Citat:
Ursprungligen postat av
FreeMarketPatriot
Det är en lögn förstås, han har gett massor av exempel i sina videos.
Jag beskriver vad som händer i intervjun i programmet 30-minuter, vilket är trådens ämne. Jönssons exempel visade sig användas på ett vilseledande vis.
Jag har själv granskat en av hans videor (Extremväder eller extrem[-nånting]) i Den stora tråden om klimatförändringarna, och med enkelhet kunna visa hur försåtligt han använder källor, i det fallet hur han visade citat från en IPCC-rapport och ljög om vad citatet handlade om.
Troligen är alla andra exempel han använder baserade på samma princip att inte peka på något "faktiskt sakförhållande", utan en känsla han har.
Citat:
Ursprungligen postat av
Comitium
Ja Jönsson gjorde bort sig. Det var ett veritabelt magplask. Annars är han bra tycker jag. Beträffande SVT:s vridning är den uppenbar. Hela produktionen sker från ett vänsterperspektiv, eller PK, Woke eller vad det nu ska kallas. Alla vet det. Det sitter i väggarna och de om där inträder inser att de inte har en chans om de inte anpassar sig. Och så blir det om det blir.
Det där är ju bara en känsla du har. Tills du kan verifiera den bör den hanteras som en känsla, som troligen är fel. Den medieforskning som gjorts för att utvärdera politisk vinkling i medier har inte funnit någonting som stöder en sån där uppfattning.