2024-12-22, 13:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Sånt där kan vara svårt. Om båda är ganska fulla så är det ganska svårt att fullt ut tolka vad båda alltid vill.
Jag tror han ville det i stundens hetta men sedan ångrar sig och så fungerar ju inte riktigt verkligheten. Dessutom om HAN var drivande.

Det kallas ONS när man vaknar upp bredvid någon man ångrar sig bittert att man låg med men man anmäler dom inte för våldtäkt för det för under gårdagen var dom ju skitheta

Tror inte det blir något av detta. Sen att han ångrar sig och känner sig ledsen men det har vi alla gjort efter ett inte så noga val av ONS.

Den unge mannen var så packad att han fick hjälp att komma hem, han blev enligt artikeln ledd hem av två personer pga berusning så det verkar osannolikt att det var han som var drivande. Kvinnan var en av dessa två som 'hjälpte" honom hem.

Jag gav dig nån grogg för mycket”, svarar kvinnan.

”Haha ja. Men gick du hem med mig eller vad hände?”

”Jag och din kompis med grått skägg gick hem med dig... Undrar du om vi låg?”

”Haha ja. Jag låg naken imorse.”

”Nä du hade strumpor på dig"

"Mannen frågar då om de haft sex med varandra – och kvinnan medger:

”Hahaha ja lite. Men det var rätt oskyldigt... Jag gav dig en puss på kinden när du somnade och lämnade kvar din sista öl som du gav mig. Och jag är fullt frisk och ingen vet.”

När mannen undrar hur hon kunde vilja vara med någon som var medvetslös, blir svaret:

”Det låter typ som att jag våldtagit dig va fan hahaha
. Men ha inte ångest, det var rätt oskyldigt och kul"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/49-arig-kvinna-misstankt-for-valdtakt-av-sonens-kompis/
Citera
2024-12-22, 13:42
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sa inte att hon var lika full. Men full var hon och hur skulle hon kunna veta att han skulle få en minneslucka? Vissa kan bli hur fulla som helst men ändå minnas allt och andra får en minneslucka av en flaska vin. Både män och kvinnor blir ofta kåta på fyllan.

Jag har haft sex på fyllan med män jag inte skulle legat med i nyktert tillstånd. Nån gång utan att minnas det efteråt. Mina sms såg ungefär ut som hans: ”vad hände igår egentligen? Hade vi sex?” Det var pinsamt och jobbigt och fick mig att se över mitt alkoholintag men att kalla det våldtäkt slog mig inte ens. Det är sånt som händer när man är ung och full och dum.
Om du inte skulle ha haft sex med de männen i nyktert tillstånd betyder det ju att de utnyttjade din situation, eller hur?

De männen hade uppenbarligen sex med dig mot din vilja utan att du kunde förmedla det eftersom du var så full. Det är ju just därför det finns en lag som ska avskräcka människor från att ha sex med någon som befinner sig i en sådan utsatt situation.

Det är en sak om båda är fulla och tappar omdömet men fortfarande är medvetna om vad de gör och sedan får ågren dagen efter. Det är något helt annat om den ena personen är kraftigt berusad och inte vet vad den gör.

Bra att du har fått ordning på drickandet men du har ingen skuld i det som hände. Vad är det egentligen för män som har sex med en tjej som är så full att hon får blackouts?
Citera
2024-12-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Poängen med lagen är ju bland annat att man inte ska ha sex med någon som är gravt berusad, vilket är helt rimligt.

Den här mannen var uppenbarligen så full att han behövde hjälp att ta sig hem av två personer. Hon var ju väl medveten om det.

Hon hade lika gärna kunnat ignorera hans inviter, om det nu gick till som hon påstår. De vet vi inte, hon kanske ljuger om det.

Jag håller med om att lagen är vansklig av flera skäl men hon har försatt sig i den här situationen själv.

Hon var intresserad men inget hade hänt dittills så antagligen var det inte besvarat. Då passar hon på när han är så full att han inte kan ta sig hem själv. Det är ett jävligt grisigt beteende.

(Rent moraliskt borde sonens vänner dessutom vara off limits Hon har försatt sin son i en extremt jobbig situation nu för att hon saknar självkontroll.)
Hahaha denna generation. Grabben vaknar upp efter ett ONS o minns inte gårdagen.
O hjälp! Vad hände igår. Vad läskigt med alkohol! Tihi hi hi!
Lille pöjk du är inte den förste... Inte unik.
Hur kan man ens tänka tanken att göra en anmälan som kan generera ett fängelsestraff för en medmänniska?
Snälla säg att det inte är på riktigt?
Han var "ledsen". Det motiverar 3 års fängelse för sexualbrott...
Herre min skapare och hjälpare
Citera
2024-12-22, 13:44
Medlem
swimmingpools avatar
Han kanske bara är ute efter skadestånd?
Citera
2024-12-22, 13:48
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Kommer aldrig förstå varför vanligt sex där man inte typ dragit fram en kniv eller hotat sig till sex kan överhuvudtaget kallas våldtäkt.

99% av alla våldtäkter är kvinnor som ångrar sig eller som inte har lärt sig att säga ifrån och i båda fallen är det felet hos kvinnan och dennes föräldrar som inte uppfostrat en stark människa med rätt värderingar att säga ifrån eller inte ens öht umgås med potentiella våldtäksmän för det finns såna män och det är alltid de överburdusa eller dom socialt pinsamma som gör översteg sexuellt. De normala männen med status och gör rätt för sig våldtar inte för dom behöver inte våldta för dom är integrerade människor som inte ser behovet av det.

Tveksamt till den procentsats Du anger, men håller med Dig i stort.
Citera
2024-12-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeTheSweed
Hahaha denna generation. Grabben vaknar upp efter ett ONS o minns inte gårdagen.
O hjälp! Vad hände igår. Vad läskigt med alkohol! Tihi hi hi!
Lille pöjk du är inte den förste... Inte unik.
Hur kan man ens tänka tanken att göra en anmälan som kan generera ett fängelsestraff för en medmänniska?
Snälla säg att det inte är på riktigt?
Han var "ledsen". Det motiverar 3 års fängelse för sexualbrott...
Herre min skapare och hjälpare
Håller med. Helt sanslöst. Kan man ens ha sex som kille om man är helt medvetslös? Han måste varit vid något medvetande. Skämmigt hur samhället blivit. Sen att man ens jämför med om rollerna var ombytta, killar får helt enkelt stå ut mer så har det alltid varit. Nu kan det ju vara som någon skrev tidigare, att morsan var skitful. Vi måste he en bild för att avgöra detta.
Citera
2024-12-22, 13:51
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
En 49-årig kvinna misstänks för våldtäkt av sin sons kompis – på hans födelsedag.
Bland bevisen finns sms som hon skickade till mannen dagen efter.
”Det låter typ som att jag våldtagit dig va fan hahaha”, skrev hon.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/49-arig-kvinna-misstankt-for-valdtakt-av-sonens-kompis

Vad tror ni, var han med på det eller inte?

Skratta bäst som skrattar sist.

Men kan ändå inte låta bli att känna för detta kåta fruntimmer. Menade nog väl och ville bara vara snäll och ge jubilaren en avsugning som ära till dagen.

Alla fall där berusning och trötthet är inblandade måste bli svåra fall att gå vidare med.

Blir förvånad om hon döms faktiskt.
Citera
2024-12-22, 13:51
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Det här händer oftare än man tror. Det är bara att män inte är lika måna om att anmäla som kvinnor. Samhället ser ju ned på män som gråter eller framstår som svaga, därför blir det svårare för män att anmäla.
Citera
2024-12-22, 13:52
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Om du inte skulle ha haft sex med de männen i nyktert tillstånd betyder det ju att de utnyttjade din situation, eller hur?

De männen hade uppenbarligen sex med dig mot din vilja utan att du kunde förmedla det eftersom du var så full. Det är ju just därför det finns en lag som ska avskräcka människor från att ha sex med någon som befinner sig i en sådan utsatt situation.

Det är en sak om båda är fulla och tappar omdömet men fortfarande är medvetna om vad de gör och sedan får ågren dagen efter. Det är något helt annat om den ena personen är kraftigt berusad och inte vet vad den gör.

Bra att du har fått ordning på drickandet men du har ingen skuld i det som hände. Vad är det egentligen för män som har sex med en tjej som är så full att hon får blackouts?

Att du är väldigt oerfaren är tydligt. Många är fullt fungerande även fast de inte kommer ihåg vad de gjort.

Vad händer om båda har minnesluckor efter ett fylleknull? Ska båda in i fängelset då?
Citera
2024-12-22, 13:53
Medlem
okok1s avatar
Undra om de fortfarande är bra kompisar om kompisens mamma hamnar i finkan i ett par år? För att han inte vet hur mycket han kan dricka? Låter som han lika gärna kunde somnat och dött ute istället. Men istället fick han hjälp hem.
Citera
2024-12-22, 13:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Poängen med lagen är ju bland annat att man inte ska ha sex med någon som är gravt berusad, vilket är helt rimligt.

Den här mannen var uppenbarligen så full att han behövde hjälp att ta sig hem av två personer. Hon var ju väl medveten om det.

Hon hade lika gärna kunnat ignorera hans inviter, om det nu gick till som hon påstår. De vet vi inte, hon kanske ljuger om det.

Jag håller med om att lagen är vansklig av flera skäl men hon har försatt sig i den här situationen själv.

Hon var intresserad men inget hade hänt dittills så antagligen var det inte besvarat. Då passar hon på när han är så full att han inte kan ta sig hem själv. Det är ett jävligt grisigt beteende.

(Rent moraliskt borde sonens vänner dessutom vara off limits Hon har försatt sin son i en extremt jobbig situation nu för att hon saknar självkontroll.)

Hur många av män skulle gått fria om detta gällde både könen? Extremt jävla många. Hon borde vetat bättre. Inte tagit denna extra Tequila tex. Men kvinnor om nu än lika eller mer berusade än män är i regel mer skyddade. De kan ångra sig dagen efter och hävda våldtäkt.
Citera
2024-12-22, 14:00
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Lol nej det betyder det inte. Herregud. Det betyder att båda är fulla och kåta och tar dåliga beslut. Varför tror du att de hade sex med mig mot min vilja? Känner jag mig själv var jag mer än villig. Jag du någonsin varit full ens?

Men ja det sista har du rätt i. Man bör givetvis se över sitt drickande om man blir så full att man inte ens minns att man haft sex. Det är ju ett varningstecken på att man dricker för mycket. Men normala människor anmäler inte ett fylleligg. De går vidare och bättrar sig och gör inte om det (om de nu tycker att det är så jobbigt). Hon hade aldrig kunnat veta att han skulle få en minneslucka. Det kunde ärligt talat lika gärna varit det omvända - att han kom ihåg hur hon sugit av honom och sen haft sex och att hon vaknade och inte mindes någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in