2024-12-22, 00:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Högern/konservatismen behöver bättre förespråkare än HJ. Han faller för lätt. Sitta och försvara sig i TV? Vafan. Pinsamt.

Fan vad jag saknar Gösta Bohman. Han hade gjort slarvsylta av Holmberg.

Vi behöver bättre ledare. Och bättre kritiker. Av det rådande klimatet.
Jönsson är inte alls konservativ - så vet inte vad du far efter. Han är "libertarian", dock med citationstecken eftersom han är marinerad i svensk socialdemokrati som de flesta andra hjon i det här landet.
Citera
2024-12-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Sverige behöver bättre medborgare som kan tänka själva. Att hänga upp sig på ett kort inslag i TV på detta sätt utan att väga in helhetsbilden är väldigt korkat. Men tyvärr symtomatiskt för samtiden. Vi får till slut vad vi förtjänar.

Har du överhuvudtaget tagit del av allt det som HJ producerat under flera år?

Nej, det har jag inte. Kände till namnet dock. Jag tyckte han var rejält dålig i 30 minuter. Han kunde inte matcha Holmberg. Han borde ha kunnat räkna ut vilka frågor han skulle få. Men satt där som en skolpojke på läxförhör.

Han har nog sagt väldigt bra saker, men "förhöret" med SvT var han helt oförberedd på. En bra högerförespråkare skulle inta ha agerat så. Fina ord räcker inte. Som han sprider hej vilt.

Nej, vi behöver andra. Smartare.
Citera
2024-12-22, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jönsson är inte alls konservativ - så vet inte vad du far efter. Han är "libertarian", dock med citationstecken eftersom han är marinerad i svensk socialdemokrati som de flesta andra hjon i det här landet.

OK.

Han är i alla fall marinerad i en del "fina" ord. Så som "libertarian" som du påkallar.

Jag är inte marinerad. Enligt din tes.
Citera
2024-12-22, 01:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
OK.

Han är i alla fall marinerad i en del "fina" ord. Så som "libertarian" som du påkallar.

Jag är inte marinerad. Enligt din tes.
Ja, han är typisk övre medelklass. Du är inte det. Därav din irritation.
Citera
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nej, det har jag inte. Kände till namnet dock. Jag tyckte han var rejält dålig i 30 minuter. Han kunde inte matcha Holmberg. Han borde ha kunnat räkna ut vilka frågor han skulle få. Men satt där som en skolpojke på läxförhör.

Han har nog sagt väldigt bra saker, men "förhöret" med SvT var han helt oförberedd på. En bra högerförespråkare skulle inta ha agerat så. Fina ord räcker inte. Som han sprider hej vilt.

Nej, vi behöver andra. Smartare.
Det hjälper inte att vara smart om de som lyssnar är dårar. Ditt resonemang visar att du gnäller utan att ha en aning om vad HJ egentligen har gjort. Med tillräckligt många okunniga dårar av ditt slag kan ett land inte längre fungera. Det är vad som händer i Sverige. HJ är en hjälte men du fattar ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har träffat många trumpsupportar och det har ETT gemensamt.

Fräscht

Citat:
De befinner sig långt från makten

Så de är lantisar som inte förstår bättre?

Fräscht
Senast redigerad av Josseskristus 2024-12-22 kl. 01:22.
Citera
2024-12-22, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, han är typisk övre medelklass. Du är inte det. Därav din irritation.

Hahahaha..... du har rätt Enterprise.

Jag är bara en åldrig gubbe och egen företagare med mycket ordnad ekonomi. Sannolikt bättre än både Holmbergs och Jönssons. Tillsammans.

Bor varken på Ö-malm eller i Djursholm. Man måste hålla en låg profil. Men det vet du ju redan? Eller?
Citera
2024-12-22, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det hjälper inte att vara smart om de som lyssnar är dårar. Ditt resonemang visar att du gnäller utan att ha en aning om vad HJ egentligen har gjort. Med tillräckligt många okunniga dårar av ditt slag kan ett land inte längre fungera. Det är vad som händer i Sverige. HJ är en hjälte men du fattar ingenting.

Lägg av. HJ är för dålig. Vi behöver bättre än såna som går i SvT:s fälla. Synd att du inte fattar det. Men hursomhelst, God Jul & Gott Nytt År på dig.
Citera
2024-12-22, 01:31
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Vilken fråga menar du att jag undvek, kan du citera den eller svamlar du bara?
Att det är nytt för dig att du är vänster är inget konstigt eller ovanligt för vänsterblivna. Ni har en så skev uppfattning av vad center är att ni tror att allt som är aningen höger om kommunism är högerextremt.

Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Varför placerar du mig i det facket?
(Att jag skulle vara vänster).
Citera
2024-12-22, 01:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Lägg av. HJ är för dålig. Vi behöver bättre än såna som går i SvT:s fälla. Synd att du inte fattar det. Men hursomhelst, God Jul & Gott Nytt År på dig.
Som förväntat hade du ingenting konkret att komma med.

För att återgå till tråden så förtjänar Hj:s återkoppling till SVT att lyftas fram:
SVT vs JÖNSSON - så inleddes de gamla mediernas SISTA STRID
https://www.youtube.com/watch?v=XIbkRNrw4pc

Har du några synpunkter?
Citera
2024-12-22, 02:19
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jönssons "utsagor"? Du menar kritik/argument? Han har helt rätt i sin kritik mot SVT men pga en mindre bra klippning försöker ni misskreditera allt han säger. Sorry, men det funkar inte så.
Här diskuterar och dissekerar vi vem som har sagt vad men du låter mjukvara argumentera för dig, och har mage att kalla SVT opartiska när nära hälften av de anställda uppger att de röstar på miljöpartiet.
2011. Det var året då Kent Asp gjorde sin enkätundersökning. Det har hunnit komma och gå många på SVT sedan dess. Den är vid här laget inaktuell. Barnen som föddes samma dag som den publicerades är nästan vuxna nu.

Att SVT skulle vara vänstervridet pga att vissa anställda svarade "MP" på en enkätundersökning om partisympatier gör inte att SVT är vänstervridet som organisation. 100 % hade kunnat sympatisera med ett annat parti och samtidigt kunnat hålla det partiets propaganda från sitt dagliga arbete och ändå kunnat arbeta på SVT. Det är i grunden en förmåga att lyda regler, avtal och att ha god karaktär. Men man får inte vara med i ett parti om man ska arbeta där.

Klippningen som Jönsson gjorde var inte mindre bra. Den var missvisande och vilseledande och den var avsiktligt det.
Senast redigerad av AbortRetryIgnore 2024-12-22 kl. 02:22.
Citera
2024-12-22, 02:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Klippningen som Jönsson gjorde var inte mindre bra. Den var missvisande och vilseledande och den var avsiktligt det.
Så gör media hela tiden. Så i det fallet är HJ varken bättre eller sämre än alla andra. Det är helheten som räknas i slutändan. Och där faller public service pladask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in