ”mannen” i detta fall? Är det en finnig fjortis? Oskuld? Eller kan det vara så att han bara gillar män?

En riktig man åker dit kvällen efter med en blombukett och en flaska vin och hoppas på en fortsättning….
Senast redigerad av BorgeH 2024-12-22 kl. 14:44.
Citera
2024-12-22, 14:44
Medlem
KaninHitlers avatar
Satan så svaga dagens människor är. Vafan....ett fylleknull man ångrar dagen efter går man för fan inte till polisen för?
Nej inte ens om det är en skräcködla....jävla kärringar. Det gäller båda könen som gör så här....stå för er jävla fylla era jävla mesar eller sluta drick.

Helvete....gå till polisen för ett fylleknull....vafan?
Citera
2024-12-22, 14:49
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Satan så svaga dagens människor är. Vafan....ett fylleknull man ångrar dagen efter går man för fan inte till polisen för?
Nej inte ens om det är en skräcködla....jävla kärringar. Det gäller båda könen som gör så här....stå för er jävla fylla era jävla mesar eller sluta drick.

Helvete....gå till polisen för ett fylleknull....vafan?

Supa sig full, ragga upp någon, anmäla våldtäkt och inkassera några hundratusen i skadestånd.
Citera
2024-12-22, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilas
Är du av samma åsikt gällande alla våldtäkter? Dessutom så har du med största garanti aldrig legat med någon, en typisk incel.

Det har inte skett någon våldtäkt, men ja, jag är av samma åsikt åt båda hållen. Bara för att en inte minns att man knullat på fyllan så har man inte blivit våldtagen.
Citera
2024-12-22, 15:06
Medlem
Spelar ingen roll vad ni tycker om lagen, ni som klagar. Fulla människor kan inte ge medgivande enligt lagen. Han var uppenbart mycket påverkad och hon medveten om att det ”kunde tolkas” som våldtäkt. Han hade definitivt inte legat med henne om han varit nykter.

Om jag har tagit ett sömnpiller är det inte okej att min sambo har sex med min nästintill medvetslösa, drogade kropp. Det håller han helt med om. Hur kan man ens vilja ha sex med någon som i princip är medvetslös för övrigt?
Citera
2024-12-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vart står det att han behövde hjälp hem?

I artikeln som finns länkad. Ganska uppenbart att han inte minns vad som har hänt under natten. Och kvinnan skriver att hon "gav honom en grogg för mycket"...

Morgonen efter vaknar han i sin säng i sovrummet – utan kalsonger. Bredvid sängen hittar han en e-cigarett som han inser tillhör vännens mamma, och han bestämmer sig för att skicka ett sms till henne.

”Vad hände i går?” frågar han.

Svaret kommer snabbt.

”Jag gav dig nån grogg för mycket”, svarar kvinnan.

”Haha ja. Men gick du hem med mig eller vad hände?”

”Jag och din kompis med grått skägg gick hem med dig... Undrar du om vi låg?”

”Haha ja. Jag låg naken imorse.”

”Nä du hade strumpor på dig.”
Citera
2024-12-22, 15:16
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrodite
Spelar ingen roll vad ni tycker om lagen, ni som klagar. Fulla människor kan inte ge medgivande enligt lagen. Han var uppenbart mycket påverkad och hon medveten om att det ”kunde tolkas” som våldtäkt. Han hade definitivt inte legat med henne om han varit nykter.

Om jag har tagit ett sömnpiller är det inte okej att min sambo har sex med min nästintill medvetslösa, drogade kropp. Det håller han helt med om. Hur kan man ens vilja ha sex med någon som i princip är medvetslös för övrigt?

Bara för att man har minnesluckor betyder det inte att man varit medvetslös. Antar att du aldrig druckit alkohol. Har sett filmer på mig själv när jag härjar runt på fyllan och inte kommer ihåg ett skit.

"Men det var han som tog initiativ till att de skulle ha sex när de kom hem till hans bostad, hävdar hon.

– När han satt bredvid mig drog han ner kalsongerna och tog fram snoppen. Han var fullt vaken, påstår hon.

Efter en stunds oralsex hade de sedan samlag, enligt kvinnan. Men då somnade mannen.

– Det lät som att han uppskattade det. Men plötsligt snarkade han till, och då sa jag: ”Det är bättre att du sover”."
Citera
2024-12-22, 15:17
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Lol nej det betyder det inte. Herregud. Det betyder att båda är fulla och kåta och tar dåliga beslut. Varför tror du att de hade sex med mig mot min vilja? Känner jag mig själv var jag mer än villig. Jag du någonsin varit full ens?

Men ja det sista har du rätt i. Man bör givetvis se över sitt drickande om man blir så full att man inte ens minns att man haft sex. Det är ju ett varningstecken på att man dricker för mycket. Men normala människor anmäler inte ett fylleligg. De går vidare och bättrar sig och gör inte om det (om de nu tycker att det är så jobbigt). Hon hade aldrig kunnat veta att han skulle få en minneslucka. Det kunde ärligt talat lika gärna varit det omvända - att han kom ihåg hur hon sugit av honom och sen haft sex och att hon vaknade och inte mindes någonting.
Du skrev ju själv att du inte hade haft sex med dem i nyktert tillstånd och att du var så full att du inte mindes sexet. Du skrev också att du mådde dåligt av det.

När jag var yngre och drack en hel del var det inte ok i mina umgängeskretsar att ha sex med en tjej som var helt borta som du måste ha varit. Vi såg alltid till att väninnor som blev så fulla kom hem säkert för att undvika det du var med om. I sonens kompisgäng tänker killarna likadant och sätter skitfulla tjejer i en taxi hem.

Fyllesex för mig var när man tappade omdömet och låg med någon som man ångrade, vilket självfallet inte är våldtäkt, inte att man inte ens kunde minnas sexet och behövde fråga mannen om man hade haft sex.

Jag är kritisk till samtyckeslagen, den kan lätt missbrukas och bordes skrivas om, men om det avskräcker något svin från att utnyttja personer som inte vet vad gör så är det något positivt iaf.
Citera
2024-12-22, 15:25
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Ähmen, va fan. Han skriver ju ”Vad hände i går?”

Det betyder lika väl att han kan ha varit pådrivande och genom att hon var sugen så blev det av.

Va fan är det med folk.

När det gäller sex finns det tydligen en ångerperiod på många många år.

Jag kan köpa att man skulle kunna kalla det sexuellt utnyttjande. Men våldtäkt, det är det absolut inte.
Citera
2024-12-22, 15:26
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
I artikeln som finns länkad. Ganska uppenbart att han inte minns vad som har hänt under natten. Och kvinnan skriver att hon "gav honom en grogg för mycket"...

Morgonen efter vaknar han i sin säng i sovrummet – utan kalsonger. Bredvid sängen hittar han en e-cigarett som han inser tillhör vännens mamma, och han bestämmer sig för att skicka ett sms till henne.

”Vad hände i går?” frågar han.

Svaret kommer snabbt.

”Jag gav dig nån grogg för mycket”, svarar kvinnan.

”Haha ja. Men gick du hem med mig eller vad hände?”

”Jag och din kompis med grått skägg gick hem med dig... Undrar du om vi låg?”

”Haha ja. Jag låg naken imorse.”

”Nä du hade strumpor på dig.”

Trollar du eller har du problem med läsförståelsen? Det står ingenstans att han behövde hjälp hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in