2024-11-20, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Fast givetvis är det väldigt viktigt att fastställa om de tvingar in henne ättikan eller om hon druckit det själv. Det kan ju bli både olika åtalspunkter och olika utfall.
Nu verkar misshandeln av henne vara omfattande och pågått länge, men även där behövs bevis. Just ättikan är det starkast de har.

Jag har också läst och lyssnat på förhören, och jag håller inte med om att det framkommit att hon druckit den själv. Just att frätskador saknas i munnen gör att jag tror de använt något för att hälla ner ättikan i halsen. De kan ju använt tratt, skohorn eller någon slang för att får ner ättikan utan att hon ska spotta ut den.
Lyssna på, ättikafallet hovrätten på youtube. Med nya expertvittnen. Det är bevisat genom vittnesmål hur det gått till. Det är bra att lyssna på expertvittnen även i tingsrätts förhandlingarna. Föräldrarnas story är ju totalt söndersmulad av vetenskapen. Det kan inte ha gått till som i föräldrarnas utsaga.
Hennes skador stämmer inte överens med tiden (ättikan låg i magen minst 14 timmar) mängden ättika, hypotermin mm, mm och allting som föräldrarna ljuger om har motbevisats.
Jag förstår inte riktigt vilket bevis ni efterfrågar? Att någon stått bredvid och filmat intaget av ättika?
Senast redigerad av ottoplommon 2024-11-20 kl. 04:40.
Citera
2024-11-29, 19:40
Medlem
Någon snäll med fungerande FUP länk?
Citera
2024-11-30, 00:18
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Lyssnade också på rättegången och reagerade jag med på hur sävlig hennes röst var. Låter ju neddrogad rent av. Är det så att hon fick någon form av lugnande på häktet? Om man nu kan få det hur som helst, jag menar alla häktade har väl ångest och mår dåligt psykiskt om man väntar ett fängelsestraff och allt vad det innebär. Känns ju som var och var annan häktad borde gå med ångestdämpande i sådana fall.

Det är skådespelare som agerar i rättegångspodden så det är inte den riktiga mamman du hör.
Citera
2024-11-30, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det är skådespelare som agerar i rättegångspodden så det är inte den riktiga mamman du hör.

Nej, det är skådespelare i Förhörsrummet. Rättegångspodden har autentiska ljudupptagningar.
Citera
2024-11-30, 19:02
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Nej, det är skådespelare i Förhörsrummet. Rättegångspodden har autentiska ljudupptagningar.
Ja just det. Men detta ättiksfallet går på förhörsrummet så det är skådespelare.
Citera
2024-11-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donkeyfox
Någon snäll med fungerande FUP länk?

https://easyupload.io/0xehmr
Citera
2024-12-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ja just det. Men detta ättiksfallet går på förhörsrummet så det är skådespelare.

Ja, men han skrev att han lyssnat på rättegången, inte förhöret.
Den sävliga röst mamman har som hörs i rättegången är från podden Svenska Brott och det är autentiskt ljud, så det är den riktiga mamman han hör.

Om du hittils bara lyssnat på Förhörsrummet tipsar jag dig att även lyssna på Svenska Brott. Mamman talar i exakt samma ton - hela tiden. Låter precis som en robot, helt utan känslor.
Senast redigerad av Kaustiksodan 2024-12-01 kl. 10:48.
Citera
2024-12-01, 12:44
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Ja, men han skrev att han lyssnat på rättegången, inte förhöret.
Den sävliga röst mamman har som hörs i rättegången är från podden Svenska Brott och det är autentiskt ljud, så det är den riktiga mamman han hör.

Om du hittils bara lyssnat på Förhörsrummet tipsar jag dig att även lyssna på Svenska Brott. Mamman talar i exakt samma ton - hela tiden. Låter precis som en robot, helt utan känslor.

Tack för tipset. Skall lyssna, jag kokade över när jag lyssnade på förhörsrummet. Hade jag varit förhörsledare hade jag haft svårt att inte slå in pannbenet på kärringjäveln när man vet vad hon gjort.
Citera
2024-12-22, 12:04
Medlem
Var det någon som såg på Nyhetsmorgon igår? Det handlade om hur flickan lever idag, jag missade det tyvärr. Tydligen var två kvinnor med som hade besökt henne i familjehemmet.
Citera
2024-12-27, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Lyssna på, ättikafallet hovrätten på youtube. Med nya expertvittnen. Det är bevisat genom vittnesmål hur det gått till. Det är bra att lyssna på expertvittnen även i tingsrätts förhandlingarna. Föräldrarnas story är ju totalt söndersmulad av vetenskapen. Det kan inte ha gått till som i föräldrarnas utsaga.
Hennes skador stämmer inte överens med tiden (ättikan låg i magen minst 14 timmar) mängden ättika, hypotermin mm, mm och allting som föräldrarna ljuger om har motbevisats.
Jag förstår inte riktigt vilket bevis ni efterfrågar? Att någon stått bredvid och filmat intaget av ättika?
Jo, jag håller absolut med om att föräldrarna framstår icke trovärdiga men jag menar att det är viktigt att få fram att hon blivit itvingad ättikan och inte självmant druckit den. Sånt påverkar ju utfallet. Det talades om att skador i svalget skulle kunna ha uppkommit när hon blev magpumpad? Var det inte så? Det som talar för att hon inte druckit den är väl att munnen saknar relevanta frätskador.
Hon har ju varit med om mycket mer än det de blivit dömda för. Förhoppningsvis kan de bli åtalade igen när mer kommer fram. Arma flicka!

Jag känner faktiskt ett av expertvittnena, men givetvis har jag inte fått någon info därifrån.
Citera
2024-12-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Var det någon som såg på Nyhetsmorgon igår? Det handlade om hur flickan lever idag, jag missade det tyvärr. Tydligen var två kvinnor med som hade besökt henne i familjehemmet.

Jag såg det, det var journalisten som skrivit nyutkomna boken ”Flickan och ättikan” och förhörsledaren Petra. Det går att se i TV4-appen :].
Citera
2024-12-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Om flickan bor kvar hos den ssk tanten som vittnade under rättegången så tycker jag synd om flickan.
Hon lät så bakåtsträvande ang hur flickan identifierade sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in